Prije izgradnje mosta to se izvodilo motoriziranim skelama koje su primale po jedno vozilo, pa je dolazak na drugu stranu lagune bio mnogo sporiji i kompliciraniji.
Most koji spaja obale lagune Garzón u Urugvaju možda je i najneobičniji na svijetu. Iako svoju funkciju obavlja bez greške, njegovom se obliku mnogi čude. Naime, umjesto da prijeđe lagunu najkraćim mogućim putom, odnosno u ravnoj crti, ovaj most nad njom radi – krug.
Promet na kružnom mostu nije organiziran kao u kružnom toku, nego se jednostavno dva kolnika, po jedan za svaki smjer, dolaskom na most razdvajaju i nakon što opišu polukrug, ponovno se spajaju i dalje teku paralelno.
Zašto (u) krug?
Neobičan i fotogeničan, ovaj most oduševljava društvene mreže već čitavo desetljeće, a uvijek se nađe netko tko rukom povučenom crvenom crtom preko fotografije sugerira da bi most premostio lagunu i da je ravan. Dežurni prometnici, fizičari i inženjeri uvijek spremni da svoj stav žestoko brane u komentarima vjerojatno si nisu dali truda pronaći odgovor na pitanja kojima je odgovor – krug.
Most je projektirala tvrtka Rafael Viñoly Architects imajući nekoliko ciljeva na umu. Prvi je naravno bio omogućiti brz prijelaz automobilima preko lagune. Prije izgradnje mosta to se izvodilo motoriziranim skelama koje su primale po jedno vozilo, pa je dolazak na drugu stranu lagune bio mnogo sporiji i kompliciraniji.
Drugi cilj bio je, usprkos budućem mostu, očuvati biološku raznolikost, a kružni oblik pokazao se dobrim rješenjem i za to. Naime, prstenasta sjena mosta ovako se čitav dan pomiče sa Suncem, a da je konstrukcija takva da je u sredini puna, dio lagune ispod mosta stalno bi bio bez svjetlosti. Laguna Garzón područje je i velike ornitološke važnosti, dom je brojnim ptičjim vrstama, uključujući čileanskog plamenca, ali i ugroženih vodozemaca poput Darwinove krastače.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!