Muftija srbijanski Abdullah Numan navodi da je ključ odnosa BiH i Srbije da se dvije zemlje razumiju, pomire i izvine, a da se žrtve priznaju. Za zločine u ime islama u svijetu - nema izvinjenje: "To je pogrešno i zatucano". Upitan o protestima, kaže da ne zna da li ih čuju oni kojima je upućen.
Ivan Trifunović, nekada beogradski gimnazijalac pravoslavne vjere, danas je muftija srbijanski.
U Pressingu je govorio o svom neobičnom ljudskom, obrazovnom i religijskom putu, o prelasku u islam, islamskoj zajednici u Srbiji, o bošnjačko-srpskim odnosima i odnosima Srbije i BiH, reviziji presude za genocid, povezivanju islama i terorizma.
Govoreći o svojoj prošlosti, ispričao je da je odrastao u religioznoj porodici. "Moja porodica je pravoslavna i bili su jako hrišćanski pobožni", kaže.
Kao srednjoškolac uputio se u Indiju. Nismo znali šta je nirvana, ali smo je htjeli, "Beatlesi" su bili tu, šestorica nas smo odlučili da idemo u Indiju da tamo sve nađemo, i stigli smo do Nepala, priča.
"Ja sam stvarno želio nirvanu, da nađem nešto u životu što će stalno trajati, što neću izgubiti, da budem zadovoljan sobom i okolinom, i da nađem duševni i duhovni mir", naveo je.
Na tom svom putu kaže da novca nije imao, da je novčanik dao svom prijatelju u Afganistanu, a da je živio od dana do dana.
Zatim je odlučio da ide u mjesto Adžmir, u kom je sahranjen Muhjudinčišti. "On je bio sufi koji je došao iz Medine, od koga je cijela Indija primila islam, i Indusi i danas dolaze na njegov grob da ga posjećuju", priča.
Tada je odlučio da primi islam. Na pitanje zašto je izabrao islam, a ne budizam, odgovorio je: "Zato što sam volio da budem oženjen. U budizmu bi morao da budem kaluđer. Ja volim da se osamljujem, ali imam istu životnu naklonost ka ženi".
Prvo me povukao taj spoljašnji izgled islama, kako se muslimani ponašaju, kako izgledaju - čisti, lijepi i ljubazni, priča Numan o svojoj odluci. "Bio sam sa svim grupama u Indiji, sa onim Sadu naga koji idu goli, popraše se pepelom, samo da im vidim način života i našao sam ono što je srž života za mene, da postanem musliman".
"Odspavao sam u tom mjestu što se zove Darja Šerif, izjutra su došla dva čovjeka, pitala me kako se zovem, ja sam rekao - Ivan Trifunović i oni su rekli "sada se zoveš Abdullah Numan", ispričao je. Kaže da su ga nakon toga naučili da kaže formulu da se bude musliman, i rekli da idem kući, tamo gdje su mu roditelji. Ispričao je da je ipak želio da ostane u Indiji, gdje je proveo neko vrijeme, ali da mu je istekla viza, pa je deportovan.
"Ne mijenja se vjera lako, to je jedan katarzičan momenat u životu, kada se odluči: ja želim da budem to", kaže dodajući da u toj vjeri koju ljudi izaberu nalaze odgovor za sve što ih muči u životu.
Ivan Trifunović, nekada beogradski gimnazijalac pravoslavne vjere, danas je muftija srbijanski.
U Pressingu je govorio o svom neobičnom ljudskom, obrazovnom i religijskom putu, o prelasku u islam, islamskoj zajednici u Srbiji, o bošnjačko-srpskim odnosima i odnosima Srbije i BiH, reviziji presude za genocid, povezivanju islama i terorizma.
Govoreći o svojoj prošlosti, ispričao je da je odrastao u religioznoj porodici. "Moja porodica je pravoslavna i bili su jako hrišćanski pobožni", kaže.
Kao srednjoškolac uputio se u Indiju. Nismo znali šta je nirvana, ali smo je htjeli, "Beatlesi" su bili tu, šestorica nas smo odlučili da idemo u Indiju da tamo sve nađemo, i stigli smo do Nepala, priča.
