Ocjena na Googleu ili drugim stranicama za recenzije restorana, kafića i hotela može predstavljati razliku između uspjeha i propasti te vlasnici uvijek nastoje da ta ocjena bude što veća. Računica je jasna - zbog manje ocjene potencijalni korisnici možda neće niti stupiti u taj restoran ili hotel i okrenut će se konkurenciji koja ima bolje ocjene.
U nekim slučajevima konkurencija je pokušala sabotirati restorane i kafiće ostavljajući im negativne (lažne) recenzije, no oni ipak nisu mogli napisati veliki broj recenzija tako da nisu značajno mogli srušiti ugled i ocjenu restorana. U posljednje vrijeme situacija se promijenila, što su na svojoj koži najbolje osjetili vlasnici nekih restorana u Londonu, prenosi Zimo.
Oni su se našli na udaru, kako ih se naziva, AI mafije, čiji je cilj srozati ocjene restorana i ucijeniti ih – ako im ne plate 10 hiljada funti u bitcoinu, nastavit će s rušenjem ocjena restoranima. što im može uništiti posao.
Iako su, dakle, i prije lažne recenzije rušile reputaciju restorana, s umjetnom inteligencijom situacija je puno gora. To najbolje možemo vidjeti na primjeru jednog restorana čija je ocjena na Googleu, skoro pa preko noći smanjena s 4,9 na samo 2,3.
Naime, kriminalci su počeli koristiti AI farme botova širom svijeta kako bi prevarili Google te se čini da su loše recenzije pisane s pametnih telefona s područja Londona, u blizini tih restorana. U njima se spominje kako su vlasnici restorana rasisti, da su gosti dobili trovanje hranom u takvim restoranima, da je usluga loša itd.
“Ne možete previše napraviti osim moliti se da ne postane žrtva ovakvog pokušaja (ucjene). To je zastrašujuće”, komentirao je za Daily Mail Nikolas Lemmel, vlasnik kompanije za online reputaciju Maximatic Media kojoj se restorani koji su ucijenjeni od strane AI mafije često obraćaju za pomoć
Ova kompanija surađuje s Googleom u uklanjanju lažnih recenzija te surađuje s restoranima i drugim kompanijama u razvoju digitalne strategije koja potiče zadovoljne goste da ostave pozitivnu recenziju i dobre ocjene restoranima. Čak i dok su Maximatic Media i Google radili na otklanjanju loših recenzija, kriminalci su konstantno objavljivali nove i tek su s vremenom smanjili broj tih recenzija, kada su shvatili da neće uspjeti u svojoj namjeri.
Prema Lemmelu, porast ovakvog oblika automatiziranih napada je “zastrašujuć”, a posebno je problematično što ne postoje neke mjere opreza koje bi se mogle napraviti kako bi se takvi napadi spriječili pa kaže da je u takvim slučajevima važno obratiti se stručnjacima te, jasno, pomoć i savjete treba zatražiti i od Googlea.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
BONUS VIDEO:
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!