Kako riješiti problem gradskih ulica koje su zakrčene automobilima, pogotovo tokom vremena kada ljudi najčešće idu i vraćaju se s posla? Prijedlozi su razni - od ulaganja u javni prijevoz, kopanja tunela ispod zemlje (što predlaže Elon Musk i tu je svoju ideju već realizirao) pa do - zračnog prijevoza. Iako zračni taksiji zvuče prilično futuristički, čini se kako nismo previše udaljeni od trenutka u kojem će ljudi, umjesto u automobilima s četiri točka, u taksijima - poletjeti.
Više kompanija testira takve letjelice, a prvi su servisi putem zračnih taksija već najavljeni ili se pripremaju u New Yorku, Chicagu, Dubaiju i drugim gradovima. Zračni taksi, treba naglasiti, nije klasičan automobil koji može raširiti krila i poletjeti, već je riječ o letjelici s rotorima poput velikog drona koja, poput helikoptera, može vertikalno polijetati i slijetati. Zahvaljujući tome, nema potrebe za klasičnim avio-pistama tako da je za pokretanje zračnog servisa potrebno puno manje prostora i jednostavnija infrastruktura.
Jedna od kompanija koja razvija takve leteće taksije jest i Wisk Aero koju su pokrenuli Boeing i Kitty Hawk suosnivača Googlea Larry Page, no od prošle je godine ta tvrtka postala podružnica Boeinga, piše ZIMO.
Ono po čemu se razlikuje od većine konkurencije jest po tome što razvijaju autonomne letjelice, dakle leteće taksije u kojima nema pilota, već njima upravlja isključivo tehnologija, tj. računari. Šesta generacija Wiskove letjelice ima doseg od oko 140 km, nakon čega je potrebno samo oko 15 minuta punjenja baterije, a može letjeti na visinama između 750 i 1200 metara.
Iz ove firme nadaju se kako će njihov prvi prototip ovog autonomnog zračnog taksija u Teksasu poletjeti do kraja godine, a nakon svih testiranja i regulatornih odobrenja tijekom sljedećih godina, očekuju kako će do kraja desetljeća na području Teksasa pokrenuti svoj servis autonomnih zračnih taksija.
Cijena korištenja takvog servisa, tvrde iz te tvrtke, bila bi usporediva s prijevozom putem UberX-a. Jedan od razloga zašto je odabran Teksas, odnosno šire područje Houstona jest veliki porast populacije u toj saveznoj državi, što je utjecalo na značajno pogoršanje prometa. Iz Wiska vjeruju kako bi njihove letjelice mogle popraviti tu situaciju.
Ova firma je s testiranjima svoje tehnologije počela još 2010., a tijekom oko 1750 letova koje su obavili s pet generacija letjelica, nisu zabilježeni značajni incidenti, tvrde iz te kompanije.
Kako je letjeti u taksijima prvi bi putnici mogli saznati za nekoliko mjeseci jer bi prve takve letjelice, no ne autonomne, već s pilotima, mogle početi s prijevozom putnika već tijekom nadolazeće Olimpijade u Parizu.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!