U Swissotelu Sarajevo, 11. marta 2020. godine, održan je ORACLE okrugli stol na kome je prezentovano OIA rješenje koje je IT kompanija Comtrade System Integration implementirala u Općini Centar Sarajevo. Ovo je prva općina koja je pokrenula projekat digitalizacije zakona, pravilnika i drugih dokumenata. Upotrebom ovog rješenja moguće je digitalizovati sve pravilnike dostupne u organima Javne Uprave i na jednostavan način pretvoriti ih u svima dostupnu, online aplikaciju.
„Danas sam ponosan, prvo kao stanovnik općine Centar, a zatim i kao član Comtrade SI tima. Uz ekspertizu naših konsultanata i mogućnosti Oracle IA rješenja, želimo pomoći svim organizacijama lokalne samouprave da postanu brze i učinkovite, sa standardiziranim modelima ponašanja prema građanima, jasnim tumačenjima zakona i pravilnika, te omogućiti građanima da sve što žele saznati vezano za prava koja ostvaruju provjere iz udobnosti svog doma, bez gužvi na šalterima i gubljenja vremena“, kazao je Davud Bećirović, Key Account Manager kompanije Comtrade System Integration.
Nove tehnologije modernizovanog svijeta navikle su savremenog čovjeka da se njegove potrebe zadovoljavaju instant – efikasno i brzo. Građani danas nemaju strpljenje za duge, spore procese, neorganizovanost i kašnjenje: oni insistiraju na učinkovitosti, transparentnosti i odgovornosti. Novonastala očekivanja građana modernog svijeta postavile su pred savremene vladine institucije nebrojene izazove. Osim činjenice da se vlade bore s nedostatkom edukacije svojih zaposlenih, neprestane promjene zakona i pravilnika, dovode do njihove nepravilne implementacije, kao i kašnjenja u pravovremenom pružanju usluga. Većina zakona i pravilnika je dostupna u dokumentima, kao i na web stranicama, ali je njihovo tumačenje i sprovođenje u praksi naporno i teško.
Oracle Intelligent Advisor (poznato i kao Oracle Policy Automation), predstavlja novo rješenje koje građanima znatno olakšava zakonom regulisanu birokratiju nadležnih javnih službi. Riječ je o proizvodu, čija implementacija ostvaruje sljedeće benefite:
· Unificirano i samostalno tumačenje pravilnika, bez obzira na nivo znanja uposlenih u javnim službama, kao i na nivo znanja potraživaoca prava
· Stalan pristup informacijama, bez potrebe da se informacije traže od stručnih lica
· Izbjegavanje gužvi po šalterima, zahvaljujući javnoj dostupnosti sistema
· Transparentnost, jer OIA automatski daje pisano obrazloženje odluke
· Promjene pravila su odmah javno dostupne na svim kanalima, usljed digitalizacije dokumenata.
Uzevši u obzir da je riječ o rješenju koje automatizira donošenje odluka kod kompleksnih pravila, građani će uvijek biti potpuno informisani o pravima koje mogu ostvariti kroz općinske programe, bilo da se radi o pravima na socijalnu pomoć, pravima na boračke dodatke, stipendije i drugo, uključujući pravo na poticaj za razvoj privrede i malog preduzetništva. Ovo se postiže popunjavanjem jednostavnog upitnika u online formi, na čijem kraju potraživalac prava uvijek dobija informaciju da li je kvalifikovan za uslugu koju traži.
Još jedno od mnogih prednosti rješenja koje građanima olakšava birokratiju, odnosi se na kompatibilnost s elektronskim potpisom. Onog momenta kada se u Federaciji BiH usvoji zakon o elektronskom potpisu, građani će imati mogućost za pouzdanu identifikaciju, te će na email moći dobiti rodni i smrtni list, kao i ostale dokumente koji bi ranije iziskivali odlazak do nadležne općine.
„Mnoge evropske države provele su reformu javne uprave, uvodeći nove tehnologije i u ovaj segment života svojih građana, uveliko im olakšavajući poslovanje. U BiH, međutim, birokratski aparat i dalje je neefikasan, a pri tome je skup i u velikoj mjeri netransparentan. Reforma javne uprave na koju se BiH obavezala u okviru Reformske agende teče izuzetno sporo, uz probijanje svih zacrtanih rokova.
Treba biti iskren i reći da ovo nije išlo jednostavno niti u jednoj zemlji i da su ljudi bili protiv ovakvih sistema i nečeg novog. Ali kod nas to već traje desetljećima. Dok pojedine zemlje nude elektronsko državljanstvo, kod nas još nema konkretne primjene elektronskog potpisa koji je implementiran na ličnim kartama. Nama fali elektronski potpis kao prvi preduslov za uspostavljanje konačnog cilja.
Danas ćemo pokazati na primjeru Općine Centar, koje je ujedno prva općina u BiH koja je implementirala ovo rješenje i digitalizirala službu socijalnih prava za građane te samim tim skratila vrijeme, povećala transparentnost i ubrzala rješavanje upita“, istakla je Jovana Vidaković, Sales Executive South Central Europe, Oracle CX Sales.
Održavanje i implementacija OIA rješenja izuzetno su jednostavni: održavanje se u ovom slučaju odnosi na korekcije pravilnika u MS Word-u i MS Excel-u, svakodnevne programe široke upotrebe, dok je implementacija nezahtjevna, jer rješenje nema komplikovane programske jezike. Uz sve to, OIA je Cloud rješenje, što znači da ne zahtijeva ni dodatnu infrastrukturu kod korisnika.
Bilo da se radi o zakonskoj legislativi, kompleksnim poslovnim pravilima, pravnim procedurama ili, u najprostijem slučaju, olakšavanju pristupa informacijama kojima općina raspolaže, OPA rješenje olakšava građanima naporne birokratske procese, svodeći ih na potpuni minimum.
Općina Centar Sarajevo prva je općina u BiH koja je uspješno implementirala OIA rješenje. Već sada možemo pouzdano reći da će zahvaljujući ovom rješenju građani izbjeći neugodnosti nedostatka “samo još jednog papira”, a dugački “oprostite, treba mi jedna informacija” redovi ispred šaltera bit će stvar daleke prošlosti. Na ovaj način, Javna Uprava u BiH ima priliku postati istinski moderan, potpuno otvoren servis svojim građanima.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad