Testovi automobila: Volkswagen Passat 2.0 TDI

Nauka 23. nov 201512:03 > 15:42
Branka Todorović/najboljiauto.com

Iako se iz njegovih elegantnih linija i jednostavnog, odmjerenog enterijera to ne bi moglo zaključiti, Passat osme generacije je čistokrvni sportski automobil.

Ne nudi limuzinski komfor prethodne generacije: vrlo je tvrd, dinamičan i izuzetno stabilan. Ima za samo dva centimetra kraće osovinsko rastojanje od Audija A6, od kojeg je pozajmio sve glavne komponente.

Passat je novim modelom sa obje noge ušao u premijum klasu. Toliko je bolji od konkurencije da su u Americi prosto morali nešto da učine. Ipak, izgleda da afera emisije izduvnih gasova neće biti dovoljna da se Volkswagen uništi. Vrijeme je da konačno saznate istinu.

Zahvaljujući VW-ovom dileru iz Kragujevca, Amarket Autu, koji mi je ustupio auto na test, kao i uvijek u mojim testovima saznat ćete i koje su mane ovog modela. Za početak, moram priznati da odavno nisam vozio tako zabavan automobil sa prednjim pogonom.

Volkswagen Passat je svoju historiju započeo davne 1973. godine, što ga čini starijm od Golfa tačno godinu dana. Do modela osme generacije, Passat bio je udoban i praktičan porodični automobil. Nije konkurisao BMW-u niti Mercedesu. Bio je klasa za sebe, osmišljen kao prvi model nove generacije VW-ovih modernih automobila sa napred smještenim vodom hlađenim agregatom i pogonom na prednje točkove. Bila je to revolucija! Četiri decenije kasnije, menadžment VW-a je donio odluku da Passat smjesti u premijum klasu, pa ova generacija započinje neki novi život sa različitom konkurencijom.

Prethodni modeli Passata stvorili su odličan imidž, jer Passat je uvijek bio prostraniji, praktičniji, upotrebljiviji i štedljiviji od konkurencije, a najviše zbog štedljivih i pouzdanih dizel motora. Revolucija sa čuvenim TDI motorima sa sistemom pumpa-brizgaljka je završila u muzeju, mahom zbog činjenice da je samo moderniji common-rail sistem mogao da obezbijedi Euro 6 tražene emisije gasova. Motor na testu zadovoljava Euro 6+ norme i nema toliko osporavani softver koji “lažira” rezultate emisije u servisu.

Cijela priča oko emisije gasova pretvorila se u jednu veliku hajku, a cilj je bio da se njemački proizvođač skine sa trona: VW je ove godine, po prvi put u svojoj historiji, prodao najviše automobila u svijetu i time pretekao Toyotu i General Motors. To je nekima mnogo smetalo, a pošto u svemu ima politike, prave informacije ne dolaze do kupaca. Sada ćete saznati istinu.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.

VW Passat TDI ima manju emisiju gasova od konkurencije

Aleksandar Todorović/najboljiauto.com

Citiraću Bizmarka: “Nikad ne vjerujte ničemu u politici, osim ako nije zvanično demantovano”.

ADAC je zbog čitave ove afere pokrenuo niz merenja količine izduvnih gasova koje automobil ispušta u pokretu. Svi ti podaci su javni i dostupni. Ono što morate znati jeste da automobil koji manje troši ispušta i manje CO2. VW-ov motor na testu 2.0 TDI je jedan od najštedljivijih motora na svijetu (samo BMW ima efikasniji agregat), pa samim tim ispušta manje gasova u vožnji od konkurencije.

Američki i evropski propisi i agencije zadužene za provjeru istih, ni dan-danas ne provjeravaju kolike su zapravo emisije CO2 i Azotovih oksida tokom vožnje. VW je, dakle, ispunjavao sve tražene norme, koje se utvrđuju kada motor radi u automobilu koji stoji. Šta je sporno? Na stranici ADAC možete odabrati bilo koji model i vidjeti koju emisiju gasova on ispušta.

