U zemljama podijeljenim po raznim osnovama, kao što je Belgija, jedinstvo se smatra pravom dragocjenošću.
Podijeljenoj na jug čiji stanovnici govore francuski jezik, i na flamanski sjever, Belgiji je trebalo 16 mjeseci da formira prethodno izabrane vlasti.
Uzimajući ovu situaciju za primjer, teško je zamisliti bilo koje pitanje koje bi moglo zbližiti belgijski narod.
Ali, jedan keks je uspio u tome, prenosi Euronews.
Kada je direktor Lotus Bakeries kompanije, specijalizirane za proizvodnju biskvita, nedavno najavio izbacivanje naziva belgijskog nacionalnog biskvita ‘speculoos’ sa brendiranog pakiranja za svoje proizvode, to je izazvalo nezadovoljstvo na društvenim mrežama i pozive na bojkot.
Belgijanci širom zemlje su ljubitelji ovog proizvoda, a servirat će vam ga uz kafu u gotovo svakom cafeu u toj zemlji.
Ne zna se tačan podatak o nastanku ovog keksića s okusom cimeta i đumbira, ali ono što je poznato je da se spominje još u davnoj 1870. godini. Lotus je počeo s proizvodnjom svoje verzije biskvita 1932. godine, nakon izgradnje fabrike u Lebekeu. Proizvod porodičnog biznisa je ubrzo postao omiljena nacionalna verzija onog što Belgijanci nazivaju ‘speculoos’.
Iako je u Belgiji poznat pod tim imenom, Lotus je na međunarodno tržište lansirao biskvit s imenom ‘Biscoff’, što bi bila kombinacija međunarodnih inačica za biskvit i kafu, a i jednostavnije je za izgovor u bilo kojem govornom području.
Le biscuit « Speculoos » va bientôt changer de nom !
Son fabricant belge « #Lotus » a décidé dès l'année prochaine de le commercialiser sous le nom de « Biscoff », contraction de biscuit et coffee (café en anglais). Vous en pensez quoi ?#BrunoFunRadio pic.twitter.com/HRq2xk6ZlT— BRUNO DANS LA RADIO (@BRUNOFUNRADIO) November 9, 2020
Online kampanju “podrške” njihovom omiljenom biskvitu Belgijanci su označili heštegom “jesuisspeuloos a naziv ‘Biscoff’ smatraju amerikaniziranim izrazom.
Direktor Lotusa Jan Boone našao se na udaru kritika, a jedno vrijeme je odbijao je razgovore na ovu temu.
Ipak, pojasnio je razlog za promjenu imena.
“Namjera je napraviti od Biscoffa globalni brend, jedan od najvećih u svijetu. Ako se biskvit u cijelom svijetu zove Biscoff uspjeli smo u tome,” rekao je.
Specijalisti za marekting kažu kako su Belgijanci blisko vezani za originalni naziv i da je dio njihove kulture.
#JeSuisSpeculooshttps://t.co/Z0zXhxiE6y
— Jorge Liboreiro (@JorgeLiboreiro) November 10, 2020
“Speculoos je jedna od onih stvari za Belgijance kao što su pivo i pomfrit, to je dio naše kulinarske kulture. Ide zajedno s kafom. Poznat je kao minijaturni proizvod koji dolazi skupa sa šoljom za kafu”, pojašnjava marketinški stručnjak Julie Haspeslagh.
U zemlji koju dijeli jezik, speculoos se čini kao jedina stvar koja je zajednička Valoncima i Flamancima.
“Naša kulinarska kultura je bitna za ujedinjenje Belgijanaca. A speculoos je dio toga. Ponosimo se njime”, dodala je Haspelagh.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad