Danska gradi najduži podvodni tunel na svijetu, koji će je ispod Baltičkog mora spajati sa Njemačkom. Za nekoliko godina tunel Femarnbelt skratit će put trajektom od 45 minuta na samo sedam minuta vozom.
Cijena projekta je oko osam milijardi dolara, a osim željezničke veze, tunel će imati i drumski autoput sa četiri trake. Ne samo da će biti najduži podvodni tunel, već i najduži željezničko-automobilski tunel na svijetu.
Kralj Frederik Deseti posjetio je gradilište povodom polaganja prvog 217 metara dugačkog betonskog segmenta, a ukupno će ih biti 79 do kraja projekta, prenosi rts.rs.
Ukupna dužina tunela iznosit će 18 kilometara, a radi se o takozvanom „uronjenom“ tipu tunela. Bit će postavljen na dnu Baltičkog mora u rovu širine 40 do 50 metara i dubokom 12 do 15 metara.
Tunel je ključna komponenta Skandinavsko-Mediteranskog koridora, transportne mreže koja se proteže skoro 5.000 kilometara od Sredozemnog mora do Finske. Koridor prelazi okean i prolazi kroz Alpe, ali kad dođe do Skandinavije, moreuz Femarn tjera putnike da obilaze 450 kilometara.
Planirana željezničko-automobilska veza skratit će putovanje iz Hamburga u Kopenhagen sa pet na manje od tri sata, a ono za šta je trajektu potrebno 45 minuta, kolima će se prolaziti za deset, a vozom za sedam.
Saobraćaj u podvodnom tunelu će se odvijati kroz odvojene tunelske cijevi, po jedna za svaki smjer. Postojat će i traka za hitne slučajeve, a tunel će biti stalno nadziran kamerama iz kontrolnog centra u Kopenhagenu.
Bonus video:
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!