VW Passat 2.0 TDI ispušta mnogo manje štetnih gosova od slabije, ali rastrošnije Kije Optima 1.7 CRDi. Passat emituje 150 g/km CO2, a Kia čak 168 g/km.

Elegantni dizajn u retro ruhu

Nema rasprave o ukusima, tako je najpristojnije izbjeći ono očigledno: novi Passat neće biti tražen zbog neodoljivog dizajna. Passat nikada u svojoj historiji nije bio najljepši i najavangardniji model u klasi, ali to mu nije ni bilo potrebno –­ osvajao je kupce svojim kvalitetom i voznim osobinama.

Passat je decenijama na većini tržišta najuspješnija porodično-poslovna limuzina. Bit će to i ovoga puta, s tom razlikom što će tradicionalni kupci VW-a dobiti Audi sa tvrdim oslanjanjem po cijeni na koju su već navikli.

Passat osme generacije je u potpunosti novi automobil, koji je od starog modela pozajmio samo ime. Sa Audijem A6 dijeli mnogo toga, a nudi jednako mnogo prostora putnicima po dužini i širini, jer ima najveće međuosovinsko rastojanje u klasi od čak 279 cm.

Daleko bolji od konkurencije

Novi Passat je za dvije klase bolji od Passata sedme generacije, pa će Mercedes i BMW morati da se potrude da naprave bolji auto od VW-a. Kada se sve sabere i oduzme, BMW-ova serija 3 i Mercedes C klase gube od Passata. Mazda 6, Toyota Avensis, Peugeot 508 i Honda Accord nikako ne mogu da mu pariraju u nekim segmentima, posebno na auto putu Passat pokazuje svoju superiornost. VW-ova tehnika je u ovom trenutku broj 1 u svijetu.

VW Passat 2.0 TDI je još malo, pa trkački automobil za one koji misle da su odlična ubrzanja i visoka maksimalna brzina ono najvažnije kod automobila. Izmjerena maksimalna brzina od 227 km/h je impresivna, kao i ubrzanje do stotke za samo 8,2 sekunde (fabrika je mnogo skromnija u svojim obećanjima). Ovaj VW je u tolikoj mje­ri atraktivan za vožnju da se pitanje – da li u ovoj klasi ima dostojnog konkurenta – nameće samo po sebi. Na ovo pitanje pokušaću da odgovorim.

Idealan spoj savršene njemačke tehnike

Pred vama je najbolja limuzina premijum D segmenta, automobil koji je skoro u svemu nadvisio Mercedes CLA i BMW serije 3. Passat je u svom novom izdanju postao dinamičan, luksuzan i prilično sportski nastrojen, ali i iznenađujuće tih i uglađen poput skupljih Audijevih limuzina.

Novi Passat se može posmatrati kao savršeno upakovana vrhunska njemačka mehanika za najrazmaženiju i najzahtjevniju klijentelu širom svijeta, onu koja zna šta želi i može to sebi da priušti. Želite kvalitet, a prije svega kvalitetan enterijer? Dobrodošli u VW, brend koji kvalitet uvek stavlja na prvo mjesto. Upotrebljeni materijali u putničkom prostoru izuzetno su kvalitetni i prefinjeni. Skupi materijali i vrhunska finalna obrada – zar je tako nešto moguće u ovom cenovnom segmentu? I to, bolje nego kod Mercedesa i BMW-a? Odgovor je – da.

VW koji je dostigao Mercedes

Branka Todorović/najboljiauto.com

Dinamička kontrola trakcije fantastično je usklađena sa VW-ovim pogonom na prednje točkove. Dokaz da ne postoji ništa ljepše od manuelnog biranja stepena prenosa je ovaj fantastični mijenjač. Passat je ozbiljan, možda i brutalno sportski automobil, namijenjen isključivo i jedino onima koji umiju da cijene ubjedljive performanse i znaju da izađu na kraj sa njima. Zbog toga u ovom smislu Passat trenutno nema pravu konkurenciju, jer ne postoji automobil sličan ovom sofisticiranom sportisti, koji nudi divlju, adrenalinsku vožnju po ovoj cijeni. A cijena testirane verzije je prava sitnica – 25.757 eura. Passat nije udoban, tvrdo podešeno ogibljenje će vas na to redovno podsjećati pri svakoj neravnini.

