TESTIRALI SMO: Polovna Opel Astra G

Nauka 19. jan 201612:07 > 12:42
Aleksandar Todorović

Jedan od najpoželjnijih rabljenih automobila za malo novaca u Hrvatskoj je Astra G, koja se odavno ne proizvodi, ali je relativno jeftina za održavanje, i dovoljno je pouzdana.

Zašto je ovaj auto toliko popularan kod onih s plitkim džepom? Astra druge generacije je među najpouzdanijim automobilima starijim od deset godina. Na cestama ih ima vrlo mnogo. Štoviše, čuva mjesto među najjeftinijim i najrobustnijim. Koje inačica treba birati, a koje je poželjno izbjegavati?

Kada nemate dovoljno novaca ne preostaje vam ništa drugo nego da se okrenete rabljenim automobilima, u nadi da ćete odabrati onaj najbolji prema dubini vašeg džepa. Kriza je velika, posla ima jako malo, troškovi života su astronomski. Novi auto je sanak pusti. Što onda činiti? Većini je važno da je to prije svega auto njemačkog porijekla – VW ili Opel (dok je Ford još uvijek u drugom planu), da je dizelaš, da ima pristojnu opremu, ali i da je jeftin. Ako još moguće da je vožen samo subotom do crkve i nikada zimi, onda ste dobili na lutriji.

Na žalost, realnost se rijetko kad podudara sa snovima, u kojima se često nalazi i Opelova Astra G. Gotovo je nemoguće osigurati se prilikom kupnje polovnog automobila starijeg od deset godina, jer takvi automobili već su napustili svoje najbolje godine, većinom su prešli dosta više od 200.000 kilometara, ali ipak ne zaostaju puno za novijim generacijama iz B segmenta (Astra G pripada C segmentu). Opel Astra G zapravo nije ništa manje pouzdana od Golfa IV, od kojeg je puno jeftinija, osim toga manje se krade. Zapravo, kupac s malo novaca se nalazi pred dvojbom manji VW Polo sa slabijim motorom ili veća Opel Astra (imaju slične cijene)? Ja glasam za veći auto, sa snažnijim agregatom, ali i znatno bolji, a to je Astra G.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.

Branka Todorović

Zašto Hrvati cijene Astru G?

Astra nudi dosta za uloženi novac, relativno je jeftina za održavanje, a pri tome košta manje od ljutog konkurenta – Golfa IV! Rekli bismo sasvim dovoljno, zar ne? Pored toga, na najvećem evropskom tržištu polovnih automobila (Njemačka), ponuda ovog modela je odlična što poprilično olakšava kupnju.

Druga, ali nikako manje važna prednost je što kasnija preprodaja ide brzo i lako, pogotovo ako je dobro opremeljena. Rezervnih djelova za Opel ima na svakom koraku, originalnih i onih drugih.

Tradicionalna vrlina Astre je čvrsta i solidna karoserija te postojano podvozje, koje se dobro nosi s neravninama na asfaltu, što je važno svojstvo rabljenih modela. Servisna mreža je za naše uvjete prilično razgranata, a model je sam po sebi dosta poznat majstorima, zajedno sa najčešćim problemima koji uz nju idu. Veliki izbor motora i pet oblika karoserije – karavan, limuzina, hatchback, kupe i kabrio, je više nego dovoljan da svatko po svojim nahođenjima može pronaći idealnu opciju.

Nudi zadovoljavajuću pasivnu sigurnost, a 4 osvojene zvjezdice na uglednom EURO NCAP crash testu to samo potvrđuju. U serijskoj opremi je već odavno imala bar 2 air-bega, ABS i EBD, što samo dodatno utiče na sigurnije i mirnije ponašanje prilikom snažnih kočenja.

Aleksandar Todorović

Astra G se mogla podičiti 12-o godišnjim jamstvom na koroziju, ali i boljom kvalitetom izrade od prve generacije. Doduše, No, nakon kupnje rabljenog automobila starijeg od deset godina morate biti spremni na veće izdatke nego u slučaju kupnje dvostruko mlađeg automobila. Izgled ovog automobila još uvijek nije previše zastario, pa se na cesti praktično i ne primjete baš sve godine koje je Astra do sada napunila. Najviše problema bilo je s klima uređajem, servouređaja i zupčastom letvom volana i upravljačkom elektronikom.

Kod benzinaca 1.4 16V bilo je problema s otkazivanjem vodilice i napinjača zupčastog remena, zbog čega je dolazilo do njegova preskakanja (1.6 16V ima lanac). To je izazivalo havariju motora i veliku štetu. Dizelaš 2.0 DTI je robustan i izdržljiv, posebice u verziji s 82 KS, ali kod starijih dizelaša često je problem s vraćenom kilometražom. Problema najčešće ima s brizgaljkama i mjeračima protoka zraka.

Branka Todorović

Benzinski motori su odlični, i traže samo redovitu izmjenu zupčastog remena – poželjno na 60.000 km. Najpouzdaniji su oni snažniji sa 16 ventila od 1.8 i 2.0 litre, ali su i pirlično žedni. Neko srednje rješenje predstavljaju agregati od 1.6 litara, bilo stari sa 8, ili moderniji sa 16 ventila i 100 KS. Najmanji motor od 1.2 litre i 16 ventila se mnogo bolje snalazi u manjoj Corsi, i kod nas nije previše često u ponudi.

