Pandemija koronavirusa otkrila je i sve manjkavosti obrazovnog sistema. Različiti su modeli odvijanja nastave, različite mjere u različitim dijelovima države. No, što će nam ove mjere dugoročno donijeti još nije poznato,jer istraživanja na ovu temu u BiH nema.
Školski čas u razredu prvačića. Pola razreda je na nastavi, druga polovina će na nastavu kasnije. Za ove mališane ulazak u školski svijet potpuno je novo poglavlje. Koje su počeli na neuobičajen način.
”Oni su mali, ne znaju sami koristiti tehnologiju, moraju roditelji da budu tu, konsultacije, svaki naš čas moraju roditelji biti prisutni. I to je vrlo teško uskladiti jer roditelji rade. Moramo čekati da roditelji dođu s posla pa da se uključe, vrlo je teško. Djeca su podijeljena u dvije grupe. Radi se sat vremena sa jednom i sat sa drugom grupom”, istakla je Sanela Rizvo, učiteljica u OŠ ”Safvet-beg Bašagić”.
Kombinovani model nastave i online nastava još su prisutni, iako se život u nekim drugim sferama odvija nesmetano. Zato je sve više roditelja koji zagovaraju povratak djece u školske klupe.
”Podržavaju inicijativu da bi se djeca trebala vratiti u školske klupe po starom sistemu. S tim da, moram naglasiti jer sam predstavnik svih roditelja, da imamo i jednu grupu roditelja, njih otprilike oko četvrtinu koji izražavaju zabrinutost, smatraju da je situacija daleko od relaksirajuće i povinuju se odlukama ekspertskih timova odnosno kriznih štabova o online nastavi”, kazala je Lejla Beridan, Vijeće roditelja.
U BiH nema istraživanja o znanju i vještinama djece školskog uzrasta. No ona međunarodna, PISA i TIMMS, su pokazala da je nivo znanja djece u BiH zabrinjavajuće loš.
”Pandemija je dodatno ogolila obrazovni sistem. On nije prilagodljiv nastavi i učenju na daljinu. Govorimo o problemu ocjenjivanja, gdje je odjednom ocjenjivanje postalo ogroman teret. Više ne znate kako da ocjenjujete, kako da ocjenjivanje iz učionice primijenite u okolnostima koje su se pojavile itd…”, istakao je Namir Ibrahimović, direktor OŠ ”Safvet-beg Bašagić”.
Da online nastava nije sjajno rješenje vidi se i bez istraživanja. Učenici istog razreda se i u drugom polugodištu školske godine ne znaju.
”Djeca se nisu upoznala. Prva i druga grupa. Oni se ne znaju a pola godine je prošlo. Nema tog druženja, socijalizacije, nema velikog i malog odmora….Oni dođu, urade šta treba i idu kući”, kazala nam je Rizvo.
Bilo da nastavu pohađaju kombinovano ili isključivo online, djeca zaslužuju šansu da dobiju dobro obrazovanje. Ovo je prilika, kažu ljudi iz struke, da se ozbiljno poradi na njegovoj reformi.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!