Ergonomija za upravljačem je prosto savršena. Idealnu poziciju za volanom mogu pronaći i viši i krupniji vozači. Istina je da su hodovi podešavanja upravljača izdašni, ali Nijemci su pravili automobil prema sebi. To znači da vozači koji su niži od 170 cm neće moći da nađu dovoljno dobru poziciju za upravljačem.

Passat na testu imao je pogon samo preko prednjih točkova, kao npr. Audi A4, a ne kao BMW serije 3 ili Mercedes C klase, koji imaju zadnju vuču. Pa ipak, automobil se pri brzinama preko 200 km/h ponašao jako mirno. Nagle promjene pravca ostaju bezbjedne, jer je elektronika maksimalno neutralisala mane prednjeg pogona. Upravljač je sve teži, direktniji i precizniji kako povećavate brzinu. Osjećate svaku boru na putu. Vibracije osjećate samo od ogibljenja, jer volan je uvijek, ali uvijek miran. Torziona čvrstoća karoserije je impresivna. Koliko god da su krivine oštre, volan prati naum vozača. 220 km/ u krivini? Nema problema, Passat se drži zavoja kao voz šina (ne mislim na voz i šine u Srbiji). Ručica mjenjača je podignuta za 3 cm prema gore, bliže volanu, pa je sportski štimung tu.

Aleksandar Todorović/najboljiauto.com

Motor ima oko 175 KS, a ne 150 KS koliko fabrika deklariše, otud brzina od 227 km/h. Uz minimalni chip tuning, ovaj Passat će juriti preko 240 km/h. Uostalom, VW ovaj motor nudi sa drugačijim softverom sa 190 KS. U pitanju je i mala igra brojeva (znate na šta mislim).

Mazda 6 počinje da se “joguni” već na 200 km/h, Peugeot 508 već na 180 km/h, a Passat na velikim brzinama uliva sigurnost, jer ne “šeta” po putu, niti se opire kada naleti na loše zakrpljen asfalt, ali to putnicima na zadnjem sjedištu glasno prenosi. Ogibljenje Passata je podešeno i sposobno za mnogo više od 227 km/h. Kako je ovaj auto tako siguran na ovoj brzini? Jednim dijelom, zahvaljujući kočnicama. Ne samo što su najbolje u klasi, već je pedala kočnice idealna: uvijek prati vaš naum, jako je brza i precizna, ali nije preosjetljiva kao kod BMW-a. Kod snažnog kočenja pri 220 km/h, Passat idealno drži pravac, bez ikakvog podrhtavanja. Sam motor ima odličan razvoj snage.

Čak i kada niste previše “vrijedni”, pri brzini od 160 km/h u 6. stepenu prenosa dovoljan je mali dodir na gas i Passat skače, “leti”, traži tih 227 km/h, jer se sa manjom brzinom ne zadovoljava.

Vozači koji se ne odvažuju da voze brže od 120 km/h trebalo bi da imaju na umu da ova trkačka limuzina sa prednjim pogonom nikako nije za njih. Ako žele udobnu limizinu, mnogo je bolje da odaberu Toyotu Avensis, sa kojom je vožnja po putevima u Srbiji kao bajka. Passat ima mnogo neudobnija sjedišta od Avensisa, Mazde 6, i novog Mondea.

Ako nemate potrebu za većom brzinom, kupite Škodu Rapid ili Octaviju i bit ćete ubjeđeni da ste dobili skoro isti auto. Istina, ovaj Passat je savršenstvo na četiri točka – toliko da se ni Honda Accord ne može porediti sa njim, zbog čega Honda i prestaje da je proizvodi. Ipak, u Evropi ne voze samo Nijemci brzo. Zato, kada u lijevoj traci vidite Passat, pomerite se, bez obzira što vozite BMW ili Mercedes, jer Passat nije samo bolji auto – on je i stabilniji, tiši i neutralniji za vožnju. Pri brzini od 130 km/h, u Passatu je veoma tiho, samo 67 dB opterećuje putnike, Mazda 6 je za 20% bučnija (69 dB), odnosno Jaguar XE (1 dB naš sluh doživljava kao razliku od 10%). Mercedes i BMW su tiši od VW-a za 1 dB.

VW-ovi inženjeri su trenutno možda i najbolji na svijetu, zbog čega su i ponudili verziju 2.0 TDI sa 240 KS i dve turbine. To je vjerovatno motor koji bih volio da vidim u svakom Passatu. Da li je ovo nekakav “Audi Passat”? Ja bih rekao da jeste, samo što mu je neko prikačio pogrešnu oznaku na nos. Uostalom vozači Audija su na nekim starijim modelima već navikli na sportstko, tvrdo ogibljenje.

Mane ne mogu da se prešute

Najviše razočaravaju zbirni rezultati na kreš testu, jer iako je Passat dobio pet zvjezdica, samo 85% osvojenih poena je puno manje od Mercedesa C klase i Avensisa sa 92 i 93%, odnosno 95% kod BMW-a serije sa 95%. Čak je i Honda Accord bezbjednija sa 86% iako je konstruisana davne 2009.godine. Utješno je što je VW posvetio puno brige djeci u automobilu. Za zaštitu djece Passat je dobio 87%, dok su Mercedes i BMW ocjenjeni sa 84% (Toyota Avensis sa 85% za zaštitu djece). Ako imate djecu preskočite Accord (samo 79%). Rezultati možete pogledati OVDJE.

Razočarava i prilično tvrd i bučan zadnji trap. U trenucima kada se prelazi preko neravnina na putu, zadnje oslanjanje se itekako čuje. Previše je tvrdo, i Passat na lošim putevima nije udoban.

Svi dijelovi oslanjanja su novi. Oslanjanje ipak ne pruža dobar balans između komfora i dinamike, ali treba priznati da Passat nikada nije bio upravljiviji: Najveća razlika u odnosu na prethodnika, jeste preciznost upravljanja. Napred se nalazi modifikovani McPherson, a pozadi Multi-link sa četiri tačke oslonca. Upravljač je direktniji jer je bolje podešena elektromehanička asistencija sa elektromotorom. Sada se volan od jedne do druge krajnje tačke okrene 2,75 puta, a kod prethodnika je pun okret iznosio 3,1 krug. Passat je sada definitovno okrenut sportskoj vožnji (bolji ima samo Ford Mondeo i BMW serije 3!). Na zadnjoj klupi ima mnogo prostora, ali je tvrdo kao na pravoj klupi!

Odabereti zato pneumatike dimenzija 215/60 R16, jer je Passat 2.0 TDI sa gumama dimenzija 215/55 R17 previše neudoban za puteve u Srbiji. Ukoliko nemate višak kilograma, i niste ljubitelj piva i kobasica, sjedišta u Passatu će za vas biti veliko razočaranje. Morao sam da stajem na svakih sat vremena vožnje, jer moja ljepša polovina nije mogla da izdrži tvrda sjedišta Passata. Ne samo što se bolje osjećala u Opel Insigniji, Hondi Accord, Toyoti Avensis, već čak i Toyoti Aygo, koja je neuporedivo manji automobil. Ovo sam dragi čitaoci ipak morao da podijelim sa vama, jer Passat nije jeftin, a želim da ga kupe oni kojima je komfor na posljednjem mjestu, i oni koji imaju višak kilograma poput mene. Iako su i meni Avensis i Mazda 6 daleko udobniji od Passata, narednog dana sam testirao ovaj VW sam, i prešao 1.000 km bez velikog zamora. Sjedište jeste najtvrđe u klasi, ali ipak lijepo drži tijelo (ono sa viškom kilograma).

Nekada je Passat bio najpraktičniji automobil u klasi, danas ima nosivost od 540 kg, dok Ford Mondeo može da podnese 649 kg. Nedovoljno efikasan klima uređaj pomalo iznenađuje. Puno bolji je onaj kod Mazde 6, Ford Mondea, Mercedesa i Jaguara XE (uskoro ćete čitati i test ovog modela na N1!). To su čak priznali i njemački novinari.

Šteta što Passat nudi manje šanse da preživite u eventualnom sudaru od pobrojanih modela u tekstu (ako ste vozač, suvozač je mnogo bolje zaštićen), ali je bar zaštita za djecu bolja od konkurencije. Mala utjeha je što je zaštita toraksa vozača bolja nego kod novog Audija A4!

Agregat 2.0 TDI je idealan za Passat

Turbo dizelaš zapremine 1968 ccm lako diže obrtaje, rado prima gas i nije bučan ni kada su obrtaji radilice blizu crvene zone na obrtomeru – elektronska blokada obrtaja se, za divno čudo, kasno aktivira. VW-ov dizelaš je common-rail, a to znači mnogo uglađeniji i ravnomerniji rad nego što ste na to od VW-a navikli. Nema više one izražene turbo rupe, niti glasnog brundanja kada je motor hladan. Moderni 2.0 TDI je “otmjen” motor za otmenu sportsku limuzinu. Ako prelazite mnogo kilometara u gradu i želite dugotrajan motor, dajte prednost 2.0 TDI motoru nad milozvučnijim 1.4 TSI agregatima. Fabrika malo pretjeruje, pa obećava prosjek od 3,9 litara, ali je zaista moguće preći 100 km sa manje od 5 litara evro dizela. Doduše, meni je prosjek prvog dana testa pokazao 7,7 litara. Već sam sutra smirio strasti, poništio rezultat i postigao prosječnih 5,9 litara. Potrošnja bi bila i nešto niža da automobil nisam vozio po Beogradu.

Najveći obrtni moment od 340 Nm motor ostvaruje već pri niskih 1750 o./min. radilice, a najveću snagu od 150 KS pri samo 3500 o./min i isporučuje sve do 4.000 o./min. Inženjerima je očigledno glavni cilj bila trajnost agregata. Pomaže mu i zaista izvrstan mjenjač sa šest stepeni, koji se šalta brzo i precizno, a još je važnije što je idealno usklađen sa mogućnostima motora. Kad jurite 140 km/h u šestoj brzini, broj obrtaja radilice je tek na 2.200 o./min. Presretači tolerišu 140 km/h. Pri 220 km/h obrtaji radilice su tek na 3.500 o./min., što je prilično daleko od crvenog polja. Na ozbiljnom usponu, motor lijepo ubrzava i u šestoj brzini. Pristojno veliki nagib od 4,5, šesti stepen prenosa, brzina kretanja 140 km/h – malo odlučnije dodavanje gasa, i igla brzinomera bez poteškoća ide ka oznaci od 190 km/h (dalje od toga ni makac). To je za većinu prosječnih vozača sasvim dovoljno – i legalno samo u Njemačkoj.

Passat najviše voli autoput – to je sasvim jasno

Šum vjetra je jedva primjetan, a aerodinamika je izvanredna. Ogibljenje je priča za sebe – veoma je sigurno, tvrdo. Passat je izuzetno otporan na jake bočne vjetrove. Neprijatnih vibracija na volanu nema, pa ćete pomisliti da u Srbiji imamo pristojan autoput što je, naravno, daleko od istine. Ovo je najsigurniji automobil pri brzinama preko 220 km/h u ovoj klasi vozila. U gradu ga je zadovoljstvo voziti: motor nudi zavidan nivo elastičnosti. Ubrzanja su odlična. Baratanje ručicom mjenjača je zabavno poput gledanja Novaka Đokovića, prosto ne možete da vjerujete koliko vam ruka može biti brza. Problemi su relativno veliki prečnik okretanja i loša preglednost.

