Veći broj učenika osnovnih i srednjih škola u Kantonu Sarajevu vratio se u školske klupe prije dvije sedmice. Povratak ostalih učenika očekuje se 4. maja. Roditelji učenika škola u Kantonu Sarajevu još uvijek su u dilemi koja je najbolja opcija za njihovu djecu. Da li povratak djece u školske klupe, kombinovana nastava ili ipak online do kraja školske godine.
Merima Bečarević, predsjednica Upravnog odbora Udruženja Vijeća roditelja KS-a u razgovoru za portal N1 je kazala, da kada se gleda povratak djece u redovnu ili kombinovanu nastavu, postoje različita gledište, te sve zavisi od uzrasta djece.
“Procentualno je da se veći broj učenika vratio u razred na redovnu nastavu. Nešto manje kad je u pitanju predmetna osnovna škola, a jako slab odziv je u srednjim školama”, kazala je Bečarević.
Intenzivnije ocjenjivanje i pisane provjere
Iz Vijeća roditelja su se zalagali da su škole sigurnija mjesta za obrazovanje i razvoj djece, ali skrenuli su pažnju i na epidemiološke mjere, kao i na problem prevoza srednjoškolaca.
“Treći val je donio dosta problema i različitih gubitaka u porodici. Roditelji se iz opravdanih razloga boje. Tu se navodi dodatni pritisak i stres za djecu, s obzirom da je povratak uvjetovan sa intenzivnijim ocjenjivanjem. Period je maja kada imaju pisane provjere”, rekla je Bečarević, dodajući da je ministrica osnovnog i srednjeg obrazovanja u KS-u Naida Hota-Muminović dala upustvo da se ide sa preporukom da to bude “relaksacija i socijalizacija”.
Vijeće roditelja KS-a je predložilo da se školama iznađe mogućnost i obezbijedi im se, ako je kombinovana nastava da imaju video streaming i da učenici koji su u školi rade u tom procesu, a učenici koji su online da mogu u isto vrijeme pratiti.
Kako je poznato, sprovela se i anketa da li su roditelji za povratak djece u školu.
Bečarević je istaknula da se to uradilo čisto da se vidi kako razmišlja njihova baza, no na osnovu te ankete se ne mogu donositi odluke. Sam izbor roditelja je i dalje ostao kao mogućnost.
“Roditelji u upustvu koje se dostavilo školi imaju obrazac izjave, kojim mogu da se izjasne ukoliko žele da njihova djeca pohađaju online nastavu i da navedu razloge”, dodala je Bečarević.
Saudin Sivro, predsjednik Sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja KS-a, za N1 je naglasio da je paradoks da se roditelji izjašnjavaju da li će poslati svoju djecu u školu.
“Od početka škole mi učenike nismo vratili u punom kapacitetu, i kada su bili vraćani, oni su vraćani u kombinovanom modelu, gdje su nastavnici morali raditi dupli il trodupli posao, jer u imali učenika nižih i viših razreda. Morali su raditi na tri načina. Podnijeli su veliku žrtvu. Biće interesantno vidjeti koliko će se učenika drugih razreda srednjih škola vratiti u klupe”, rekao je Sivro.
Mišljenja je da vlast, ne samo u KS-u, nego u cijeloj BiH se igra sa obrazovanjem, u cilju da ne obezbjeđuju uslove za realizaciju nastavnog procesa. Sindikat je čak razmišljao i o opciji štrajka, jer se 40 posto radnika izjasnilo za štrajk.
“Razgovarali smo sa roditeljima učenika 5. i 6. razreda osnovne škole. Dosta njih je reklo da ne žele da se učenici vrate u školske klupe, nego da se trebaju vratiti na online sistem do kraja školske godine, a treba pripremiti narednu”, kazao je Sivro potcrtavajući da je to poenta cijele priče – ulazimo u maj, a nemamo spremnu školsku godinu.
“Ustvari nemamo ni ministricu, jer ministrica za odgoj i obrazovanje ne može ništa potpisivati, a to jednostavno govori o brzi ove Vlade KS-a za obrazovanje”, naveo je Sivro.
Potrebne reforme i način kreiranja nastavnog plana
Vakcinacija u KS-u je počela, ali u prioritetnim skupinama nisu bili prosvjetni radnici. Njih 75 posto smatra da treba da bude vakcinisano i da se na taj način zaštite.
“Ako se na taj način zaštite, distanca u školama smanji na metar, onda ćemo u školskim klupama gledati svih 37.000 osnovaca i više 16.000 srednjoškolaca. Ministrica treba već sad pripremati plan, na koji način kreirati nastavni plan i program, kako bi nadoknadili period od tri polugodišta. Potrebna je određena vrsta reforme u narednih godinu dana, isplanirana na koji način sve ono što učenici nisu naučili, kako da nauče i nadoknade”, rekao je Sivro.
Dodao je i da se forsira izmjena Zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju, te da se već dva mjeseca radi na pripremi nacrta zakona koji treba u maju da ide u Vladu i skupštinsku proceduru što je, kazao je, prema njihovom mišljenu – nonsens.
“Izmjenom zakona mi nećemo pomoći oko normalizacije nastavnog procesa i pripreme za narednu školske godinu i oko toga što učenici nisu mogli naučiti tokom pandemije za ovog godinu i po dana”, kategoričan je Sivro.
U utorak 4. maja, vraćaju se u srednju školu učenici drugih i trećih razreda, a u osnovnu učenici od 1. do 8. razreda. Dakle, ostaje situacija, kako nam je pojasnila Bečarević, da samo učenici 9. i učenici 1. razreda srednjih škola ostaju u kombinaciji online nastave, a svi ostali imaju mogućnost da se vrate na redovnu nastavu, odnosno kombinovanu, ovisno od broja.
Kombinovana ili potpuno odjeljenje zavisit će od broja učenika, te od organizacije škole.
“Škole koje imaju manji broj učenika u odjeljenju, mogu napravit distancu i mogu se vratiti cijela odjeljenja, a ukoliko su to brojna odjeljenja, onda se ide u kombinovanu i dijele se u dvije grupe i grupe se smjenjuju na sedmičnom nivou. Ministrica je predložila da se organizuje i nastava dan-dan”, zaključila je predsjednica Upravnog odbora Vijeća roditelja KS-a.
Sve su to neke mogućnosti i sloboda izbora, kako bi se obezbijedio što kvalitetniji povratak na nastavu.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare