Kako manipulisati ljudima da uvijek dobijete ono što želite

Lifestyle 07. okt 201611:39 > 11:48
Facebook

Šestog oktobra navršilo se šest godina od smrti Stevea Jobsa, a tvorac kompanije Apple imao je 56 godina u trenutku smrti. Jobs je pored Applea imao još jednu jako kreativnu kompaniju, Pixar, a sve ono što je postigao u karijeri nije postigao prateći pravila i klanjajući se zakonima biznisa i poslovanja.

Jobs je imao dosta prepreka da bi od Applea i Pixara napravio sinonime koji su danas, ali ono što je malo poznato – jeste da je Jobs uvijek bio u stanju da kreira sopstvenu realnost, te je imao jedinstveni set vještina da ubijedi ljude u svoja vjerovanja, predoči im svoje činjenice – koje su njegove kompanije gurale konstantno naprijed.

Steve Jobs uvijek je bio majstor manipulacije, pored toga što je bio genije – a Business Insider donosi tekst pod nazivom “Steve Jobsov vodič za manipulaciju ljudi kako bi uvijek dobili ono što želite”.

Ukoliko ste karijersiti, oportunisti, i želite doseći vasionu kako u karijeri, tako i u životu generalno – koristite primjere koje je postavio Steve Jobs. Njih je na jedno mjesto sumirao Walter Isaacson, autor biografije jednog od najvećih umova koje je svijet imao.

1. Ubjeđujte sa strašću. Na ljude uvijek utiče jaka emotivna povezanost sa nekim/nečim

Ubjeđivanje je bila jedna od najizraženijih osobina koje je Jobs imao, a ujedno – to je osobina na kojoj bi i vi trebali poraditi. Prodajte sebe drugima je ključ da svoje ideje vi prodate ostatku svijeta.

Prije nego je Apple lansirao iTunes 2001. godine, Jobs se sastao sa neki kažu stotinama muzičara, u nadi da će ih privoljeti da svoju muziku stavljaju na njegov servis.

2. Brutalna iskrenost će vam pomoći da stvorite veliku bazu sljedbenika

Kada se vratio u Apple 1997. godine odmah je počeo da radi na okrijepljivanju firme koju je kreirao. Apple je tada imao previše proizvoda, niti jedan sa pravim usmjerenjem.

Natjerao je čelne ljude Applea dođu pred sve uposlenike, i da pojasne – šta to nije uredu sa firmom. Nakon brojnih izlaganja – Jobs je kazao: Proizvodi. Sa njima nešto nije u redu. Užasni su.

Uvijek je bio iskren, uvijek je govorio sve ljudima u lice – i smatrao je da je to njegov posao. Ključna stvar kod ovoga je da uvijek znate o čemu pričate, i da baratate materijom.

3. Radite naporno i svi će vas poštovati. Poštovanje je ključna stvar kako bi dobili ono što želite.

Steve Jobs je imao izuzetnu radnu etiku. Svaki dan je radio 12 sati od povratka u Apple, a svaki dan je vodio sve Pixarove operacije. Bio je neumoran radnik. Insistirao je na motivaciji, i izvlačio je najbolje od ljudi.

4. Razoružajte ljude sa zavođenjem i laskanjem

Bez obzira da li neko radi za vas, ili vi radite za nekoga – svi će uvijek tražiti odobravanje za sve što je “na stolu”. Ljudi će vam na to uzvratiti sa ljubavlju i pažnjom. Kada im to dajete konstantno – ljudi će postati ovisni o tome. Jobs je itekako znao šarmirati i zavesti ljude.

5. Istaknite vlasništvo nad svim dobrim idejama. Nove ideje podupirite punom snagom. Sjećanja na prošlost se mogu lako manipulisati.

Jobs nije stalno bio u pravu, ali bio je gospodar ubjeđivanja da jeste. Kako je to radio? Uvijek je bio čvrsto na zemlji, a ako je vaše gledište bilo bolje od njegovog – ubijedio bi vas da to baš i nije tako.

Čak i ako bi vam kazao nešto što je sjajno ili užasno – nema nikakvog garanta da će taj stav imati i sutra. Ako bi mu predočili novu ideju – obično bi kazao da je glupa, a sedam dana kasnije – pomogao bi vam da je iznesete na pravi put.

AFP

6. Odluke donosite brzo i neka budu definitivne. Stvari se kasnije svakako mogu mijenjati.

Kada su novi proizvodi bili u pitanju – Apple je rijetko provodio istraživanja, ankete ili tome slično. Sve velike odluke Jobs je donosio preko noći, jer su mu te ideje obično brzo dosađivale, te ih nije razvlačio na nekoliko mjeseci.

Johny Ive, šef dizajna Applea kazao je: za odluke za koje je bi trebalo i po nekoliko mjeseci – Jobs je odlučivao za manje od pola sata.

7. Ne čekajte da rješavate probleme. Riješite ih sad i odmah.

Njegova maksima je bila jednostavna: Ako nešto nije kako treba – to se ne ignoriše, nego se odmah popravlja.

8. Postoje samo dva načina da se obračunate sa problematičnim ljudima i osobljem.

Jobs je svijet posmatrao kroz binarni sistem nula i jedinica. Preinačeno, čovjek/radnik za njega je mogao biti ili heroj ili propalica. Proizvod je mogao biti vrhunski ili užasan. Od Applea je htio napraviti firmu u kojoj rade samo A uposlenici, što znači da za radnike B i C kategorije nije bilo mjesta. Eventualno, ukoliko bi neko od B i C uposlenika imao potencijal da postane A – pobrinuo se da to tako i bude.

9. Ili budite involvirani u projekat 100 posto ili nemojte nikako.

Poenta je – ili budite 100 posto posvećeni nečemu, ili se ne bavite time nikako. Jobs je ili bio tih i ignorisao situacije – ili je bio ekstremno posvećen onome što u tom trenutku radi.

10. Napadnite kada je “željezo vruće” i napadnite svim silama.

Vjerujemo da nije potrebno senzacionalno objašnjenje za ovaj korak ka manipulaciji ljudima. Uspjeh obično tjera ljude da prestanu raditi, no Jobs je uvijek imao drugačiju viziju.

Tek kada je Toy Story napravio veliki uspjeh – Jobs je objavio da je Pixar njegova kompanija, i tada ju je iznio u javnost. Investicioni bankari su govorili da Pixar nikad neće napraviti uspjeh – dokazao im je suprotno.

Pixar je sada druga najuspješnija kompanija iz ove branše, odmah nakon Disneya. U nekim segmentima su čak i uspješniji od Disneya.

11. Kada imate moć – iskoristite je!

Apple je gubio svoju moć – a onda se Steve Jobs vratio na kormilo firme. Postao je ime i prezime firme, a osigurao je sebi samo jednog savjetnika, Gila Amelija, izvršnog direktora firme.

Došao je da popravi stvari u firmi, a danas otprilike možemo vidjeti njegovu zaostavštinu. Tajna je u tome da je iskoristio sav svoj uticaj, moć i nadmoć u odnosu na ostale kako bi to i postigao. Investitori, odbori i ostali ulagači su jednostavno klimali glavom na sve što bi zatražio – jer su znali da je on ta ‘zlatna koka’.

12. Zahtijevajte je savršenstvo – i nemojte se zadovoljavati ničim drugim, manjim od toga

Nema kompromisa. Nije htio pobijediti konkurenciju ili zaraditi novac. On je uvijek želio najbolji mogući proizvod u tom trenutku. Čak je htio savršenije od savršenog, ako je to ikako moguće.

– Kada se Macintosh bootao sporo – inžinjeru je kazao da to popravi odmah, jer je situacija “život ili smrt”.

– Radio je sa velikim brojem umjetnika – jer je želio da svako ko ima Appleov proizvod u ruci – da ima pravi osjećaj vrijednosti. Zajedno sa njima, sinhronizovao je uređaje do savršenstva.

– Kada su inžinjeri dizajnirali iPod – želio je doći do bilo koje funkcije u samo tri klika. Niti jedan više.

– Pri kreiranju računara – svaki je morao biti napravljen za mjesec ili dva maksimalno.

Svaka od ovih karakteristika koju smo boldirali je korisna sama po sebi. No kada ih sve zajedno počnete koristiti na svakodnevnoj bazi – dobijate set vještina s kojima ćete moći izmanipulisati bilo koga, bilo kada za bilo šta.

On nije stvorio samo brend, nego i stil života. Zahvaljujući ovom setu vještina, Apple je danas ono što jeste. I sami znate, kada imate iPhone, nemate mobilni aparat – nego iPhone. I nije vas briga koliko košta, samo jeka je ‘jabuka’ na poleđini.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.