Hrvatska: Znate li do kojeg ste iznosa odgovorni ukradu li vam kreditnu karticu?

Tehnologija 04. dec 201907:32 > 07:34
Pixabay

Od 15. prosinca 2019. prekogranična plaćanja u eurima koštat će jednako kao nacionalna plaćanja u nacionalnoj valuti. Podizanje gotovine u eurima izvan mreže bankomata vaše banke trebalo bi koštati jednako u drugoj državi članici kao i u matičnoj zemlji - prenosi hrvatski portal Poslovni.hr.

Znate li do kojeg ste iznosa odgovorni ukradu li vam kreditnu karticu ili koliko vam hotel ili rent a car kompanija najviše može rezervirati na kartici?

Svoja prava kao potrošača prilikom plaćanja u Europi koje donosi tzv. PSD2 direktiva, na jednostavan i dostupan način, možete doznati u brošuri Europske komisije, a njezina hrvatska inačica dostupna je na internetskim stranicama HNB-a, piše Poslovni dnevnik.

Tako primjerice, svaki potrošač koji (zakonito) boravi u EU ima pravo na barem na osnovni račun za plaćanje besplatno ili uz razumnu naknadu, odnosno račun s debitnom karticom koji omogućuje podizanje gotovog novca, pohranu novca te izvršavanje i primanje plaćanja.

Jedan račun za plaćanje u eurima omogućuje izvršavanje svih plaćanja u cijeloj Europi, od 15. prosinca 2019. prekogranična plaćanja u eurima koštat će jednako kao nacionalna plaćanja u nacionalnoj valuti.

Podizanje gotovine u eurima izvan mreže bankomata vaše banke trebalo bi koštati jednako u drugoj državi članici kao i u matičnoj zemlji.

Nova direktiva donosi više standarde sigurnosti pa su od rujna 2019. elektronička plaćanja sigurnija zahvaljujući autentifikaciji klijentana temelju različitih faktora autentifikacije, primjerice PIN-a i otiska prsta.

Vrijedi istaknuti da je odgovornost klijenta u slučaju neautoriziranog plaćanja, primjerice ako vam je ukradena kreditna kartica, ograničena na najviše 50 eura (osim u slučaju krajnje nepažnje).

Banka vas ne može teretiti za bilo koje neutorizirano plaćanje nakon što ste ju obavijestili o krađi ili za internetsku transakciju ako pružatelj platnih usluga ili banke ne primjenjuju pouzdanu autentifikaciju klijenta.

U slučajevima kada konačni iznos plaćanja nije unaprijed poznat, primjerice unajmljujete li vozilo ili plaćate smještaj u hotelu, trgovac na kartici može rezervirati samo dogovoreni iznos za koji ste dali suglasnost.

Također, pri izravnom terećenju ako ste dali suglasnost za izravnu naplatu s vašeg računa, imate 8 tjedana da osporite neopravdano naplaćeni iznos, a povrat novca mora se izvršiti u roku od 10 radnih dana.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad