Astrofizičar pojasnio: Kakav uticaj na nas imaju retrogradni Merkur i pun Mjesec

Nauka 21. jan 202209:05 > 11:17 2 komentara
N1

Nemanja Rakić, viši asistent na Prirodno-matematičkom fakultetu u Banjoj Luci u oblasti astronomije uključujući astrofiziku i nauku o svemiru, kazao je za N1 da je "retrogradni Merkur" samo optička varka, te da je takav samo zbog veze između Zemlje, Sunca i Merkura i njihovog relativnog kretanja.

Kosmičke sile

Komentaršići pojedine naslove u medjima, da nam je kosmos dao samo dvije sedmice mira u 2022. godini u periodu retrogradnog merkura, rekao je da ne vidi ništa loše u tome da odmorimo malo, jer svima nam je neophodan odmor nakon dvije turbulentne godine iza nas.

“Što se tiče kosmičkih sila i naslova koji se spominju, nema baš neke velike veze sa naukom. Retrogradni Merkur je samo jedna optička varka. Takav je zbog veze između Zemlje, Sunca i Merkura i zbog njihovog relativnog kretanja između veze jednog na drugi. Nama se u periodima čini da Merkur izlazi na zapadu, a zalazi na istoku što je retrogradno kretanje u odnosu na direktno kretanje, koje su posljedica rotacija zemlje oko Sunca. Nama u jednom momentu može izgledati da se planete kreću retrogradno, ali to nije promjena u samim putanjama planeta, nego taj odnos ta tri objekta”, pojasnio je Rakić.

Istaknuo je da ne vidi razlog zašto bi “retrogradni Merkur” mogao uticati na bilo koga, osim ako neko nije neko vezan za merkurovo kretanje i prati ga stalno.

Prijave psihijatara

Postoje li kosmičke sile koje mogu uticati na raspoloženje, upitali smo ga.

“Ono što mi za sada znamo je da ne postoje takve kosmičke sile. Primamo svjetlost od njih, a postoji i gravitarna interakcija, to jeste gravitacija. Ono što sigurno znamo da je uticaj gravitacione sile toliko slab na nas da, recimo, kamerman koji je u vašem studiju, ima veći gravitacioni uticaj nego bilo koja planate na mene – ako to dovedemo u vezu sa promjenom raspoloženja i sa bilo čim drugim“, naveo je Rakić.

S druge strane pominje se i “pun Mjesec”, dodaje on, čak i mnogi psihijatri pominju da se i pacijenti ponašaju čudnije u vrijeme punog mjeseca.

“Generalno je mišljenje da pun Mjesec ima uticaj na čovjekovo raspoloženje. Provode se studije, i mi nismo našli nikakvu vezu da “pun Mjesec” može imati uticaja na nas, osim ako zaista se neko čudnije osjeća, što nije isključeno. Nekada je pun Mjesec, a nama su svjetlije noći”, zaključio je naš sugovornik.

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare