Potrošači u SAD-u će uskoro znati koliko kalorija će unijeti kada naručuju s menija u lancima restorana, kupuju pripremljenu hranu u prodavnicama, ali i kada jedu kokice u kinima.
Američka Uprava za hranu i lijekove (FDA) najavila je danas dugo odlagano uvođenje “jasnog i upadljivog” obilježavanja količine kalorija na menijima ili proizvodima za kompanije koje prodaju hranu na 20 ili više lokacija.
Proizvođači i prodavači hrane imaju rok do 15. novembra 2015. godine da se usklade s tim zahtjevima.
Novi propisi će se odnositi i na manje prodavnice i bakalnice, pekare, kafiće, dostavljanje pica, zabavne parkove i automate za prodaju. U pravila su uključena i pića.
Iza propisa stoji uvjerenje da bi kupci možda preskočili dupli čizburger sa slaninom ako bi znali koliko ta hrana sadrži kalorija, dok bi s druge strane restorani mogli početi da prave zdraviju hranu kako bi smanjili broj kalorija.
“Amerikaci jedu i piju oko jedne trećine svojih kalorija van kuće i ljudi danas očekuju jasnu informaciju o proizvodu koji koriste”, rekla je Margaret Hamburg iz FDA, dodajući da su ta pravila i jedan od načina za borbu protiv gojaznosti.
Ti propisi su uvedeni i pored snažnog protivljenja bakalnica i prodavnica koje su lobirale da pravila o obilježavanju kalorija budu izostavljena iz zakona o reformi zdravstvene zaštite iz 2010. godine.