Za uspjeh aplikacije potrebno je dosta rada, a tu je i faktor sreće. Ipak, postoji nešto što razlikuje najuspješnije aplikacije od ostalih. U pitanju je izgradnja proizvoda koji kupci žele. Tag: aplikacije, programiranje, uspjeh, instagram, snapchat, edukacija
Evo kako su to radili kreatori nekih od danas najpopularnijih aplikacija.
Instagram: Pozovite uticajne ljude na lansiranje beta-verzije.
Osnivač Instagrama Kevin Sistrom pustio je neke uticajne tehnološke blogere – poput Džeka Dorsija iz Tvitera – da isprobaju test-verziju aplikacije prije njenog zvaničnog objavljivanja.
I relativno malu veličinu fotografije.
Ubrzo, Dorsi je koristio Instagram da pošalje fotografije njegovim sljedbenicima. Širenje je počelo. Naravno, dva članka u „Tek kranču” (TechCrunchu), jedan prije početka i jedan na dan lansiranja, pomogla su tom brzom širenju aplikacije.
Od 25.000 korisnika u prvih 24 sata, Instagram je dostigao broj od 300.000 korisnika do treće nedjelje, a danas ima na desetine miliona. Ono što je također imalo uticaja na početnu fazu privlačenja korisnika jeste i činjenica da je Instagram pokrenut odmah nakon izdavanja ajfona 4 (iPhone 4), koji je posjedovao poboljšan ekran i kameru.
Kompanija je također napravila nekolicinu pametnih poteza: olakšali su fotografisanje iz aplikacije i dijeljenje tih fotografija na drugim društvenim mrežama, poput Fejsbuka (Facebook) i Tvitera (Twitter), umjesto da fotografije ostanu zaključane samo na Instagramu.
Trik sa brzim otpremanjem (upload) fotografija bio je možda i najznačajnija razlika zbog koje su Instagram odmah zavoljeli svi korisnici koji su željeli trenutno iskustvo. Instagram je uspio da sakrije sporost tako što je proces otpremanja fotografija počinjao čim se fotografije snimaju i koristeći relativno malu veličinu fotografije.
Snapchat: Privlačite ciljane kupce.
Osnivači su prvo proširili vijesti o Snapčatu među prijateljima sa koledža na Univerzitetu Stanford, ali popularnost aplikacije nije zaista počela da se uvećava sve dok se aplikacija nije pojavila među učenicima srednjih škola i postala popularno sredstvo komunikacije za tinejdžere.
Jedna od najboljih stvari ove aplikacije koju korisnici naglašavaju jeste i „tajni sastojak“ njenog uspjeha: a to je njena funkcija grupne razmjene poruka. Kada korisnik šalje „snap“ na adrese više prijatelja, primaoci dobijaju „snap“ koji se ne razlikuje od individualne poruke. U stvari, masovni snapovi djeluju personalizovano.
Ova osobina predstavlja „sveti gral“ za kojim tragaju sve platforme za razmjenu poruka: izazivanje snažnih emocija sa minimalnim naporom.
Naravno, pošto snapovi nestaju nekoliko sekundi nakon što se otvore, korisnici nemaju problem da šalju spontane i lične poruke za koje ne bi željeli da ostanu u digitalnoj historiji. Čuvanje poruka u historiji je, između ostalog, i otjeralo mlađu publiku sa Fejsbuka.
Osim što je mnoge nervirala činjenica da tu istu mrežu koriste njihovi roditelji ili čak i bake i deke, brinulo ih je i to što je Fejsbuk čuvao sve poruke i stare postove, a onda ih još i podsjećao na njih. Tinejdžeri se nerado sjećaju svojih izjava od prije nekoliko godina kad su „bili klinci“.
Evernote: Privucite pažnju štampe
U intervjuu za portal Doeswhat.com, Fil Libin spomenuo je šta je Evernoutu pomoglo da raste eksponencijalno od prvog dana na više od milion korisnika – bila je to odlična medijska pokrivenost na samom početku i zatvoreno beta-testiranje.
„Tek kranč“ je pisao o zatvorenom beta-testiranju Evernouta, koje je „zapalilo iskru“ i pokrenulo rast aplikacije. U roku od nekoliko dana nakon tih medijskih izvještaja, Evernout je dobio nekoliko hiljada prijava za svoju beta-verziju. I prvi skup korisnika kojima se dopao proizvod pomogao je širenju pozitivnih utisaka o aplikaciji.
Evernout je također primjenio još jednu stvar kao strategiju u prvih nekoliko godina od lansiranja i to vrlo pametno. Naime, oni su bili opsjednuti činjenicom da se u prvom danu pojave u svim prodavnicama aplikacija.
Sa svakim novim uređajem ili pokretanjem neke nove platforme, kompanija je imala spremnu aplikaciju za njih. Ovo je pomoglo Evernoutu da postane jedna od aplikacija za sve uređaje koji su ikad pokrenuti.
Clear: Budite jedinstveni. Budite jednostavni.
Sve je počelo sa izradom aplikacije koja je bila veliki napredak u dizajnu aplikacija. Bez ikakvog dugmeta, jedinstvenost ove aplikacije bila je jednostavnost korišćenja. Ovime se lako istakla među složenim „to do“ aplikacijama (aplikacije u kojima možete da pravite liste obaveza).
Ono što je aplikaciji dalo vjetar u leđa bio je dizajn, odnosno njena upotrebljivost i interfejs u kom dominiraju prirodni interaktivni instinkti, bez ikakvih složenih funkcija (koje često i jesu problem u funkcionisanju „to-do“ aplikacija). Sve je usmjereno na jednu funkciju – održavanje liste, brzo i na zabavan način.
Osnivači aplikacije „Jasno” (clear na engleskom) jasno su postavili svoju marketinšku strategiju. Svi su se angažovali kako bi privukli tehničke blogove dijeleći ih na demo-prikaze, preglede i video-snimke aplikacije, čak i prije nego što je aplikacija otišla na tržište. Na taj način su prodali 350.000 primjeraka u roku od devet dana od njenog lansiranja. Pozvali su izabrane članove medija na beta-testiranje aplikacije kako bi vidjeli da li je aplikacija zaokupila njihovu pažnju.
Kako do uspješne aplikacije
Nijedna od ovih aplikacija nije uspjela zato što su kreatori imali sreće. Sve ove aplikacije su do uspjeha došle zbog svoje jedinstvenosti, upotrebljivosti i dobro osmišljenog plasmana. A to je sve moguće dostići uz pomoć vaših vještina, koje se uče. Danas je dovoljno 12 mjeseci da ovladate vještinama programiranja potrebnim da vaš prvi projekat ugleda svjetlost dana, ali i znanjima o promociji proizvoda. Te vještine možete da steknete na edukativnim programima koji su dostupni i kod nas, na institucijama poput ITAcademy.