Neobičan eksperiment: Ljudske gene možemo kontrolisati pomoću struje?

Nauka 14. aug 202321:58 0 komentara
Shutterstock

Prema novome istraživanju koje su proveli naučnici sa univerziteta ETH Zürich u Švicarskoj, u budućnosti nas možda čeka prijenosni uređaj koji bi mogao direktno utjecati na poboljšanje našeg zdravlja. Stručnjaci su tokom eksperimenta koristili male impulse električne energije kako bi se kod laboratorijskih miševa s posebno dizajniranim ljudskim tkivom gušterače pokrenula proizvodnja inzulina.

Ovo “elektrogenetsko sučelje”, navode naučnici, u budućnosti bi se moglo koristiti za pokretanje ciljanih gena.

“Nosivi elektronički uređaji igraju sve veću ulogu u prikupljanju zdravstvenih podataka pojedinaca za personalizirane medicinske intervencije. Međutim, oni još uvijek ne mogu programirati direktne terapije jer ne postoji direktno elektrogenetsko sučelje. Mi nudimo kariku koja nedostaje”, kazali su.

Direktno poticanje proizvodnje inzulina moglo bi, na primjer, pomoći nekome s dijabetesom. Naime, stručnjaci su tokom studije implantirali ljudske stanice gušterače u miševe s dijabetesom tipa 1 te ih zatim stimulirani istosmjernom strujom iz akupunkturnih igala.

U eksperimentu je korištena tehnologija regulacije pokretana istosmjernom strujom (DART) koja, kažu naučnici, spaja digitalnu tehnologiju naših gadgeta i analognu tehnologiju bioloških tijela.

Naime, mi smo rođeni s određenim skupom gena. Mada se taj genetski kod ne mijenja previše tokom života, naše navike i proces starenja mogu promijeniti način na koji se geni aktiviraju. DART bi mogao postati sredstvo za poništavanje nekih od ovih promjena, piše Science Alert.

Naučnici su ovom metodom uspjeli potaknuti da se razina šećera u krvi miševa s dijabetesom vrati u normalne granice. Naravno, još smo daleko od Fitbita koji upravlja dijabetesom, ali to je uzbudljiv dokaz koncepta.

Kako navodi Index, naučnici iza ovog projekta su uvjereni da bi se tehnologija mogla dodatno razviti i proširiti, odnosno da bi se mogla upotrijebiti i za neke druge procese, a ne samo proizvodnju inzulina.

“Vjerujemo da će ova tehnologija omogućiti prijenosnim elektroničkim uređajima da direktno programiraju metaboličke intervencije”, kazali su.

Istraživanje naziva An electrogenetic interface to program mammalian gene expression by direct current objavljeno je u časopisu Nature Metabolism.