Školska godina na teretu roditelja: Sistem bez rješenja i odgovora na probleme

Obrazovanje 01. sep 202010:38 > 10:50
N1

Škole za početak nastave su spremne. Razmak između djece, učenika i nastavnog osoblja se poštuje, pravila su dostavljena svima - ali brojna pitanja su i dalje otvorena. Pitanja roditelja prema nadležnim i nastavnicima nemaju odgovor, a ako imaju - ti odgovori su "ne znam", "vidjet ćemo" ili "vrijeme će pokazati".

N1

 Maja Terzić, logopedica, profesorica pedagogije Vesna Filipović, voditeljica obrazovno razonodnog centra za mlade Spajalica, Edo Čelebić – predsjednik Vijeća roditelja Zavoda Mjedenica, gosti N1 i roditelji na N1 su podijelili svoje viđenje “novog normalnog” kada je obrazovanje u osnovnim školama u pitanju.

“Moj prvi dojam je da je škola tehnički spremna. Razmak se poštuje, pravila su dostavljena svima. S druge strane, moj dojam sa roditeljskog sastanka jeste da nastavnici i učitelji ne znaju šta rade. Na moj sedam-osam pitanja, na pet ili šest sam dobila odgovor ‘ne znamo, vidjet ćemo’. Nemamo ni ohrabrujući ni konkretan odgovor. Naredne dvije sedmice su očigledno ključne. Nadam se da će biti OK i da ćemo svi uhvatiti korak i prilagoditi se situaciji, i što je najvažnije da neće ostaviti posljedice na djecu”, rekla je u uvodu Vesna Filipović, profesorica pedagogije i voditeljica obrazovno razonodnog centra za mlade Spajalica.

Edo Čelebić, član Vijeća roditelja Kantona Sarajevo i predsjednik Vijeća roditelja Zavoda Mjedenica se nada da djeci neće ništa pokvariti prvi dan šole.

VEZANE VIJESTI

“Zadovoljan sam što će prvačići osjetiti život u učionici, upoznati se sa ekipom iz razreda. To je nešto što ohrabruje. Kroz Vijeće roditelja Kantona Sarajevo smo imali puno izazova. Bilo je mnogo neodgovorenih pitanja, nedoumica. Sve se spremilo u posljednjem trenutku. Došla su rješenja koja nisu trajna, a tek nas očekuje puno turbulencija. Moramo a se spremimo za različite scenarije. Moramo da naučimo da živimo sa koronom, jer društvo počinje da se ponaša iracionalno”, rekao je.

Čelebić kaže da sve informacije i poluinformacije koje stižu roditelje bacaju s jedne strane na drugu i prema njegovom mišljenju je ključno da se smire strasti i da se u kompletan proces uđe što normalnije.

Aktuelni način izvođenja nastave je osmišljen da zadovolji sve strane i svačija mišljenja, tvrdi.

“Napravili smo neki kompromis da sve strane budu zadovoljne, one koje se boje korone, one koje se ne boje, da budu zadovoljni koji su za to da djeca idu u školu i ovi drugi, da se zadovolje i nastavnici i osoblje i struka i epidemiolozi. Sve je spojeno da svako bude zadovoljan. Dugoročno, ako se ne bude išlo na normalizaciju stanja u gadnom smo problemu, jer ćemo odgajati generacije nesposobnih ljudi”, kazao je gost N1.

N1

Maja Terzić, logopedica kaže da je ovo vrijeme izazov za djecu i roditelje. Kada se vratila na posao – došla je do spoznaje da je online nastava djeci brzo postala dosadna.

Previše otvorenih pitanja

“Nova aktivnost koju su uveli bila je zabavna na početku. To je djeci dopadljivo, ali ako se kontinuirano sporovodi – pada im interesovanje i motivacija. Sve ovo ima za posljedicu da su roditelji puni preispitivanja. Ako se situacija ne normalizuje, biće straha kod roditelja. Da li će na pravi način organizovati njihovo slobodno vrijeme, da li će i kako će organizovati vrijeme. Roditelji se moraju mnogo više uključiti nego do sada. Ako se preispitujemo – mislimo o temi koja je negativna – to stvara stres kod roditelja”, rekla je.

Šta ako se dijete iz škole vrati sa simptomima. Koga nazvati, ko ide u izolaciju. Kako izolovati dijete od sedam godina. Šta sa ljudima koji nemaju prostora za to. Kako dijete da prati online nastavku ako je u produženom boravku. Šta je sa zaposlenim roditeljima. Kako da roditelji rade za djecu – sve su ovo pitanja koja je Vesna Filipović postavila na prvom roditeljskom sastanku.

