Gljiva koja raste na žabi zbunila naučnike (FOTO)

Nauka 26. feb 202420:35 0 komentara
Screenshot/JOURNALS.KS.EDU

U Indiji je pronađena žaba kojoj je iz kože izrasla gljiva. Naučnici nemaju objašnjenje kako se to moglo dogoditi.

Malu tropsku žabu latinskog naziva Hylarana intermedia uočili su istraživači iz Svjetskog fonda za divlje životinje (WWF) koji su tražili reptile i vodozemce u podnožju planinskog lanca Kudremukh na jugozapadu indijskog potkontinenta.

Žaba, sa pečurkom sa bijelom stabljikom i sivom kapom, sjedila je na grani drveta.

Istraživači nisu uklonili žabu iz njenog staništa, već su je samo fotografisali. Kada su fotografije proslijeđene kolegama, mikolozi (stručnjaci za gljive) su im rekli da bi gljiva mogla biti iz roda Mycena. Nalaz je kasnije objavljen u stručnom časopisu Reptiles and Amphibians.

Budući da je žaba ostavljena u divljini, nije poznato da li je gljivica rasla unutar žabljeg tijela ili samo na površini kože, piše časopis Science Alert.

Neki mikolozi pretpostavljaju da se vodozemac zarazio gljivicom ili je bio ranjen, a gljivica se naselila u rani. “Pretpostavljam da je riječ o čisto površinskoj infekciji kože gljivicom Mycena, koja može trajati dugo vremena, baš kao i većina gljivičnih infekcija kože kod ljudi”, kazao je Christoffer Bugge Harder, istraživač na Odsjeku za biologiju na Univerzitetu iz Kopenhagena.

Prema studiji, čini se da žaba nije bila oštećena gljivicom i nije imala drugih vidljivih povreda.