Jedan od najpoznatijih predstvanika nadrealizma dizajnirao je logotip nama omiljenog lizala, a malo ko danas pamti njegov rad u primijenjenom spektru. Salvador Dali dizajnirao je Chupa Chups logotip koji prikazuje cvijet tratinčice i to u samo sat vremena. Nakon više od 50 godina, relevantan poznati brend je i dalje moćan kao i u prošlom stoljeću.
Salvador Dalí bio je grafički dizajner koji stoji iza klasičnog Chupa Chups logotipa.
Chupa Chups lizalo prvi put je lansirano 1958. godine, kada je osnivač tvrtke Enric Bernat došao na ideju da stavi bombonu na štapić. Proizvod je nazvao “GOL”, ali to nije djelovalo previše dobro. Stoga je 1963. unajmio reklamnu agenciju. Proizvod su preimenovali u “Chupa Chups” (od španjolskog chupar, što znači “sisati”) i stvorili crno-crveni logo.
No Bernat nije bio zadovoljan logotipom. Godine 1969. požalio se na svoj logo na kafi sa svojim prijateljem umjetnikom Salvadorom Dalíjem. Slikar se dao na posao, šarajući sat vremena po novinama koje su ležale uokolo. Da, tako je, očito mu je trebalo manje od sat vremena da stvori jedan od najlegendarnijih logotipa svih vremena.
Ime Chupa Chups unutar cvijeta tratinčice
Dalijevo rješenje bilo je staviti naziv marke unutar cvijeta tratinčice. Promijenio je oba dijela logotipa u crvenu nijansu i postavio ga na jednobojnu žutu podlogu. Cvijet je pametan znak tradicionalne španjolske dječje pjesme “Debajo de un botón”, u kojoj se spominje tratinčica. Kombinacija crvene i žute savršeno predstavlja bit i svrhu brenda te čini da se lizala ističu na pultovima i policama širom svijeta.
Jedan od najznačajnijih aspekata Dalijevog dizajna je njegov strateški položaj na omotima lizalica. Dali je inzistirao da logo bude prikazan na vrhu lizalice, čineći ga vidljivim čak i kada se uživa u slatkišu. To je u to vrijeme bio revolucionarni koncept, jer je većina logotipa slatkiša bila skrivena ispod omota s unutarnje strane. Pozicioniranjem loga naprijed i na sredini, Dali se pobrinuo da Chupa Chups bude trenutno prepoznatljiv i nezaboravan, piše TheBrandGuy.
Pouka svima: držite se onoga što djeluje
U 2018. brend je napunio 60 godina u vrhunskoj formi, jedan je od najprodavanijih proizvoda na svijetu. Procjenjuje se da je njegova dnevna proizvodnja 12 miliona jedinica koje dopiru do 150 zemalja u više od 100 različitih okusa.
Logotip Chupa Chups služi kao podsjetnik na važnost brendiranja i potencijal umjetnosti da nadiđe svoje tradicionalne granice. Vrlo je lijepo znati da je jedan od najvećih umjetnika 20. stoljeća također bio odgovoran za vizualni identitet brenda slatkiša.
Chupa Chups logotip izdržao je test vremena, dokazujući da je važno držati se onoga što funkcionira. Moderni trendovi mogu biti prolazni ili neusklađeni s vašim brendom. Pazite da dosljedno ostanete vjerni temeljnim vrijednostima i identitetu svoje marke.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare