Kada pomislite na produktivnost, šta vam pada na pamet? Vjerovatno slika nekoga ko je pod stresom, žuri naokolo i zakazuje svaku minutu svakog dana. Pogrešno. Ta osoba možda jeste veoma zauzeta, ali vjerovatno nije na vrhuncu produktivnosti. I vjerovatno su na putu ka sagorijevanju.
Prava produktivnost zahtijeva drugačiji pristup, kaže Laura Mae Martin, Googleov stručnjak za produktivnost koja je upravo objavila knjigu na tu temu, “Uptime: Praktični vodič za ličnu produktivnost i blagostanje.” Potrebno je da budete mnogo promišljeniji o tome kako dizajnirate svoje dane: šta raditi, kada to raditi, gdje to raditi i kako to raditi dobro.
Šta raditi
Ne možete postići sve što biste željeli u ovom životu – jednostavno nema dovoljno vremena. Morate birati. To znači fokusiranje na nekoliko prioriteta koji su vam najvažniji – recimo, tri od njih. “Imajte na umu ‘Buduće ja’,” kaže Martin. “Koje su stvari zbog kojih ćete biti zadovoljni što ste se fokusirali i dali im prioritet? Napravite listu zadataka koja to odražava. A zatim naučite kako reći ne drugim stvarima.”
Kada to raditi
Svi vremenski blokovi nisu jednaki. Neki će biti produktivni, neki neće. To zavisi od toga kako ste vi ustrojeni. Na primjer, ako ste jutarnja osoba, možete postići visok nivo performansi ranije u danu, kao što je u 9 ili 10 sati – i onda vidjeti kako vam produktivnost opada u 16 ili 17 sati. Planirajte svoje najzahtjevnije poslove kada ste u najboljem izdanju, a manje zahtjevne zadatke kada niste. Ako radite suprotno, samo tražite nevolju.
“Ovo bi moglo biti najvažnije poglavlje knjige, jer najveća zamka produktivnosti je tretiranje svih vremenskih blokova jednako,” kaže Martin. “Koji su vaši ‘Sati moći’, kada možete raditi fokusirano, bez ometanja? Zaštitite to vrijeme za sebe.”
Gdje to raditi
Ovo pitanje je došlo u prvi plan u eri pandemije, kada su mnoga radna mjesta prešla na rad na daljinu. Kada identifikujete svoje najproduktivnije sate dana, koje je najbolje mjesto za taj napor? Odgovor je opet vrlo ličan: U zavisnosti od vaše ličnosti i vašeg posla, vaši ‘Sati moći’ možda su najbolje provedeni u tišini kod kuće ili u otvorenom, kolaborativnom kancelarijskom prostoru. Da biste maksimalno iskoristili taj napor, Martin kaže, pomozite svom mozgu sa onim što se naziva ‘zavisnost od stanja’: Sklonost da povezujete određena okruženja s određenim zadacima.
“Iskoristite to u svoju korist,” kaže ona. “Možda uvijek sjedite za stolom da obavljate pozive i sastanke, a zatim u stolici preko sobe da provjeravate e-poštu. Na taj način dajete svom mozgu lak način da zna šta dalje raditi.”
Kako to raditi dobro
Evo zadatka koji svi moraju obaviti: Održavanje koraka s e-poštom. Postoji način da se to uradi promišljeno i način da se to uradi nasumično, što je potpuno neefikasno. “Razmišljajte o tome kao o pranju veša,” kaže Martin, koja je uspjela održati ‘Inbox Zero’ uprkos svom visoko odgovornom poslu. “Ne biste otvorili svoju sušilicu 20 puta dnevno, složili jednu majicu, odložili je, i onda se vraćali cijeli dan da radite isto. Ali to je način na koji ljudi rukovode e-poštom.”
Umjesto toga, odvojite specifične vremenske periode u danu gdje možete staviti sve te e-poruke u različite kategorije, kao što su one koje treba pročitati, pregledati ili odgovoriti. Ista stvar sa vašim pametnim telefonom: Očigledno je koristan alat, ali ne bojte se postaviti sebi granice kao što je zaključavanje aplikacija nakon određenog vremena ili stavljanje telefona u drugu sobu noću (kao što Martin radi).
“Neka radi za vas, umjesto protiv vas,” kaže Martin.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!