Od ponedjeljka u školskim klupama u Kantonu Sarajevo su i učenici predmetne nastave. Više učenika u školi, veći izazov za nastavnike i osoblje u školama, individualaca u obrazovnom sistemu. Neki su bez obzira na posebne epidemiološke uvjete uspjeli napraviti svojevrsne bajke u školskim okvirima. Sarajevska škola Nafija Sarajlić jedan je od pozitivnih primjera.
Ima i pozitivnih priča s početka školske godine. Jedna od njih je u Osnovnoj školi “Nafija Sarajlić” u Sarajevu koju pohađa 587 učenika.
“Dobro došli u našu školu. Vidjeli ste već sami da je to jedna domaćinska atmosfera, vrlo lijepa”, kazala je Aida Petković, direktorica OŠ Nafija Sarajlić.
I jeste lijepa osobito zbog prostora za učenje djece na otvorenom gdje smo zatekli prvačiće na času likovnog. Svašta su nacrtali.
“To mi je pas, imam tvingeta, imam i lubenicu, ananas, limun i jednoroga”;
“Meni je lijepo i ja volim se tu igrati i učiti i pisati”, kazale su djevojčice iz razreda.
Nakon što su obnovili produženi boravak u januaru 2020., uposleni su za vrijeme online nastave zasukali rukave i uredili izvanredan eksterni prostor, koji je odvojen i zaštićen, dezinficiran i ukusno namješten, a pokazalo se i veoma važan kako za razrednu tako i za predmetnu nastavu obzirom da se i stariji učenici vraćaju u školske klupe.
“Učionica daje i stvara mogućnosti nove u učenju na otvorenom. Također, pruža se mogućnost djeci da borave više na vazduhu i na otvorenom prostoru i djeca su to jako dobro, odlično prihvatila i jako ozbiljno nastavni proces koji se odvija vani”, rekla je Elma Brkanić, pedagogica u OŠ Nafija Sarajlić.
“Učimo, pišemo.”
N1: Je li puno učite?
“Da.”
N1: Da li su velika očekivanja od tebe jel se umoriš u školi?
“Ne.”
N1: A kako ti se sviđa ovo što si vani što nisi unutra?
“Fino učionice su predivne”, rekao nam je jedan učenik prvog razreda.
S puno ukusa i ljubavi u ovoj školi opremljena je i biblioteka, a i doživljaj produženog boravka podsjeća na onaj koje smo u prošlosti mogli gledati samo na smimcima škola razvijenih zemalja. U školi se u svakom segmentu poštuju epidemiološke mjere.
“Pa dugo smo se borili da taj produženi boravak otvorimo jer nam je jako puno djece s našeg područja odlazilo u druge škole zato što nismo imali boravak. E sad smo ga uspjeli otvoriti, imamo grupu od 15-ak djece i za početak je to dovoljno s obzirom kakva je situacija. I mogu vam reći da su i roditelji i djeca jako zadovoljni”, poručila je direktorica.
“Tako je dobro zato jer se igramo družimo i bojimo i to sve.”
N1: Je li ti ljepše u školi ili u vrtiću?
“U školi.”
N1: Zašto?
“Zato”, kazao nam je jedan dječak u produženom boravku.
Veliki je broj škola u Kantonu Sarajevo koji imaju problem sa produženim boravkom. I one koje su ga otvorile imaju problem s dugoročnim planiranjem finansiranja. Ministar za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo, Anis Krivić,istaknuo je da je nadležnost krovnog ministratsva da izda preporuke da se boravci mogu koristiti i pod kojim uvjetima i da je to i urađeno.
“Pitanje produženih boravaka je savršena prilika za naše direktore da pokažu menadžerske sposobnosti. Oni su svjesni toga. To je prostor škole i direktori škole odlučuju šta će s tim prostorom”, kazao je ministar.
Činjenica je da su u Osnovnoj školi Nafija Sarajlić imali podršku Gradske uprave, Općine Centar i resornog ministarstva, ali to ne umanjuje činjenicu da je u svakom ćošku ove škole vidan trud i ljubav koji su uposleni unijeli da bi djeci omogućili ljepše i kvalitetnije školovanje u ovoj školskoj godini.
Boraveći u školi Nafija Sarajlić vratio nam se onaj osjećaj da nam se vratiti u školu. i upravo ovakav individualan pristup odgovornost i direktorice i nastavnog osoblja i vijeća roditelja i onih koji su nadležni za rješavanje pitanja obrazovanja pokazuju da škola ne mora biti bauk već prostor u kojem zaista želimo da boravimo.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad