Kultni natpis “Hollywood” slavi 100. rođendan

Lifestyle 29. nov 202312:20 0 komentara
Unsplash

Obnovljen i svježe obojen, kultni 15 metara visoki natpis "Hollywood" u Griffith Parku, u planinama iznad Los Angelesa, slavi svoj 100. rođendan.

Nakon prigodnih događanja tijekom cijele godine i objave velikih planova za obožavanu atrakciju, glavna žurka održat će se u decembru na Hollywood Boulevardu. Iako se ne zna tačan datum kada je postavljen, uvečer 8. decembra 1923. godine ogroman natpis od trinaest petnaestmetarskih slova prvi je put zasvijetlio, i to u fazama: prvo “Holly” pa ” Wood” pa “Land”, a onda i cijeli “Hollywoodland”, piše Punkufer.

Simbol grada i filmske industrije

Trebao je biti tek obična svjetleća reklama za prodaju nekretnina u novoj gradskoj četvrti i nakon godinu i pol dana biti razmontiran. Ipak, iako su ga i voljeli i mrzili, još uvijek stoji. Davno je postao nezamjenjiv detalj s razglednica i iz filmova, simbol čitavog jednog svijeta i industrije i kult(ur)na atrakcija Los Angelesa.

Postavljen je tokom 1923. kao velika svjetleća reklama za stambeni kompleks koji se gradio podno njega u Hollywood Hillsu. Imao je četiri slova više nego ovaj koji danas poznajemo jer je na njemu pisalo ime nove četvrti – Hollywoodland.

Unsplash

Ništa slično tada nije postojalo

Prvi novinski napisi o “električnom” natpisu, koji je, naime, bio “pojačan” s 4.000 sijalica koje su ga osvjetljavale noću, pojavili su se u decembru 1923.

Prvo se palilo prvih pet slova “Holly”, potom “Wood” pa “Land”. Ovaj dotada neviđeni efekt bio je pravo čudo jer ništa slično u tadašnjem svijetu nije postojalo: Vegas se počeo graditi tek dva desetljeća kasnije.

Godine 1932. mlada glumica Peg Entwistle, koju su tabloidi prozvali “The Hollywood Sign Girl”, bacila se u smrt s 15 metara visokog slova “h” i postala tragično i trajno nadahnuće za rasprave o privlačnostima i opasnostima Hollywooda.

Natpis je postao omražen, a do početka 1940-ih i sasvim oronuo, a i odavno već nije svijetlio jer je to bilo preskupo, da bi na kraju desetljeća ipak bilo odlučeno da se obnovi, ali bez zadnja četiri slova, i postane – reklama za Hollywood.

1973. proglašen kulturno- povijesnim spomenikom Los Angelesa

Natpis je 1973. godine proglašen kulturno-povijesnim spomenikom Los Angelesa, ali usprkos tome i dalje ga nisu baš održavali, pa kada se prvo slovo srušilo i ostao je “Ollywood” rugali su mu se da je progovorio “cockney” dijalektom.

Kasnije su se vrh slova “d” i cijelo treće “o” spektakularno otkotrljali niz planinu Lee, a drugo “l” zapalio je neki piroman. Krajem 1970-ih spasio ga je tata Playboya Hugh Hefner. Priredio je “prodajnu zabavu” u svojoj poznatoj vili, a kupci su bili slavne osobe ili tvrtke, između ostalih Alice Cooper i Warner Bros. Iznos od oko 27 tisuća dolara po slovu bio je dovoljan za potpunu restauraciju.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!