Oglas

Najgledanije u Španiji

Raste industrija proizvodnje "AI smeća": Savjetnici često zarađuju više od kreatora

a69a1bb6-9c33-4f82-9512-f2fa85db14a3
Foto: @SuperCatLeague/YouTube

Sadržaj niske kvalitete stvoren uz pomoć umjetne inteligencije, poznat kao "AI slop" ili "AI smeće", preplavljuje društvene mreže, a novo istraživanje otkriva šokantne razmjere ovog fenomena.

Oglas

Prema studiji, više od 20% videozapisa koje YouTubeov algoritam preporučuje novim korisnicima spada upravo u tu kategoriju sadržaja osmišljenog isključivo za prikupljanje pregleda. Takvi kanali godišnje generiraju prihode od oko 117 miliona dolara, piše The Guardian.

Kompanija za uređivanje videa Kapwing anketirala je 15.000 najpopularnijih YouTube kanala na svijetu – po 100 najboljih iz svake zemlje – te otkrila da se njih 278 bavi isključivo proizvodnjom tzv. AI smeća. Ukupno su ti kanali prikupili nevjerovatnih 63 milijarde pregleda i 221 milion pretplatnika.

Kako bi dodatno testirali algoritam, istraživači su otvorili potpuno novi YouTube nalog. Rezultati su bili poražavajući: od prvih 500 preporučenih videozapisa, čak 104 su bila AI smeće. Trećina od ukupno 500 videa klasificirana je kao “brainrot”, šira kategorija koja uključuje AI smeće i druge oblike niskokvalitetnog sadržaja stvorenog isključivo radi unovčavanja pažnje gledatelja.

AI smeće najgledanije u Španiji

Ovi nalazi pružaju uvid u industriju koja se brzo širi i oblikuje novu eru sadržaja – dekontekstualiziranog, ovisničkog i globalnog. Kanali koje je identificirao Kapwing distribuirani su i gledani širom svijeta. Tako, primjerice, u Španiji 20 miliona ljudi – gotovo polovina stanovništva – prati popularne AI kanale. Slijede Egipat s 18 miliona pratitelja, SAD s 14,5 miliona i Brazil s 13,5 miliona.

Najgledaniji kanal u studiji, Bandar Apna Dost iz Indije, ima 2,4 milijarde pregleda. Prikazuje avanture antropomorfnog majmuna i mišićavog lika nalik Nevjerovatnom Hulku, koji se bori s demonima i putuje u helikopteru napravljenom od rajčica. Procjenjuje se da bi kanal mogao zarađivati i do 4,25 miliona dolara godišnje. Vlasnik kanala nije odgovorio na upit Guardiana za komentar.

Rohini Lakshané, istraživačica tehnologije i digitalnih prava, smatra da popularnost kanala Bandar Apna Dost vjerovatno proizlazi iz njegove apsurdnosti, hipermuških motiva i činjenice da nema klasičnu naraciju, što ga čini lako pristupačnim novim gledateljima.

Dijeljenje savjeta za proizvodnju AI smeća

Mnogi od ovih kanala ciljaju djecu. Kanal Pouty Frenchie iz Singapura, s dvije milijarde pregleda, prikazuje priče o francuskom buldogu koji jede kristalni sushi, dok Cuentos Fascinantes iz SAD-a, s animiranim pričama, ima 6,65 miliona pretplatnika. U međuvremenu, kanal The AI World iz Pakistana prikupio je 1,3 milijarde pregleda kratkih AI videozapisa o katastrofalnim poplavama.

Videozapisi su često praćeni zvučnom podlogom poput "opuštajuće kiše i grmljavine za spavanje". Iza ovih bizarnih scena stoji rastuća, polustrukturirana industrija ljudi koji koriste AI alate kako bi pronašli nove načine za unovčavanje najmoćnijih digitalnih platformi.

"Postoje velike grupe ljudi na Telegram, WhatsApp, **Discord**u i forumima, koji razmjenjuju savjete, ideje i prodaju kurseve o tome kako napraviti 'slop' dovoljno privlačan da donosi zaradu", rekao je Max Read, novinar koji se opširno bavio ovom temom.

Savjetnici često zarađuju više od kreatora

"Imaju ono što nazivaju nišama. Jedna od novijih koje sam primijetio su AI videozapisi ekspres-lonaca koji eksplodiraju na šporetu", dodao je Read. Iako kreatori AI smeća dolaze iz cijelog svijeta, on ističe da su mnogi iz zemalja engleskog govornog područja s relativno dobrom internet-infrastrukturom, gdje je prosječna plata niža od iznosa koji se može zaraditi na YouTubeu.

"To su uglavnom zemlje srednjeg dohotka – Ukrajina, veliki broj ljudi u Indiji, Keniji, Nigeriji, dosta njih u Brazilu. Vidite i Vijetnam. Mjesta s relativno slobodnim pristupom društvenim mrežama", rekao je.

Biti kreator AI smeća nije uvijek jednostavno. Kao prvo, programi za kreatore na YouTubeu i u kompaniji Meta nisu uvijek transparentni kada je riječ o tome ko se plaća i koliko, kaže Read. Kao drugo, cijeli sistem prepun je prevaranata – ljudi koji prodaju savjete i kurseve o stvaranju viralnog sadržaja, a često zarađuju više od samih proizvođača.

"Generativna umjetna inteligencija je samo alat"

Ipak, za neke je ovo postao način života. Dok se nove ideje neprestano pojavljuju, ljudska kreativnost postaje manje važna od algoritama koji distribuiraju sadržaj.

"Gotovo sve što možete zamisliti već ste ranije mogli pronaći na **Facebook**u. Pitanje je kako pronaći ono što dobro prolazi i kako to skalirati – kako to učiniti deset puta većim", rekao je Read.

Iz YouTubea poručuju da je generativna umjetna inteligencija alat kao i svaki drugi.

"Kao i svaki alat, može se koristiti za stvaranje visokokvalitetnog ili niskokvalitetnog sadržaja. Fokusirani smo na povezivanje naših korisnika s kvalitetnim sadržajem, bez obzira na način na koji je stvoren. Sav sadržaj koji se postavlja na YouTube mora biti u skladu s našim smjernicama zajednice, a sadržaj koji krši pravila uklanjamo", naveo je glasnogovornik YouTubea.

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad

Više tema kao što je ova?

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama