Šest vještina koje treba da ima svaki SEO stručnjak

Nauka 05. jul 201812:42 > 12:46
N1

Profesionalci u domenu optimizacije za pretraživače (SEO) imaju raznovrsne vještine, ali ima nekoliko onih koje mogu da vas izdvoje od konkurencije. Predstavljamo vam nekoliko vještina i savjeta kako da ih steknete Rajana Džonsa, koji vodi tim analitičara i stratega u konsultanskoj kompaniji „Sapijent“.

1. Kritičko razmišljanje
Za SEO profesionalce je važno da imaju analitički um koji može da razlikuje korelaciju i uzročnost. „Želim SEO stručnjaka koji može da razumije ‘tri ključne stvari’“, kaže Džons, a to su: „šta se desilo, zašto se desilo, i šta bi trebalo uraditi u vezi sa tim“.

Džons ističe da nije lako izmjeriti koliko je neko analitičan, ali da postoje načini da se to uradi na razgovoru za posao. On, primjera radi, ne traži od kandidata da mu kažu najkraći put do rješenja. Umjesto toga postavlja hipotetička pitanja koja će mu pomoći da razumije proces razmišljanja kandidata.

Neka pitanja u intervjuima uključuju i sljedeće zahtjeve: „Pretpostavimo da vi i klijent ne možete da usaglasite poglede na to šta treba da se uradi. Ispričajte mi ukratko kako izgleda taj sastanak sa njima i koji je vaš pristup.” Još jedan njegov zahtjev je: „Vaš menadžer koji sarađuje s klijentelom poslao vam je nov web sajt klijenata koji žele da znaju da li vaša kompanija može da im pomogne sa optimizacijom sajta za pretraživače. Kojih nekoliko stvari ćete prvo pogledati?“

Džons ističe da na ova pitanja nema ispravnih ili pogrešnih odgovora, ali ona poslodavcima pomažu da shvate na koji način razmišljaju kandidati i kako se suočavaju sa problemima.

„Želim da vidim da razumiju problem iz više uglova i da koriste podatke i logiku u donošenju odluka.“ Takođe je važno istaći da ovo nije vještina koja je urođena. Iako postoje ljudi koji su po prirodi analitičniji, ove vještine mogu da se uče i razvijaju praksom.

2. Govor i sposobnost pisanja
SEO profesionalac koji može da uradi sopstveno istraživanje ključnih riječi i napravi sadržaj koji će da uključi te riječi vjerovatno više vrijedi od prosječnog, navodi Džons.

Pod tim se ne misli na samo pisanje članaka, niti na govore na konferencijama. „Želim SEO stručnjaka koji može da ubijedi interne timove i klijente da rade ispravno, a to dolazi iz govora na sastancima, pisanja, studija slučaja itd.“

Sve navedeno obuhvata vještine govora i pisanja. SEO zahtjeva ne samo povjerenje, već i sposobnost da složene ideje i misli pretočite u koncepte koje i oni bez ekspertskog znanja mogu da razumiju i da prema tome donose svoje odluke.

3. Tehničke i programerske vještine
Džons ističe da nije neobično da SEO stručnjaci ne znaju da programiraju i da je i to u redu. Ali on istovremeno smatra da SEO stručnjaci mogu da postignu mnogo više ako imaju i neka programerska znanja.

SEO stručnjaci moraju da daju preporuke o brzini stranice, renderingu, šta se radi kod sporog učitavanja, treba da znaju o preusmjeravanju servera, označavanju mikrodata i osnovnim HTML oznakama. Poznavanje osnova programiranja vam olakšava razgovor sa programerom i web dizajnerom kojima treba da ponudite uvide, a ne samo zahtjeve.

„Ne kažem da SEO stručnjaci moraju da znaju da napišu kodove, ali moraju da razumiju šta znači pisanje koda, šta znače promjene koje traže i šta to podrazumjeva za programere, koje su uobičajene greške i primjedbe, pa čak i kako se mogu prevazići“, ističe on.

4. Društvene vještine
Džons ističe da je tokom svoje karijere izgradio dosta dobrih odnosa i još više naučio zahvaljujući konferencijama koje je posjećivao. Međutim, da biste to ostvarili, morate da budete u mogućnosti da pronađete zajednički jezik sa drugima, odnosno da imate odlične vještine komunikacije.

Konferencije su odlično mjesto za razgovor i o teorijskim temama i o taktikama u optimizaciji za pretraživače. „Ali treba da znate da niko ne želi da sluša o specifičnom problemu koji se odnosi samo na vašu web stranicu, naročito ako vam je potrebno više od 10 minuta da objasnite šta je taj problem. Ljudi vole da čuju o novim i uzbudljivim stvarima koje ste vidjeli ili uradili“, kaže Džons.

5. Vještine analize
SEO profesionalci mogu da uštede mnogo vremena ako znaju da koriste Adobe ili Google analitiku i tako izvuku potrebne podatke. Osnovno razumjevanje poslovnih KPI-ja (ključni pokazatelj učinka koji služi za mjerenje uspješnosti organizacije, ili jednog dijela organizacije) takođe je neophodno za pravljenje odgovarajuće strategije optimizacije sajta za pretraživače. Ako niste u mogućnosti da sakupite i segmentirate podatke, vjerovatno ćete propustiti neke uvide.

6. Sposobnost prilagođavanja i motivacija
Marketing nije jedan od onih poslova koje ostavite iza sebe kada napustite kancelariju. Da biste bili zaista sjajan SEO stručnjak, morate da imate unutrašnji pokretač koji vas tjera da nastavite da učite, kaže Džons.

Bilo da je to novi programski jezik, novi okvir (WordPress, React, Angular itd.), novi standard pretraživača kao što je Schema ili AMP, ili razumjevanje mašinskog učenja, uvijek postoji nešto novo za učenje.

„Kandidati koji dođu na vrh moje liste za zapošljavanje jesu oni koji imaju sopstvene web stranice sa projektima ili kreiraju sopstvene alate za rješavanje njihovih problema“, ističe Džons. „SEO takođe zahtjeva prilagodljivost. Naša industrija se mijenja, a ponekad moramo priznati klijentima da stvari koje smo im nekada preporučili zapravo nisu više najbolja ideja“, kaže on.

Ako želite da savladate vještine koje su potrebne da biste postali stručnjak za SEO, više o obukama koje su dostupne kod nas možete da saznate na specijalzovanoj školi za digitalni marketing.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter| Facebook i UŽIVO na ovom linku.