“Bilo je hiljadu takvih pitanja. Časovi su 30 minuta. Treći razred je jedan od najtežih, dobijete ćirilicu i množenje i dijeljenje. Za 30 minuta đacima ne možete reći ni dobro jutro, a ne da im objasnite nešto. Korištenje Teamsa, neko će morati obučiti djecu. Šta kliknuti, kako otvoriti, to su osmogodišnjaci. Moj sin ove godine dobija informatiku tek”, kazala je.

“Ovo je takozvani sistem. Ovo je haos. Nadam se da je korona s te strane dobro došla, jer smo prvi put sjeli i razmislili koje su sve fule obrazovnog sistema i koliko pažnje treba da se posveti da bi dijete naučilo nešto”, rekla je Filipović.

#related-news_0

Djeca koja pohađaju nastavu u Zavodu Mjedenica su u konstantnim poteškoćama, sa ili bez korone – rekao je Čelebić.

“U Mjedenici su skraćeni časovi na 30 minuta. To je nemoguće i volio bih da mi neko objasni zašto. Umjesto da dobijemo veći kvalitet obrazovanja, stagniramo i idemo nazad. Mjedenici su odobrena tri asistenta. Ko radi u Mjedenici zna šta znači raditi sa petero djece, koji su agresivni, autoagresivni, imaju epilepsiju… Neka svi koji rade u ministarstvu navrate u odjeljenje i rade dan sa njima. Možda shvate s čim se suočavamo. Nama treba 15 asistenata, nije to naš hir nego potreba. Učinit ćemo sve kao roditelji da nađemo dobra rješenja u interesu djece. Ovo je važna ustanova koja se nepravedno zove Zavod. Zaslužuje bolji tretman kao i djeca koja su tu”, rekao je Čelebić.

Terzić je dodala kako djeca sa poteškoćama u razvoju ne mogu raditi na promjenji funkcija tako što će gledati u ekran, te da je to teret za njihove roditelje, pogotovo jer je aktivno sudjelovanje u nastavi onemogućeno.

“Bitno je pitanje socijalizacije, uključenosti u kolektiv u ranom školskom uzrastu. Dijete kada je uključeno u kolektiv naučeno dijeli sa drugarima. Nije isto preko ekrana i uživo. Djeca svih uzrasta koriste tehnologiju kao vid zabave. U ovom vremenu mi ta sredstva koristimo za online nastavu, usvajanje gradiva, ali i kao zabavu. Kako će slobodno vrijeme biti organizovano djeci u online nastavui. Veći dio dana su ispred ekrana. To vrijeme moramo smanjiti, a nemoguće je”, rekla je Terzić.

N1

Vesna Filipović je dodala kako se “čekala korona” da bi se shvatilo da se samo sa razredima od 10 ili 15 đaka može kvalitetno raditi.

Glomazan sistem za prava djeteta

“Sve preko toga je odlazak u vjetar. Ocjene, ja ne znam koliko je nastavnog osoblja pročitalo metodologiju rada za online nastavu. Nadam se da su je dobili u junu, jer ima 109 strana. Ukida se ocjenjivanje. Vrijeme je konačno da naša djeca prestanu učiti za ocjenu”, kazala je Filipović, dodavši da se tako mogu vidjeti koristi neformalnog obrazovanja.

“Predmeti bi trebali da se grupišu. Časovi od 45 minuta da se zamijene sa blokovima od sat ili dva da se obradi cjelina. To su sve prakse iz neformalnog obrazovanja”, izjavila je Vesa Filipović u Novom danu.

Edo Čelebić je na to dodao da se (ne)provođenje praksi često pravda nemanjem novca. A šta se sve moglo uraditi za šest mjeseci?

“Godinama sam u pregovorima sa ministarstvima. Kada sistemu nešto tražite – dobijete odgovor zašto ne može. Sistem je glomazan, opterećen zakonima i pravilnicima, normativima, standardima, sistematizacijom radnih mjesta. Morate biti vrhunski pravnik da se izborite za prava djeteta”, kazao je.

#related-news_0

Roditelji sa više djece nemaju odgovor kako će njihova online nastava izgledati, dodao je.

“Idemo ka tome da se sve normalizuje. Proći će i ovo. Do tog trenutka se valja naučiti da živimo s tim, da se ponašamo normalnije. Kako jesen bude dolazila – ako se ne budu uvodili normalni tokovi – imat ćemo problema različite prirode”, zaključio je Čelebić.

Terzić je na koncu rekla da djeci treba objasniti da su se stvari promijenile, da to sve treba prilagoditi njihovom uzrastu.

“Ako roditelji govore da nema korone – dijete će to usvojiti. Roditeljima se stavlja velika odgovornost”, kazala je uz zajednički zaključak gostiju da treba zajedno dočekati vrijeme kakvo je bilo prije pandemije korona virusa.

Pogledajte snimak kompletnog gostovanja.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad