Na današnji dan rođen je Isaac Newton: Sa samo 23 godine otkrio zakon gravitacije

Nauka 04. jan 202412:58 1 komentar
N1

Isaac Newton, jedan od najvećih naučnika u povijesti bio je izuzetno zanimljiva i intrigantna ličnost, a njegov život obuhvaća niz uspjeha koji su zauvijek promijenili tok klasične fizike. Kako bi se odalo priznanje velikanu mnogih naučnih diciplina, donosimo nekoliko zanimljivosti na naučnikov rođendan, 4. januar.

Iako je svima Isaac Newton poznat po priči koja uključuje jabuku koja sa drveta pada na njegovu glavu potičući ga da razmišlja o sili koja privlači tijela Zemlji i tako oktriva gravitaciju, manje je danas poznato da je Isaac Newton zapravo imao samo 23 godine kada je otkrio zakon gravitacije pomenut u priči. I tada je čak bio u karantini.

Još dok je bio mladi student na sveučilištu, zakon gravitacije je otkrio 1665. ili 1666. godine kojeg je kasnije objavio u svom djelu “Philosophiae Naturalis Principia Mathematica”, 1687. godine što će zauvijek promijeniti znanstveno posmatranje prirode i njenih procesa.

Pixabay

Newton je bio veoma svestran naučnik i djelovao je na različitim poljima. Njegova najznačajnija dostignuća sežu u mnogim prirodnim naukama: u fizici je formulirao zakone kretanja i zakone gravitacije. Istraživao je optiku razvijajući teoriju boja i prelamanje svjetlosti.

U matematici je razvio diferencijalni i integralni račun, a doprinio je razvoju matematičke analize. U astronomiji je briljirao u proučavanju kretanja platena i tijela u svemiru. Bavio se problemima u inžinjeringu, najviše u hidrodinamici.

Pored prirodnih nauka, Newton je pisao filozofske radove i bio je zainteresovan za alhemijska istraživanja. Svakako, ova područja su manje poznata jer nisu utemeljena u znanstvenoj metodologiji.

Veliki naučni značaj

Newton je sastavio tri zakona kretanja koja su postala temeljna načela klasične mehanike. Ti zakoni precizno opisuju kretanje tijela pod utjecajem sile i ostaju ključna područja proučavanja u fizici.

Formulisao zakon gravitacije, prema kojem svaka masa privlači drugu masu s silom koja je obrnuto proporcionalna kvadratu udaljenosti između njihovih središta. Ovaj zakon omogućuje objašnjenje mnogih astronomskih pojava i predstavlja temelj za razumijevanje gravitacije kao univerzalne sile privlačenja između svih tijela s masom.

Newton je eksperimentalno istraživao prirodu svjetlosti. Njegova najpoznatija studija bila je na području optike, gdje je pokazao da bijela svjetlost sastoji od spektra boja i da se svjetlost može razložiti pomoću prizma. Osim toga, razvio je prvi reflektirajući teleskop, poznat kao Newtonov teleskop.

Unsplash

Uprkos svojim znanstvenim doprinosima, Newton je bio duboko zainteresiran i za alhemiju, tajanstveno područje koje je uključivalo traženje tajnih postupaka pretvaranja običnih metala u plemenite i traženje eliksira besmrtnosti.

Newton je postao i profesor matematike na Sveučilištu Cambridge sa samo 27 godina. Tokom svog života, postao je vrlo utjecajan na akademskom području. Također, bio je član Kraljevskog društva (Royal Society), a bio je njegov predsjednik od 1703. do 1727. godine.

Isaac Newton rođen je 25. decembra 1642. prema julijanskom kalendaru, koji je tada bio u upotrebi u Engleskoj, ili 4. januara 1643. prema gregorijanskom kalendaru, koji je sadašnji standardni kalendar. Rođen je u selu Woolsthorpe, Lincolnshire, Engleska.

Newton je preminuo 20. marta 1727. u Kensingtonu, London, Engleska. Umro je u dobi od 84 godine, a sahranjen je u Westminsterskoj opatiji u Londonu.

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare