Asteroid koji je NASA udarila letjelicom se počeo čudno ponašati

Nauka 11. sep 202312:30 1 komentar
Pixabay/Ilustracija

Kad je prije godinu dana letjelica veličine frižidera udarila u asteroid Dimorphos, cijeli je svijet s velikom pozornošću promatrao što će se dogoditi. Naime, taj je eksperiment trebao pokazati može li čovječanstvo pokušati iz orbite izbaciti asteroid koji bi potencijalno mogao udariti u Zemlju.

Prvi rezultati eksperimenta pokazali su uspjeh misije. Udarac letjelice usporio je orbitu Dimorphosa oko većeg asteroida Didymosa, što je i bio cilj misije.

No, jedan učitelj iz Kalifornije i njegovi učenici, otkrili su da se taj asterodi sad prilično čudno ponaša. Kako javlja New Scientist, učitelj i učenici otkrili su da je orbita Dimorphosa očito nastavila usporavati, odnosno da se sad vrti sporije nego prije NASA-inog testa.

Iako je cilj NASA-inog eksperimenta i bio usporavanje orbite, a promatranja nekoliko tjedana nakon udara pokazala su da je orbita usporena za punih pola sata, znanstvenici su to proglasili izvanrednim uspjehom. Međutim, učitelj i njegovi učenici otkrili su da je godinu dana od eksperimenta asteroid još malo usporio, što je iznenadilo znanstvenike koji su očekivali da će se asteroid brzo vratiti u uobičajenu brzinu orbite.

Kako piše ZIMO, promjena orbite iznenađujući je rezultat ljudskog uplitanja. Neki znanstvenici teoretiziraju kako je udar možda promijenio Dimorphosovu putanju oko većeg asteroida, što bi rezultiralo usporavanjem, dok drugi misle da je udar dovoljno pomaknuo manji asteroid prema velikom da sad na njega utječu gravitacijske sile velikog asteroida.

S obzirom na to da učitelj Jonathan Swift i njegovi učenici spremaju svoj znanstveni rad, a NASA je najavila svoj znanstveni rad na temu Dimorphosa, bit će zanimljivo vidjeti što su i jedni i drugi zaključili, ali i nastaviti s promatranjem ne bi li se utvrdilo u kom će se smjeru Dimorphos dalje kretati.

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare