Istraživanje je pokazalo kako emocionalne poruke utječu na kupovno ponašanje kupaca. Veća je vjerojatnost da će se kupiti pojedinačne banane ako su prikazane kao “tužne banane i to do čak - 58 posto!
Mnogi su ljudi vrlo izbirljivi kada kupuju voće i povrće. Ako krastavac nije dovoljno ravan ili jabuka ima nekoliko mrlja, proizvod se obično ostavi na polici ili u košari.
Suosjećanje kao alat za povećanje prodaje
“Jednostavnim pozivanjem na suosjećanje ljudi, trgovci bi mogli značajno povećati prodaju manje popularnog voća i povrća”, sugerira studija provedena na Sveučilištu Bath, RWTH Aachen i Goethe Sveučilištu Frankfurt. Ova istraživanja, objavljena su u časopisu Psychology & Marketing. Analizirano je kupovno ponašanje 3.810 kupaca lanca supermarketa Rewe, prenosi Fenix.de.
Tijekom razdoblja od 192 sata istraživači su promatrali prodaju pojedinačnih banana, koje su često zanemarene na policama. Na početku, uz neutralnu obavijest da su dostupne za kupnju, prosječno su se prodavale 2,02 pojedinačne banane.
No, uvođenjem znaka s emotivnom porukom “Mi smo tužni samci i želimo da nas kupite”, prodaja je rasla na prosječnih 3,19 banana po satu, što predstavlja povećanje od čak 58 posto.
Učinkovitost emocionalnih poruka
Zanimljivo, druga poruka s natpisom “Mi smo sretni samci” također je povećala prodaju, ali znatno manje – na 2,13 banane po satu, odnosno rast od svega 5,4 posto. Time je potvrđeno da je empatija prema “tužnim” bananama znatno snažnija.
Dobit za okoliš i trgovce
Istraživači ističu da ovakve strategije ne samo da povećavaju prodaju, već pomažu u smanjenju otpada. Prodajom pojedinačnih banana, koje bi inače bile odbačene, trgovci doprinose očuvanju okoliša i ostvaruju dodatni prihod.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!