Roditelji u školama u KS pozvani na sastanak kako bi ih razrednici upoznali sa pravilnicima koji su stupili na snagu, a odnose se na matrice ponašanja. Šta pravilnik podrazumjeva i kakve matrice ponašanja su prihvatljive, kakve ne pojasnio nam je Namir Ibrahimović iz Udruženja građana Centar za obrazovne inicijative Step by Step.
Podsjetimo, Ministarstvo odgoja i obrazovanja Kantona Sarajevo donijelo je Pravilnik o vođenju evidencije o neprihvatljivim oblicima ponašanja i/ili drugim faktorima koji mogu ugrozit najbolji interes učenika i zaštititi učenika. Pravilnik je izazvao niz reakcija u javnosti. Reakcije su pretežno negativne.
Gdje nastaje problem?
Ibrahimović napominje da je pravilnik o ponašanju učenika postojao i ranije, a u avgustu je dodatno još 20 i nešto drugih oblika ponašanja koji su preuzeti iz jednog priručnika iz 2017. i 2018. godine.
“On upućuje nastavnike i druge koji rade u obrazovnoj instituciji šta bi mogli prepoznati od mogućih oblika ponašanja kod učenika i šta bi se moglo uraditi i pomoći učenicima. Međutim, gdje nastaje problem? Nastaje problem da uopće nisu razgovarali sa nastavnicima nego su donijeli odluku tek tako tokom ljetnog raspusta i samo poslali nastavnicima da to rade“, govori Ibrahimović.
Glavni problem pravilnika je što je on apsolutno neprimjenjiv. Tvrdi naš sugovornik N1.
“Nastavnici bi prvo morali savladati nekih 50 različitih oblika ponašanja, onda morate ući u učionicu, imate 45 minuta da razgovarate sa jednim odjeljenjem. Imate zadatke koje morate uraditi, trebate pristupiti učenicima… Šta sad trebate razmišljati – da li je ovo ponašanje učenika negdje tamo gdje postoji… Samo se formalizira nešto što je kvalitetan nastavnik radio i do sada. Ako se primijeti bilo kakva promjena u ponašanju učenika naravno da će nastavnik reagovati, pozvati roditelje i psihološku službu uključiti“, navodi Ibrahimović.
Nastavnici, smatra sugovornik N1, nisu ni educirani za to.
“Politika je da se sve stavi u nekakve pravne okvire i da se skine odgovornost ukoliko se desi bilo kakva bitna stvar. Pravni oblici ne mogu nikada preuzeti koncept odgoja i obrazovanja kao takvog. Ne možete predvidjeti na koji način će se desiti itd. Ovaj pravilnik nije naprijed u problemima sa kojima se djeca susreću danas”, govori Ibrahimović.
Šta nastavnik može prepoznati?
Moramo vjerovati nastavnicima, ako oni kažu da to ne ide, treba sjesti i razgovarati sa njima, smatra on.
“Mi u ovom sistemu zanemarujemo djecu koja šute i ne ometaju nastavu. Pravilnik ne predviđa da djeca prijavljuju i cinkare, na nastavnicima je suštinska odgovornost da primijete. Većina naših učionica je takva da nastavnik sjedi prekoputa učenika. Šta nastavnik može prepoznati? Suptilne oblike u smislu da se povuklo, ima znakove ogrebotine…? a pri čemu treba da ispita učenike i ispredaje“, pita se Ibrahimović.
Na kraju je napomenuo da je mnogo bitnije razgovarati sa starijim učenicima, recimo, o slučaju Moamer Kasumović.
“To je izvrstan povod, ali grozna je stvar, naravno. To je glumac koji je djeci poznat i treba razgovarati o tome. Da li djeca zaista znaju šta to znači, kolike su im granice, kakvi su to zakoni, i o tome se može razgovarati, idemo propitivati”, sugeriše Ibrahimović.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!