Alberto Mucci, novinar Vice-a, posjetio je supermarket budućnosti, predstavljen u okviru Univerzalne svjetske izložbe Expo 2015. u Milanu kako bi saznao kako će se kupovati za nekoliko godina.
Mucci je obišao “Future Food District”, samouslugu budućnosti koju je osmislio italijanski lanac supermarketa Coop uz pomoć arhitekte Carla Rattija.
Prostor je organizovan na način koji na prvi pogled zbunjuje, jer su proizvodi različitih “kategorija” ponuđeni zajedno.
“Ova samousluga se inspiriše prirodnim lancem proizvodnje hrane”, objašnjava italijanski novinar.
“Primjera radi, pored svježeg paradajza nalaze se konzerve sa raznim sosovima od paradajza, a pored grožđa su flaše s vinom, dakle od sirovine do gotovog proizvoda”, navodi Mucci.
Supermarket budućnosti ima robote koji pomažu pri pakovanju kupljenih proizvoda, a jedan od njegovih glavnih ciljeva jeste da podstakne interakciju: velike stalaže su izbačene tako da mušterije mogu da imaju vizuelni kontakt sa drugim kupcima i eventualno započnu razgovor.
“Ideja je da se stvori utisak da ste na klasičnoj pijaci”, izjavio je za Vice Alfredo Richelmi, šef projekta.
“Ljudi moraju da imaju mogućnost da vide ostale prisutne u prodavnici. Zato smo odlučili da postavimo prilično niske stolove kako bi prostor samousluge bio što pregledniji”, objasnio je on.
Mucci navodi da će samousluga budućnosti biti opremljena ekranima koji će se naizmjenično paliti kako kupac bude prolazio ispred njih, a koji će mu davati informacije o proizvodima iz ponude – o njihovom porijeklu, hranljivoj vrijednosti, pa čak i njihovom ugljeničnom otisku.
Kupci mogu, takođe, da preuzmu posebnu aplikaciju, navedu svoje ukuse i prehrambene navike i dobiju sugestije o kupovini.
I dok su cijene proizvoda prilično razumne, to se ne može reći za novac koji je potreban da bi se jedan ovakav objekat podigao i opremio. Naime, u izgradnju spermarketa budućnosti treba uložiti čitavo jedno malo bogatstvo, tačnije 15 miliona eura.