Ukoliko ste nezaposleni, vjerujete da vrijedite više od toga, a nikako da prođete na razgovoru za posao iako vjerujete da ste najbolji kandidat, onda je vrijeme da otvorite svoj internet pretraživač, i "prečešljate" svoje ponašanje na društvenim mrežama na kojima imate nalog.
Jeste jako važno ostaviti dobar utisak na razgovoru za posao, ali poslodavci u posljednjih nekoliko godina upravo na osnovu vašeg Facebook ili Twitter profila donose finalnu odluku, stoga vaše ponašanje i u online sferi mora da zadovoljava profesionalne standarde, bez obzira koliko vi mislite da je to “vaš privatni prostor i život”.
Statusi, tvitovi, fotografije i slično moraju da prođu “filter” od pet pravila kako bi upravo bi bili savršen kandidat za posao koji oduvijek sanjate.
1. Predanost poslu i firmu u kojoj trenutno radite
Bez obzira koliko ste frusitrirani u svojoj trenutnoj firmi ili poslu, javne osude kolega, šefova ili menadžmenta su nedopustive. Imali ih ili ne u prijateljima.
Ukoliko vaš budući poslodavac pogleda u vaš nalog i vidi nešto slično, nema razloga da ne vjeruje da ćete nešto slično napisati i za njega u budućnosti.
Vrijeđanje kolega nikada nije odgovor, kao ni ukazivanje na propuste menadžmenta putem Twittera ili Facebooka.
2. Vaš profil mora da bude u skladu sa vašim CV-jem
Poslodavci gledaju vaše profile na društvenim mrežama kako bi provjerili tačnost informacija u CV-ju.
Ako niste završili srednju školu, fakultet, ili ste lažirali radno iskustvo – to se vrlo lako može saznati preko vašeg Facebooka.
Također, vještine koje ste naveli u biografiji se obično “vide” na Facebooku. Statusi, fotografije, označavanje na lokacijama i događajima obično su pozitivna ili negativna refleksija vas i vašeg CV-ja.
3. Pazite na ovlaštenja
Ukoliko mislite da “samo” pišete status ili tvit, postavljate ili dijelite fotografiju, vi zapravo dijelite svoje mišljenje sa javim prostorom.
Imati stav jeste važno, ali ukoliko svojim mišljenjem rušite granice i barijere – u većini slučajeva umanjujete nečiju vrijednost. Barem to poslodavci vide tako.
Zapamtite, savršeno je prihvatljivo imati mišljenje – ali ono mora da bude lijepo sročeno, diplomatski korektno i profesionalno, pogotovo na društvenim mrežama. Sviđalo se to vama ili ne.
4. “Ako želite upoznati nekoga, pogledajte mu prijatelje”
Poslodavci će gledati i ko su vaši prijatelji na Facebooku. Ko su ljudi s kojima ste tagovani na fotografijama, koga retvitate i s kim razgovarate.
U nekim situacijama, koliko god nešto bilo smiješno vama i vašim prijateljima, pa to javno stavljate – u većini slučajeva je to bolje raditi putem privatnih poruka ili mailova.
Ako već “ne možete odoljeti”, potrudite se da vaš profil i objave ne mogu vidjeti svi.
5. Vrijeme nije uvijek na vašoj strani
Ako imate vremena da konstantno komentarišete objave svojih prijatelja, osvježavate statuse svakih 15 minuta ili editujete slike za Instagram, to obično znači da “zabušavate” na radnom mjestu i ostavlja utisak da niste posvećeni poslu.
Poslodavci to tumače kao nedostatak radne motivacije. Ukoliko prođu kroz vaš “timeline” na Facebooku mogli bi da izraze veliku zabrinutost jer puno “fejsbučite”, a malo ili nikako radite.
I za sam kraj, ukoliko vam je profil totalno zaključan, i nepristupačan nekome ko vam nije prijatelj, velika je vjerovatnoća da nećete biti “taj” kandidat kojeg poslodavac traži.
Oprezno sa društvenim mrežama, one su odraz vašeg lica na internetu i vjerovatno je da će neko formirati mišljenje o vama bez da vas poznaje samo na osnovu statusa na Facebooku ili tvita za kojeg mislite da je nevažan.