Na promašene božićne poklone Amerikanci potroše 85 milijardi dolara, a Francuzi oko 715 miliona dolara.
U studiji američkog ekonomiste Joela Waldfogela iz 1993, objavljenoj u listu Financial Times, navodi se da Amerikancu svake godine u vreme božićnih praznika zbog lošeg izbora poklona “bace”15 do 20 posto od ukupnog novca potrošenog u te svrhe.
Waldfogel je u svojoj studiji objasnio da kada kupujemo nešto za sebe, svaki potrošeni dolar pruža nam bar malo zadovoljstva. U tom slučaju kupljena željena roba dobija vrijednost veću od tržišne.
Nasuprot tome, kada izaberemo poklon koji nije u skladu sa željama i potrebama osobe kojoj je namijenjen, neželjena roba ne pričinjiva zadovoljstvo potrošaču, što predstavlja destrukciju materijalni dobara, smatra on.
Američki ekonomski analitičar Tom Hartford u svojoj knjizi “Scrooge's economics” (scrooge-cicija) iz 2009, izračunao je da Amerikanci svake zime na “neželjene” poklone uludo potroše 85 milijardi dolara.
U istraživanju konsultantske kuće TNS Sofre, objavljenom prošle godine, navodi se da je 27 posto anketiranih Francuza potvrdilo da je za Božić dobilo poklon koji im se ne sviđa.
Analitičari su izračunili da su 2013. Francuzi potrošili 584 miliona eura na promašene božićne poklone.