Šta ona kaže: Ekonomičan, moderan, vrhunski izrađen automobil za one koji vole da putuju veoma brzo. Passat je savršeno upakovana vrhunska njemačka mehanika za najrazmaženiju i najzahtjevniju klijentelu širom svijeta, onu koja zna šta želi i može to sebi da priušti. VW je sada postavio nova mjerila klase i zasjenio konkurenciju, kao što je to nekad činio Audi. Uostalom, ova dva brenda su pod istim krovom, u pitanju se samo brending. Drugim riječima, iznenađenja zapravo i nema. Jedan od njegovih najboljih kvaliteta je zvučna izolacija: nevjerovatno, ali u ovom Passatu je manje je bučno nego u Mercedesu CLA! Automobil prenosi previše vibracije do putnika na zadnjem sjedištu kada se vozite po Srbiji. Koči nestvarno dobro. Lišen je svake elegancije, ali to mu nije najveća mana, jer su za mene ova sjedišta pretvrda, zamaraju me kao da putujem u BMW-u. Istina, ovaj Passat jeste stabilniji i dinamičniji od Mercedesa C klase, ali, zar su to tražili ljubitelji Passata? Sjedišta Passata prosto su jako loša za moju visinu od 165 cm, i težinu od 50 kg. Jedino Škoda Yeti ima gora sjedišta.

Kome je namijenjen ovaj automobil?

Racionalni, uspješni menadžeri kojima je stalo do imidža i statusa po umjerenoj cijeni imaju konačno limuzinu po svojoj mjeri. Iako je Passat samo sportska verzija luksuznog Audija A6, nudi ipak limuzinski filing za volanom. Kod ovog automobila je sve kvalitetno i brižno izrađeno, ali njemački hladno. Imate utisak da ste neka od stilskih rješenja već vidjeli na nekim modelima iz 70-ih i 80-ih godina. Ali, tako je sa Nijemcima – uvijek se oslanjaju na tradiciju. Ovo je dobro ako ste od onih kupaca koji uvek žele da znaju šta mogu da očekuju. U ovom slučaju – skoro uvijek, jer novi Passat će vas iznenaditi. Pozitivno ili negativno, to zavisi od vas (i od kvaliteta puteva po kojima vozite). Na njemačkim auto banovima, novi Passat je relativno udoban automobil, na srbijanskim putevima je previše tvrd, a sjedišta su postala pomalo sportska i ne baš mekana – naprotiv. Kao polovan je prilično skup, jer žele ga mnogi: ne samo oni koji umiju brzo da voze, već i oni koji bi kupovinom jednog čistokrvnog njemačkog automobila pokušali da izliječe neke svoje komplekse, a takvih na našoj planeti ima u izobilju. Život sa Passatom nije preskup, posebno ako se odlučite za model 1.4 TSI sa 125 KS, koji u Amarket Autu može dobiti za 21.000 eura (regularna cijena je 22.739 eura).

Aleksandar Todorović/najboljiauto.com

Odlični vozači koji vole brzu vožnju bit će prosto zaljubljeni u ovaj automobil. Oni koji voze sporije, umjerenije, oni kojima nije zabavno da prolaze krivine kao da su na trkama, odabraće vjerovatno neku mnogo udobniju, i jeftiniju limuzinu. Sve je stvar prioriteta.

Vlasnici Passata B7, neće uglavnom biti oduševljeni novim Passatom, jer neće pročitati ovaj tekst, i samim tim neće imati preko potrebne informacije, zadesit će se prosto u sportkoj limuzini sa starim imenom. Passat nije više ono što je bio, na moju radost, a na tugu mnogih penzionera, koji ne traže sasvim sigurno ono što im ovaj auto nudi. Sve se drastično mijenja oko nas, pa valjda i VW Passat može konačno da postane nešto drugo. Automobil za sve one vozače koji dišu i voze punim plućima. Da li sada makar nazirete kakav je novi Passat zapravo? Dajte mu šansu, ako ste se prepoznali u mom stilu vožnje. Na verziju sa 1.6 TDI motorom zaboravite. Njega bi „zakonom trebalo zabraniti“. Jer Passat zaslužuje mnogo, mnogo bolje, i da, traži i voli odlične vozače. Vi ste jedan od njih? Passat vas onda čeka…..

Amarket Auto vas očekuje na test vožnji Passata. Najavite se putem telefona 034/354 – 616. Bez test vožnje, ovaj tekst će za vas ostati samo dobar uvod u jedan vrhunski automobil koji nije udoban onoliko koliko možda očekujete, ali koji će vam otvoriti jedan sasvim novi svijet vožnje. Razmišljajte o Passatu dok ovih dana priprem test Jaguara XE za vas. Možda će on biti po vašem ukusu, ako VW nije.

Prednosti

Vrhunske vozne osobine, jedan od najboljih upravljača u klasi, ubjedljive kočnice koje se lako i precizno doziraju, izuzetan mijenjač, velika maksimalna brzina od 227 km/h. Veoma štedljiv, uglađen i veoma elastičan 2,0 TDI agregat. Temeljna zvučna izolacija i jednako moćni farovi. Izuztetno pregledni i dobro raspoređeni instrumenti. Zadovoljavajuća pasivna (87% na Euro NCAP kreš testu) bezbijednost za djecu (puno bolje od Mercedesa i BMW-a sa 84%). Izuzetno pregledni instrumenti. Plastika komandne table je prijatno mekana, baš onako kako vole vozači u našem region. Veliki prtljažnik (586 litara) ravnih stranica. Mnogo pregrada u putničkom prostoru, koje su velike i dobro raspoređene. Veoma mekana pedala kvačila. Lako se ulazi i izlazi sa zadnje klupe. Odlično drži cijenu, brzo se preprodaje. Vrlo dobar imidž. Velika autonomija zahvaljujući prosječnoj potrošnji od 5,9 litara. Gotovo savršen start/stop sistem. Bogata serijska oprema paketa Comfotline. Passat je bolji od BMW-a serije 3 kada se sve ocjene saberu.

Mane

Tvrda, neudobna sjedišta, osim ako imate višak kilograma. Zadnja klupa prosječno udobna, nervira tunel na sredini. Nervira i nagib krova, jer udarate glavom u njega. Ogibljenje ne može da se poredi sa onim na Mercedesu CLA, mnogo nervozno prenosi neravnine sa puta.. Prečnik okretanja bi mogao biti manji. Preglednost nije dobra, a velika dužina otežava uparkiravanje. Električna kočnica sa tasterom je ipak za “penzionere”, meni se nije dopala. U opremi Trendline info ekran je smješno mali. Kasko neizbježni dodatni troškovi za VW u Srbiji. Osnovni Trendline paket je za ovu klasu siromašan. Cijena dodatne opreme je paprena: čak treba doplatiti za USB! Preglednost nije sjajna. Garancija od dve godine iritira (4 godine ako pređete manje pd 150.000 km) – zar samo toliko za automobil koji košta više od 25.000 eura?

Aleksandar Todorović/najboljiauto.com

Cijena: od 22.739 eura

DIMENZIJE : SPECIFIKACIJE
Dužina: 4.767 mm
Širina: 1.830 mm
Visina: 1.456 mm
Međuosovinski razmak: 2.790 mm
Prtljažnik: 586/1152 l
Težina: 1.475 kg

MOTOR : SPECIFIKACIJE
Zapremina: 1.968 ccm
Snaga: 150 KS pri 3.500 o./min.
Obrtni momenat: 340 Nm u intervalu 1.400 do 3.000 o./min.

PERFORMANSE : SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 8,7 s
Maksimalna brzina: 220km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 4,0 litra

Potrošnja na testu: 5,9 litara

Euro NCAP kreš test: 5 zvezdica

Ocjene od 1 do 5 (najboljiauto.com)

Prosječna ocjena: 4,6

Dizajn: 4,0

Bezbijednost: 5,0

Motor i mjenjač: 5,0

Performanse: 5,0

Potrošnja: 5,0

Cijena i garancija: 3,5

Udobnost: 2,5

Ponašanje na putu: 5,0

Kvalitet i pouzdanost: 4,50

Ponuda prostora: 5,0

Opšti utisak: 5,0

Paleta motora: 5,0

Mogućnost dalje prodaje: 5,0