Europska komisija, izvršna ruka Europske Unije, objavila je u ponedjeljak svoje preliminarne nalaze da je Metin model oglašavanja "plati ili pristani" u suprotnosti sa Zakonom o digitalnim tržištima bloka.
Meta je 2023. uvela navedeni model u EU nakon što su europski regulatori 2022. godine donijeli odluku da Meta mora dozvoliti korisnicima da odustanu od personaliziranih oglasa na osnovu njihove aktivnosti na društvenim platformama. Model zahtijeva od korisnika da plaćaju mjesečnu naknadu kako ne bi vidjeli reklame na Facebooku i Instagramu ili da da nastave primati personalizirane oglase kako bi nastavili koristiti besplatnu verziju.
Regulatorni organi EU rekli su u ponedjeljak da “prema preliminarnom mišljenju Komisije, ovaj binarni izbor prisiljava korisnike da pristanu na kombinaciju svojih ličnih podataka i ne uspijeva im pružiti manje personaliziranu, ali ekvivalentnu verziju Metinih društvenih mreža.”
Meta sada ima priliku da odgovori na preliminarne nalaze. Komisija je saopćila da će završiti istragu u roku od 12 mjeseci od njenog početka 25. marta.
Ako regulator na kraju utvrdi da Meta nije usklađena sa zakonom, mogla bi se suočiti s kaznama do 10% svog globalnog prihoda.
Portparol Mete je rekao za Business Insider da “pretplata bez oglasa slijedi smjernice najvišeg suda u Europi i u skladu je sa DMA. Radujemo se daljem konstruktivnom dijalogu sa Europskom komisijom kako bismo ovu istragu priveli kraju.”
EU je kaznila Metu prošle godine sa 1,3 milijarde dolara zbog prenošenja podataka korisnika Facebooka u SAD.
Europska komisija je nedavno obavijestila Apple o svojim preliminarnim nalazima da pravila kompanije za App Store krše DMA jer “sprečavaju programere aplikacija da slobodno usmjeravaju potrošače na alternativne kanale za ponude i sadržaj”.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!