Ovo je Airlander 10, 92 metra dugačka letjelica koja svoj prvi let ima za nekoliko sedmica. Riječ je o rezultatu 40-godišnjeg istraživanja, ali kako god ga zvali, to nije cepelin.
“Nije cepelin, riječ je o kombinaciji aviona i cepelina uz dodatak helikoptera. Korišteni su najmoderniji materijali, optička upravljačka tehnologija, najsavremeniju avio tehniku i računala. To je u suštini letjelica 21. stoljeća”, pojašnjavaju u golemom hangaru u Bedfordu u Engleskoj, gdje najveća letjelica na svijetu prolazi kroz posljednje provjere i unapređenja. Krilce je dodano i na kraju još jedan motor.
Airlander je na početku napravljen za vojsku, kao letjelica za nadzor. Ovdje je riječ o uspješnom letu, ali je ministarstvo odbrane odbacilo ideju pa je odlučeno da se letjelica prenamjeni u komercijalne svrhe.
Letjeti može pet dana pri brzini od 150 kilometara na sat na visini od 6 kilometara i prima 48 putnika. Za razliku od tradicionalnih letjelica, Airlander nema unutrašnju strukturu. Oblik dobija tako da se ispuni helijem na pritisak koji je nešto veći od atmosferskog.
U ovom hangaru su dvadesetih i tridesetih građeni britanski cepelini triput duži od Airlandera.
Katastrofa s Hindenburgom i pojava bržih aviona doveli su do odbacivanja cepelina, ali savremene tehnologije dovele su do tiših, zelenijih letjelica s većim dometom i mogućnošću prenošenja težih tereta.
Airlander može poletjeti i sletjeti sa gotovo svih površina, uključujući vodu, te kompanija smatra da će se koristiti za transport u zahtjevnim područjima, ali i za turističke letove te naučna istraživanja.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.