Ako svemu tome pridodamo da Astra G ima dovoljno precizan upravljač, solidno ovjes, dobru ponudu prostora kako naprijed tako i straga, temeljitu zvučnu izolaciju, te dovoljno veliki prtljažnik iu hatchback verziji, onda možemo reći da je prilično racionalna kupnja.

Aleksandar Todorović

Što nudi manje od konkurencije?

Najslabija karika u ponudi ovog modela su svakako stariji dizel agregati. Jednostavno, ovi motori nisu na razini onih u VW-u, kako prvenstveno po snazi, odnosno brzinskim karakteristikama. Na početku proizvodnje, u Atru G se ugrađivao TD motor od 1.7 litara, koji je preslab za ovu karoseriju, a pored toga nije nimalo tih. Bolji izbor je 2.0 DTI poznat iz Vectre. Kasnije tek dolazi štedljiviji i nešto mirniji motor 1.7 DTI sa 75 KS, i oni dovoljno snažni – 2.0 i 2.2 DTI sa 100 i 125 KS, koji su se samo donekle približili modernim HDI i TDI agregatima. Ukoliko po svaku cijenu želite dizelski motor u Astri G, onda u uži izbor svrstajte i 1.7 CDTI.

Važno je naglasiti da starije verzije dizel motora 1.7 iako nisu snažne, odlikuju se natprosječnom izdržljivošću. One su djelo japanskih konstruktora firme Isuzu, koja je oborila mnogobrojne svjetske rekorde za dizel motore.Pouzdanost Astre G je prosječna, odnosno na listi najboljih i najgorih automobila starosti 10 godina njemačkog TUV-a nalazi se u sredini tablice, od ukupno 85 modela. Pored toga, nema baš previše udoban ovjes koji ume klopatati na neravninama.

Branka Todorović

Ali najveća prednost polovne Astre G, je što je ponuda iznimno velika. To znači da ako ste pravi znalac, i ako imate vrhunskog majstora, šanse da pronažete očuvan primjerak nisu tako male. Mazde, Honde i Toyote jesu statistički mnogo bolje pozicionirane od Astre G, ali je njihova ponuda u BiH daleko slabija.

Osim toga, statistika umije biti itekako varljiva. Jer vi ne kupujete stotinu automobila, već samo jedan. Važno je redovito mijenjati filter i ulje, a majstori tvrde da je najosjetljiviju mjesto jest mjerač protoka zraka (izaziva povećanu potrošnju). U normalnim uvjetima svaki Opelov motor može prijeći 400.000 km. Kompaktan i dovoljno precizan mjenjač za klasu je bolji nego kod francuske konkurencije, a diskovi i ispušni sustav prvi stradaju kod neumjerene vožnje, pa ih prije kupnje obavezno provjerite!

Aleksandar Todorović

Prosječno ipak najbolja!

Unatoč činjenici da u kompakt klasi ima boljih modela, Astra G će kod nas još dosta dugo uživati ​​imidž solidnog, a jeftinog auta.

Iako je gotovo u svemu prosječna, kada su troškovi održavanja u pitanju tu je pobjednik bez premca!

Upravo zbog toga što su takvi automobili cjenovno neodoljivi, njihova prodaja na našem tržištu je i dalje dobra. Važna je i činjenica da će rezervnih dijelova biti još dugi niz godina. Dakle, Astra G može biti dobra kupnja, pogotovo ako odaberete neku verziju s benzinskim motorom. Motor 1.6 16V ima lanac, pa kupci upravo njega najviše vole. Naravno, samo pod uvjetom da je raniji vlasnik vodio dovoljno brige o ovom istinskom njemačkom automobilu. Pored dobrog majstora, prilikom kupnje će vam trebati i dosta sreće, jer je kupnja rabljenog automobila rizik sam po sebi.

Cijena od 2.500 KM

DIMENZIJE : SPECIFIKACIJE za Astru G 1.4 16V
Dužina: 4.110 mm
Širina: 1.710 mm
Visina: 1.480 mm
Međuosovinski razmak: 2.608 mm
Prtljažnik: 370/1.1 l
Masa: od 1.090 kg

MOTOR : SPECIFIKACIJE
Obujam: 1.389 ccm
Snaga: 90 KS pri 6.000 o./min
Okretni momenat: 125 Nm pri 4.000 o./min

PERFORMANSE : SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 13,7 s
Maksimalna brzina: 180 km/h
Potrošnja (tvornički podatak): 7,2 litara
Potrošnja na testu: 8,5 litara
EuroNCAP kreš test: 4 zvijezdice

OCJENE (od 1 do 5)

Dizajn: 3,0
Sigurnost: 3,0
Motor i mjenjač: 4,5
Performanse: 4,0
Potrošnja: 4,0
Cijena deijlova: 5,0
Udobnost: 5,0
Ponašanje na putu: 5,0
Kvaliteta i pouzdanost: 4,0
Ponuda prostora: 4,5
Prosječna ocjena: 3,9

Ocjene koje ne ulaze u prosjek
Opći utisak: 4,5
Paleta motora: 3,5
Mogućnost daljnje prodaje: 3,5