Stigao je novi sale (čitaj rasprodaja) po tržnim centrima, raznim radnjama u Bosni i Hercegovini. U prosjeku, 20 - 30% popusta, priznaćete i nije neka ušteda, ali su građani pohrlili da uzmu taj neki komad odjeće, obuće... inflacija je, pa je svaka marka bitna. Prvi dan salea (26.12.) radnje su bile otvorene do ponoći. Vjerovatno nije naša kultura da baš pet minuta do ponoći stojimo u radnji u redu da nešto kupimo, ali eto, kompanije su izašle u susret kupcima, pa ih dodatno “obradovali” sa dodatna dva radna sata u radnjama koje nekima “život znače.”
Hajde da izuzmemo tu nevjerovatnu pomamu i potrebu da prvi dan salea mora nešto kupiti i stajati u redu od ulaza do kase, ali da li ste bar na trenutak pomislili na trgovce koji rade u tim istim radnjama? Naravno, njihov je posao da vas usluže, prodaju vam što više svojih proizvoda, ali ponašanje koje pojedini pokazuju prema tim istim radnicima i objektu u kojem kupuju, je najblaže rečeno nekulturno i neljudski.
Stoji tako jedna gospođa na mjestu gdje se nalaze farmerke, lijepo složene, po boji, da bude oku primamljivo i lijepo. I tako ta gospođa ne traži svoj broj, nego čisto da malo “preturi.”
I krene ona tako da baca, lijevo, desno, gore, dole, sve farmerke koje vidi. Pršte farmerke na sve strane, a trgovcima u očima se vidi da bi plakali.
Posao im je to pa ćute. Čekaju da gospođa ode. I odlazi, nije ništa kupila, nije joj se ništa svidjelo, ali iza sebe ostavi pogrom među farmerkama.
Krene tako prodavačica da slaže onaj haos, dolazi sljedeći kupac.
“Imate li ovu košulju u broju 36”, pita prodavačicu.
Prodavačica odgovara dok spušta one farmerke koje je htjela da složi, jer je to sljedeća radnja prije nego što učini uslugu: “Samo malo gospođo”.
Krene salva uvreda: “Nemam ja vremena da se ti porodiš tu, imaš da provjeriš kada ti kažem! Ti meni ne bi tu radila…”.
Odlazi prodavačica pokunjeno da provjeri, ostavi one razbacane farmerke na sve četiri strane svijeta i nakon nekoliko minuta dolazi i kaže: “imamo gospođo”.
I gospođa, gospodski kaže: “Dobro, samo da provjerim”.
I baci onu košulju na iste one razbacane farmerke i ode iz radnje, a djevojka gleda u iste one farmerke i onu bačenu košulju i nastavi da slaže, pa će vjerovatno vratiti i tako “važnu” košulju, jer ona mora da zaradi platu. I ta ista prodavačica ima nekoga kući, kome je potrebna ta mizerna plata koju mora da se zaradi.
Ove fotografije koje imate priliku da vidite su ilustracija ovog prethodnog ponašanja i kulture naših kupaca, domicilnih, onih koji dođu iz dijaspore, jer “u Njemačkoj je tako”, stranaca… – prema onima koji satima stoje, smješkaju vam se iako bi radije plakali.
Zamislite da vama neko pobaca svu garderobu po nekoliko puta u toku dana na pod, prevrne odjeću po nekoliko puta… Ono što stoji na lijevoj strani, ostavi na desnoj, pa vi desetak, dvadeset metara idete i vraćate na pravo mjesto. U redu, nije vaše ni da slažete ono što tražite i gledate. Ali način na koji to pojedini rade je nekulturan i bezobrazan. Zašto je teško ostaviti nešto što ste gledali na to mjesto gdje ste komad odjeće i pronašli? Ne da složite, samo da ostavite. Zašto je teško da tu košulju koja je uglavnom na vješalici, vratite na tu istu vješalicu? Zašto je teško da ponekad budemo ljudi, empatični, suosjećajni sa onima koji tu rade i krvavo zarade svoju platu?
Svjedočenja iz radnji kažu da su žene, pazite žene, najteži kupci koji prave najviše nereda. Zašto je ovo važno? Zato što su žene (uglavnom) trgovci u radnjama. Pomislite li na te žene koje satima stoje i služe vas? Pomislite li da će te iste žene, zbog nereda ostati još dva sata da bi složile radnju onakva kakva je bila i prije otvaranja, jer sutra je novi dan? Ne pomislite, jer mislite da neki tamo mali ljudi sve to pripreme za svaki dan, a nije tako. Nije, jer ta roba dođe u velikim količinama, otvori se svaki paket, svaki komad se označi, svaki komad se stavi u radnju i to rade te iste žene i muškarci koje vi svaki put poprijeko pogledate ako vam se ne sviđa njihov umorni pogled ili na kasi ne kucaju onom brzinom kojom biste vi to željeli.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare