Iako bi trebao pojednostaviti i ubrzati saobraćaj, kružni tok je i dalje "bolna tačka" mnogih vozača, a nerijetko je, barem u našoj zemlji, mjesto saobraćajnih nesreća. Koristite li vi kružni tok ispravno? Stručnjak nam je ovog jutra objasnio kako se ispravno vozi na kružnom toku. Na kružnom toku na Pofalićima u Sarajevu, sastali smo se sa instruktorom Menafom Mustafićem.
Instruktor je na samom početku istaknuo da kružni tok i nije bolna tačka ako se na vrijeme poprati kompletna situacija na ulasku u kružni tok, stoga je najbitnije pratiti signalizaciju i svjesno posmatrati dešavanja u kružnom toku.
Učesnik u saobraćaju koji prolazi kružni tok obavezno mora pogledati signalizaciju koja može biti: svjetlosna, horizontalna, vertikalna i bez signalizacije (gdje važi pravilo desne strane), a na saobraćajnim trakama imamo raskrsnicu i pješačke prelaze.
Raskrsnica kružnog toka ostavlja se radi povećane sigurnosti radi bezbijednosti saobraćaja, odnosno ako se nije moglo tehnički pristupiti uslovima rješavanja propusne i protočne moći saobraćajnice onda radimo rekonstrukciju postojeće raskrsnice i napraviti bolji protok saobraćaja, putnika, tereta u jedinici vremena koja se zove vršni sat.
Na saobraćajnoj traci stoji horizontalni znak da ulazimo na put s pravom prvenstva prolaza. Sva vozila koja dolaze sa lijeve strane dužni smo propustiti prilikom skretanja desno ili samog ulaska u dalji tok.
Horozontalna signalizacija može biti na saobraćajnim trakama, ali i na znakovima pored puta: obično su to znakovi da ulazimo na put s pravom prvenstva i ta se pravila moraju poštovati.
Najčešće greške
Instruktor ističe da je najveća greška vozača -percepcija. Opažanje i zapažanje pojedinih situacija, odnosno signalizacija na ulasku u tok.
Obično se gleda ulazni i izlazni dio kružnog toka, a nešto slabije prolazak kružnog toka, naglašava on. Postoje nesavjesni vozači koji velikom brzinom uđu u kružni tok i na taj način ugroze odvijanje saobraćaja, a najčešća greška je upravo nepoštivanje znakova.
Ono što također dovodi do pogrešaka u vožnji jeste postavljanje raznih neadekvatnih predmeta: plakati koji odvlače pažnju, postavljanje svjetlosnih uređaja koji blješte, postavljanje raznih znakova, odnosno infrastrukture koja nije prilagođena postojećoj raskrsnici gdje dovodi do neželjenih posljedica.
Obzirom da su kod nas kružni tokovi obično samo sa dvije trake, malo je saobraćajnih nesreća u tokovima kod nas.
Dolazak iz lijeve trake
Nekad imamo situaciju gdje je ulaz na jednu, a izlaz na dvije trake, stoga mora datirati dozvoljeni smjer na kolovoznim trakama.
Strelice na mjestu na kojem smo se nalazili sa Mustafićem pokazuju pravo i lijevo.
Tada ulazimo u lijevu traku što znači da možemo ići pravo, a ne desno, ali se možemo prestrojiti u desnu i izaći iz kružnog toka, ali svakako trebamo propustiti sva vozila koja dolaze sa lijeve strane.
Žmigavac je potreban na ulazu u kružni tok, a pri izlazu je obavezan. Važno je voziti što sporije i što više pratiti znakove.
Šta uraditi kada dođe do pogreške u kružnom toku?
Ne bi bilo loše, kaže instruktor, da ako dođe do greške propustiti vozila iz lijeve trake, da u trenutku ne gledamo pravilo desne strane već možemo samo upaliti lijevi žmigavac kao znak upozorenja pa ga kasnije ugasiti.
Ukoliko je gužva u toku, trebamo napraviti još jedan krug pa onda vidjeti imali prilike za izlazak. “Trebali smo lijevom trakom, ali mjere opreza desne strane i mjere opreza isključenja moraju biti adekvatne.”
Izlazimo na put s pravom prvenstva, a ako nema znaka, tada stoji pravilo desne strane.
Isključenje iz unutrašnje trake
Kada ulazimo u lijevu traku, ne možemo se odmah isključiti, već na sljedećem izlazu. Tada propuštamo sva vozila sa lijeve strane.
Možemo ići pravo, a vozila iz vanjske trake nas moraju propustiti. Ulazi se na jednu traku, a izlaz je na desnu.
Bitno je naglasiti da rijetko pratimo ulazak, prolazak i izlazak, što je važan dio saučešća u saobraćaju kružnog toka.
Još tokom prezentacije pravila kružnog toga u programu uživo, nekoliko gledatelja N1 javilo se našoj redakciji negodujući zbog načina na koji je stručnjak predstavio pravila. Gledatelji su tvrdili da im je sada još manje jasno kako da postupaju kad voze u kružnom toku. Zbog toga će N1 u sutrašnjem Novom danu ekipa N1 s instruktorom BIHAMK-a još jednom uživo voziti kružnim tokom kako bismo cijenjenoj publici demonstrirali pravila.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad