Prije deset godina, startup firma YouTube objavila je svoj prvi video. Jawed Karim, jedan od osnivača ovog servisa, objavio je kratki video u kome je prikazan upravo on u posjeti ZOO vrtu u San Diegu, a sve to u svrhu testiranja mogućnosti servisa.
Will Keenan, jedan od čelnika kompanije Endemol, navodi da nijedna organizacija nije učinila više za kreativnost u historiji čitavog svijeta od onoga što su učinili Google ili YouTube. U prvo vrijeme, glavna atrakcija YouTube servisa nisu bili video sadržaji koji su se mogli gledati, već fajlovi koji su se mogli skladištiti online. Ideja osnivača bila je da se kreira jednostavan način za razmjenu video fajlova, a ne samo da se omogući drugima da gledaju vaše fajlove.
U to vrijeme, video fajlovi su bili veliki a mogućnosti online skladištenja male, pa je YouTube odigrao odličnu ulogu kao rana verzija sada popularnog Dropbox servisa. Jedan od aduta kompanije Google jeste veliki broj tehnologija kojima raspolaže. Infrastruktura koja je potrebna da bi podržala ovakav jedan servis za startup firmu bila je nepojmljiva, ali ne i za gigantski Google.
YouTube je bio jedan od velikog broja servisa koji su stremili ka tome da postanu osnova kada je riječ o gledanju besplatnih video sadržaja uz veliko učestvovanje samih korisnika. Bing Chen, nekadašnji rukovodilac YouTube odjeljenja za razvoj, navodi da je to bila platforma kreirana i održavana od strane korisnika, te da je popularnost YouTube došla velikom brzinom.
Pokretanje YouTube Partner programa u decembru 2007. godine bila je prekretnica za evoluciju ovog servisa i podrazumijeva način da YouTube generiše prihode od reklamiranja koja su dio uploadovanih video sadržaja. Pet godina kasnije, ovaj program je dodatno proširen, što je stvorilo dodatne mogućnosti za zaradu. YouTube će čitav maj provesti u proslavi deset godina od pokretanja beta verzije njihovog servisa.
Kako se YouTube priprema za narednih deset godina, tako se sve više suočava sa jačom konkurencijom koja u prvo vrijeme nije postojala. Konkurentske kompanije kao što su Facebook i Vessel sve više ulažu u svoje web video projekte sa ciljem da oduzmu tržišni udio koji bilježi YouTube. Međutim, imajući u vidu da ovaj servis bilježi posjete od strane milijardu korisnika svakog mjeseca, očigledno je da YouTube još uvijek ne mora da brine o tome.