Kredibilitet je nešto što mora da ide uz uspješnu karijeru. On vam otvara vrata, daje vam pozitivu ocjenu u radnom okruženju, i jedan je od uslova za napredak. Ukoliko se bavite poslom koji zahtjeva komunikaciju sa ljudima ili većim grupama ljudi, vaš govor u javnosti, neverbalna kommunikacija i mikrofacialne ekspresije mnogo govore o vama, a pogot
Ne govorimo ovdje o poštapalicama, na kojima svakako treba raditi – jer zvučite neuvjerljivo, nego o posebnoj grupi riječi koje treba izostaviti u svakoj komunikaciji . Iako se one čine kao “normalnan” dio vokabulara, vjerujte, uvijek vas neko s pažnjom sluša i set rečenica koje sklapate dovoljno govori o vama, a učestalo korištenje tih riječi vam narušava kredibilitet i ostavlja sumnju kao dojam.
Prije nego se upustite u bilo kakvu komunikaciju, dobro razmislite i dobro se skoncentrišite. Bez obzira razgovarate li sa šefom, direktorom, klijentom, kolegom ili prijateljem – pet riječi morate eliminisati želi te li do poslovnog napretka.
1. USKORO
“Kad dolazš?
“Uskoro sam tu”… ovo svi mrzimo za početak. Sama riječ je nedefinisana. Nekome je uskoro pet minuta, a nekome 20. Zamislite da kažete “…uskoro ću aplicirati za moj posao iz snova”. Do snova se sa riječi -uskoro ne dolazi.
Uskoro ostavlja sumnju, to znači da planirate, ali niste još. Nekako je uvijek “srednja vrijednost”, koja vam narušava možda dobre i kvalitetne namjere.
Tako da, kada sljedeći put budete rekli šefu ili kolegi “uskoro ti/vam šaljem”, bolje nemojte. Radnije čekajte i recite “završeno, urađeno, odrađeno”, nego stvarati vremensku distancu koja je relativna i nekada jako naporna.
2. JEDNOG DANA/JEDNOM
Riječ jako slična onoj -uskoro, samo 10 puta više vam narušava kredbilitet. Pokazuje da vam fali osjećaja za važnost i bitnost. Neke stvari, pogotovo u poslu, koliko god da vam se beznačajno činile, prosto ne mogu da čekaju.
Nećete sigurno “jednog dana naći bolji posao”, nećete sigurno prihvatiti ponudu i reći “jednog dana ću doći kod vas da radim”. Bolje recite “NE”. Riječ “NE” dokazuje odlučnost, a “jednog dana” dokazuje nedostatak volje.
Toliko je prosto.
3. POKUŠAT ĆU
Možda djeluje kao ohrabrujući izraz, ali vjerujte da nije. U jednom momentu, prosto ćete se morati prestatit truditi, odnosno “pokušavati”, jer će zbog vašeg “pokušat ću” često nastati “nisam uspio”, što ostavlja duboke ožiljke u karijeri.
Primjer, najjednostavniji mogući: Kada vam se pokvari kompjuter, da li će te ga dati stručnjaku koji će “pokušati riješiti problem”, ili će te ga dati stručnjaku koji će “riješiti problem”. Koji od njih zvuči vjerodostojnije?
Nikada ne pričajte o onome što se pokušavali, nego samo o onome u čemu ste uspjeli. To se bar može sakriti ako je “pet do 12”.
4. MOŽDA
Donošenje odluka, pogotovo kada se tiču egzistencije, poziva, posla, finansija – kada je u pitanju riječ -možda, evo vam jedan savjet. “Neću”, “hoću” i “ne želim, niti dolazi u obzir” su uvijek bolje opcije od “možda”. “Možda” onome ko vas sluša i kome subliminarno obećavate nešto zvuči kao da automatski treba da traži rezervnu opciju, jer vi sigurno niste taj koji mu treba. “Možda” znači nećkanje, računanje, drugim riječima: Kvari dojam.
“Možda” nikada nije prava riječ u poslovnom okurženju, jer joj fali predanosti. Kada “možda” zamijenite sa gore tri pomenute riječi – izgledate kao neko ko donosi odluke, i još bitnije, zvučite tako.
5. ŽELIM/VOLIO BIH
“Najvažnija stvar u životu je prestati govoriti ‘želim’ i početi govoriti ‘hoću'”, jer uvijek morate imati na umu da ništa nije nemoguće. Ove riječi je Charles Dickens napisao Davidu Copperfieldu.
“Želim” je pasivan izraz, izgledate kao sanjar, koji čeka i čeka, i vjerovatno nikada neće ni dočekati to što “želi”.
“Volio bih postati programer”, a pri tom se ni u Wordu ne snalazite najbolje, ili “želim postati novinar”, mada mi čitanje baš ne ide najbolje su oksimoroni koje vam samo dobri duh iz Aladdinove lampe može ispuniti.
Eliminišite i ovu riječ, zajedno sa četiri prethodno pobrojane i odmah će te primijetiti sopstveni poslovni i privatni napredak.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.