Društvene mreže ne provode vlastita pravila – ne uspijevaju ukloniti sadržaje o samoubistvima

Tehnologija 15. aug 202415:56 0 komentara
REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo

Neke od najvećih društvenih mreža na internetu ne uspijevaju otkriti i ukloniti opasan sadržaj o samoubistvimaa i samoozljeđivanju, pokazalo je novo istraživanje.

Istraživanje Fondacije Molly Rose pokazalo je da su uprkos više od 12 miliona odluka o moderiranju sadržaja, koje je donijelo šest najvećih platformi, samo dvije – Pinterest i TikTok otkrile i uklonile više od 95 posto takvog sadržaja na internetu, prenosi Index.hr.

Dobrotvorna organizacija je rekla da su Metin Instagram i Facebook odgovorni za samo 1 posto otkrivenih sadržaja o samoubistvu i samoozljeđivanju, a X, prije poznat kao Twitter, odgovoran je za samo jednu od 700 odluka o moderiranju sadržaja.

Studija je analizirala javno dostupne zapise o više od 12 miliona odluka o moderiranju sadržaja koje je donijelo šest mreža: Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat, TikTok i X.

Prema studiji odgovor većine platformi na sadržaj o samoubistvu i samoozljeđivanju bio “nedosljedan, neujednačen i neprimjeren cilju”.

“Nema ako, nema ali, jasno je da je potrebna odlučna akcija”

Predsjednik dobrotvornog udruženja Ian Russell i njegova porodica osnovali su Fondaciju Molly Rose u znak sjećanja na njegovu kćerku Molly, koja je okončala život u 14. godini, u novembru 2017. godine, nakon gledanja štetnog sadržaja na društvenim mrežama.

“Gotovo sedam godina nakon Mollyne smrti šokantno je vidjeti kako većina velikih tehnoloških kompanija i dalje sjedi skrštenih ruku i bira nedjelovanje umjesto spašavanja mladih života”, rekao je Russell te dodao: “Nema ako, nema ali, jasno je da je potrebna odlučna akcija.”

Fondacija je otkrila da društvene mreže rutinski ne uspijevaju otkriti štetan sadržaj u najrizičnijim dijelovima svojih usluga.

Na primjer, rečeno je da je samo jedna od 50 objava o samoubistvu i samoozljeđivanju koje je otkrio Instagram bio video, uprkos tome što značajka kratkog formata Reels sada čini polovicu vremena provedenog u aplikaciji.

Mreže ne provode vlastita pravila

Studija je također optužila mreže da ne provode vlastita pravila, ističući da je TikTok otkrio gotovo tri miliona sadržaja o samoubistvu i samoozljeđivanju, ali je suspendirao samo dva računa.

Istraživanje se temeljilo na odlukama o moderiranju sadržaja donesenim u EU, koje moraju biti javno dostupne.

Kao odgovor na studiju, portparol Mete rekao je: “Sadržaj koji potiče na samoubistvo i samoozljeđivanje krši naša pravila. Ne vjerujemo da statistika u ovom izvještaju odražava naše napore. Samo u prošloj godini uklonili smo 50,6 miliona takvog sadržaja na Facebooku i Instagramu globalno, a 99% je uklonjeno prije nego što nam je prijavljeno. Međutim, u EU trenutno nismo u mogućnosti primijeniti sve naše mjere koje se izvode u Ujedinjenom Kraljevstvu i ostatku svijeta.”

Portparol Snapchata je istaknuo da su sigurnost i dobrobit zajednice glavni prioritet.

“Snapchat je osmišljen kako bi se razlikovao od drugih platformi, bez otvorenog newsfeeda neprovjerenog sadržaja i moderiranja sadržaja prije javne distribucije. Strogo zabranjujemo sadržaj koji promiče ili potiče samoozljeđivanje ili samoubistvo, a ako to identificiramo ili nam se prijavi, brzo ga uklanjamo i poduzimamo odgovarajuće mjere. Također dijelimo resurse za prevenciju samoozljeđivanja i podršku kada saznamo da je član naše zajednice u nevolji i možemo obavijestiti hitne službe kada je to potrebno”, dodao je.

TikTok nije komentirao studiju, ali je rekao da su njegova pravila jasna – ne dopuštaju prikazivanje, promicanje ili dijeljenje planova za samoubistvo ili samoozljeđivanje.

Pinterest i X nisu odgovorili na zahtjev za komentar.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!