Ove sedmice ne propustite pogledati prvi LIVE prijenos s Marsa

Nauka 01. jun 202312:53 0 komentara
Youtube/Screenshot

Evropska svemirska agencija (ESA) će emitovati jednosatni sadržaj na YouTube-u, pružajući gledaocima intiman pogled na Crvenu planetu: prvi prijenos uživo s orbite Marsa spreman je za petak, 2. juna u 18h.

ESA dijeli ovaj prijenos uživo kako bi proslavila 20. rođendan Mars Expressa, njihovog projekta koji je u tijeku kako bi stekli dublje razumijevanje našeg najbližeg planetarnog susjeda. Slike će se prenositi direktno na Zemlju iz kamere za vizuelno praćenje (VMC) na orbiteru, prikazujući Mars izdaleka u svoj njegovoj slavi.

Budući da ova misija traje skoro dvije decenije, ostarjela oprema doživjela je bolje dane. To je ujedno i prvi put da je ovako nešto pokušano ranije, tako da se ekipa nada najboljem.

Ovo je stara kamera, prvobitno planirana za inženjerske svrhe, na udaljenosti od skoro tri miliona kilometara od Zemlje – ovo još nije isprobano i da budemo iskreni, nismo 100 posto sigurni da će raditi”, rekao je James Godfrey, menadžer operacija svemirskih letjelica u ESA-inom kontrolnom centru misije u Darmstadtu.

Ali ja sam prilično optimističan. Obično vidimo slike sa Marsa i znamo da su snimljene danima ranije. Uzbuđen sam što vidim Mars kakav je sada – što bliže marsovskom ‘sada’ koliko god možemo“, dodao je.

Nazivaju ga “uživo”, ali će doći do malog kašnjenja zbog vremena potrebnog svjetlosti da pređe ogromnu udaljenost između Zemlje i Marsa. Udaljenost zavisi od orbita dvije planete, ali prosjek je oko 225 miliona kilometara.

Vrijeme između slika snimljenih iz orbite oko Marsa i pojavljivanja na vašem ekranu bit će otprilike 18 minuta: oko 17 minuta da svjetlost putuje od Marsa do Zemlje i još jedan minut da prođe kroz žice i servere na Zemlji. Ako imate problem s tim, možete to riješiti brzinom svjetlosti.

IFL Science piše da prekrasne slike koje se redovno uzimaju sa VMC-a se obično pohranjuju, a svakih nekoliko dana se “spuštaju” na Zemlju, gdje se obrađuju i stavljaju na raspolaganje svijetu na Flickr-u. Iako se ove slike sada prvenstveno koriste za bijes javnosti, zahvaljujući VMC-u su napravljena neka važna naučna otkrića.

Iz ovih slika smo otkrili mnogo toga, uključujući evoluciju rijetke izdužene formacije oblaka koja lebdi iznad jednog od najpoznatijih vulkana na Marsu – Arsia Mons visine 20 km“, dodao je Jorge Hernández Bernal, dio VMC tima u ESA.

#related-news_1