Hrvat otkrio najusamljenije mjesto na Zemlji, najbliži susjedi su astronauti

Lifestyle 05. mar 202312:36 0 komentara
PROFIMEDIA

U južnom Pacifiku postoji tačka koja se smatra najizolovanijim područjem na Zemlji. Od najbližeg kopna udaljena je više od hiljadu kilometara, a otkrio ju je hrvatski naučnik.

Point Nemo je najizolovanija lokacija na svijetu. Nalazi se u sredini južnog Pacifika i udaljen je više od 2.500 kilometara od najbližeg kopna. Najbliži susjedi su ostrvo Pitcair, Uskršnje ostrvo i Antarktik.

U blizini Point Nema, nazvanog po kapetanu iz romana Jules Vernea “20.000 milja pod morem”, gotovo da i nema života . Tačka se nalazi u sredini mora, koje je zbog jake struje vrlo oskudno sa bilo kakvim hranjivim tvarima. Jedini život koji su naučnici dosad otkrili vrijeba na morskom dnu, gdje vladaju bakterije i mali rakovi.

Za otkriće ove najudaljenije tačke na našoj planeti “kriv” je hrvatski istraživač Hrvoje Lukatela. On je 1992. godine izračunao koordinate uz pomoć računarskog programa. Međutim, nikada nije posjetio Point Nemo. Zapravo, niko ne zna da li ga je čovjek ikada posjetio. U 2018. godini najbliži su joj bili jedriličari Volvo Ocean Race.

Nemovi najbliži ljudski susjedi nalaze se svemiru. Međunarodna svemirska stanica lebdi na visini od blizu 400 kilometara iznad Zemlje, što njene astronaute svrstava među najbliže stanovnike ove tačke.

Ovo udaljeno mjesto usred Pacifika povezano je sa svemirom na još jedan način. Svemirske agencije koriste ovo područje kao groblje za satelite i druge veće svemirske letjelice. Većina ih je izgorjela u Zemljinoj atmosferi prilikom pada, ali su neke od njih pale u more.

NASA-ina prva svemirska stanica, Skylab, i ruska stanica Mir našle su svoje posljednje počivalište u ovoj oblasti. Najvjerovatnije će se 2030. godine u ovo područje srušiti ostaci Međunarodne svemirske stanice.