"Ja sam stvarno želio nirvanu, da nađem nešto u životu što će stalno trajati, što neću izgubiti, da budem zadovoljan sobom i okolinom, i da nađem duševni i duhovni mir", naveo je.
Na tom svom putu kaže da novca nije imao, da je novčanik dao svom prijatelju u Afganistanu, a da je živio od dana do dana.
Ivan Trifunović, nekada beogradski gimnazijalac pravoslavne vjere, danas je muftija srbijanski.
U Pressingu je govorio o svom neobičnom ljudskom, obrazovnom i religijskom putu, o prelasku u islam, islamskoj zajednici u Srbiji, o bošnjačko-srpskim odnosima i odnosima Srbije i BiH, reviziji presude za genocid, povezivanju islama i terorizma.
Govoreći o svojoj prošlosti, ispričao je da je odrastao u religioznoj porodici. "Moja porodica je pravoslavna i bili su jako hrišćanski pobožni", kaže.
Kao srednjoškolac uputio se u Indiju. Nismo znali šta je nirvana, ali smo je htjeli, "Beatlesi" su bili tu, šestorica nas smo odlučili da idemo u Indiju da tamo sve nađemo, i stigli smo do Nepala, priča.
"Ja sam stvarno želio nirvanu, da nađem nešto u životu što će stalno trajati, što neću izgubiti, da budem zadovoljan sobom i okolinom, i da nađem duševni i duhovni mir", naveo je.
Na tom svom putu kaže da novca nije imao, da je novčanik dao svom prijatelju u Afganistanu, a da je živio od dana do dana.
Ivan Trifunović, nekada beogradski gimnazijalac pravoslavne vjere, danas je muftija srbijanski.
U Pressingu je govorio o svom neobičnom ljudskom, obrazovnom i religijskom putu, o prelasku u islam, islamskoj zajednici u Srbiji, o bošnjačko-srpskim odnosima i odnosima Srbije i BiH, reviziji presude za genocid, povezivanju islama i terorizma.
Govoreći o svojoj prošlosti, ispričao je da je odrastao u religioznoj porodici. "Moja porodica je pravoslavna i bili su jako hrišćanski pobožni", kaže.
Kao srednjoškolac uputio se u Indiju. Nismo znali šta je nirvana, ali smo je htjeli, "Beatlesi" su bili tu, šestorica nas smo odlučili da idemo u Indiju da tamo sve nađemo, i stigli smo do Nepala, priča.
Ivan Trifunović, nekada beogradski gimnazijalac pravoslavne vjere, danas je muftija srbijanski.
U Pressingu je govorio o svom neobičnom ljudskom, obrazovnom i religijskom putu, o prelasku u islam, islamskoj zajednici u Srbiji, o bošnjačko-srpskim odnosima i odnosima Srbije i BiH, reviziji presude za genocid, povezivanju islama i terorizma.
Govoreći o svojoj prošlosti, ispričao je da je odrastao u religioznoj porodici. "Moja porodica je pravoslavna i bili su jako hrišćanski pobožni", kaže.
Kao srednjoškolac uputio se u Indiju. Nismo znali šta je nirvana, ali smo je htjeli, "Beatlesi" su bili tu, šestorica nas smo odlučili da idemo u Indiju da tamo sve nađemo, i stigli smo do Nepala, priča.
"Ja sam stvarno želio nirvanu, da nađem nešto u životu što će stalno trajati, što neću izgubiti, da budem zadovoljan sobom i okolinom, i da nađem duševni i duhovni mir", naveo je.
Na tom svom putu kaže da novca nije imao, da je novčanik dao svom prijatelju u Afganistanu, a da je živio od dana do dana.
Zatim je odlučio da ide u mjesto Adžmir, u kom je sahranjen Muhjudinčišti. "On je bio sufi koji je došao iz Medine, od koga je cijela Indija primila islam, i Indusi i danas dolaze na njegov grob da ga posjećuju", priča.
Tada je odlučio da primi islam. Na pitanje zašto je izabrao islam, a ne budizam, odgovorio je: "Zato što sam volio da budem oženjen. U budizmu bi morao da budem kaluđer. Ja volim da se osamljujem, ali imam istu životnu naklonost ka ženi".
Prvo me povukao taj spoljašnji izgled islama, kako se muslimani ponašaju, kako izgledaju - čisti, lijepi i ljubazni, priča Numan o svojoj odluci. "Bio sam sa svim grupama u Indiji, sa onim Sadu naga koji idu goli, popraše se pepelom, samo da im vidim način života i našao sam ono što je srž života za mene, da postanem musliman".
"Odspavao sam u tom mjestu što se zove Darja Šerif, izjutra su došla dva čovjeka, pitala me kako se zovem, ja sam rekao - Ivan Trifunović i oni su rekli "sada se zoveš Abdullah Numan", ispričao je. Kaže da su ga nakon toga naučili da kaže formulu da se bude musliman, i rekli da idem kući, tamo gdje su mu roditelji. Ispričao je da je ipak želio da ostane u Indiji, gdje je proveo neko vrijeme, ali da mu je istekla viza, pa je deportovan.
"Ne mijenja se vjera lako, to je jedan katarzičan momenat u životu, kada se odluči: ja želim da budem to", kaže dodajući da u toj vjeri koju ljudi izaberu nalaze odgovor za sve što ih muči u životu.
"Moja porodica me prvo nije shvatila ozbiljno, a onda ih je to puno rastužilo", navodi. "Oni su mene i dalje voljeli, ja sam u njima osjećao tu ljubav... Moja majka je to strašno teško primila i mnogo se naljutila na mene, možda se razočarala puno... Veliku podršku mi je pružila moja tetka (glumica) Ružica Sokić. Uvijek me je pitala kako sam, ona je željela da ja njoj pričam svoju priču, jer je i ona željela da nađe svoju duhovnost... Pošto su me voljeli i ja njih, oni su me pustili da budem musliman", rekao je.
Napustio je školu, ali je kasnije završio nekolio fakulteta i predavao čak u Melburnu. Za njegov povratak u školu je najzaslužniji bivši muftija Hamdija Jusufspahić, kaže.
Govoreći o odnosima među ljudima, muftija kaže da tolerancija još nikoga nije ubila, i da "ne možemo naturiti jedni drugima da smo bolji". "Naš život bi bio mnogo bogatiji kad bi se lijepo ponašali jedni prema drugima. Svi govorimo jedan jezik, svi smo iz jednog naroda, iz tog jednog naroda imamo toliko zajedničkih osobina", kaže dodajući i da naše religije - hrišćanstvo, islam, imaju toliko zajedničkih istina.
"Možemo biti bolji jedni od drugih samo po dobrim djelima, ne po inatu i mržnji", naglašava.
"Možemo biti bolji jedni od drugih samo po dobrim djelima, ne po inatu i mržnji", naglašava.
Kaže da sa katoličkom i pravoslavnom crkvom ima jako lijepe odnose. "Nećemo jedni od drugih ništa uzeti, ali ćemo jedni druge obogatiti svojim prisustvom", kazao je i dodao da je bio na uskršnjoj liturgiji i gozbi kod patrijarha.
Za Bošnjake u Srbiji kaže da misli da su ugroženi jer, kako navodi, nemaju iste mogućnosti kao ostali državljani. "Moje mišljenje je da svi moramo biti zaposleni prema svojim kvalifikacijama, ne prema vjeroispovijesti i nacionalnosti".
Kaže da postoji statistika prema kojoj su "ljudi u Sandžaku mnogo više nezaposleniji nego u ostalim dijelovima zemlje, da postoji statistika da su Romi zaposleni u Gradskoj čistoći, ako nisu tu onda su na pijaci, ako nisu tu, onda su na ulici". Partijsko zapošljavanje je sramota naša, dodao je.
Ne dijeliti BiH na entitete, svi da priznamo žrtve
Govoreći o odnosima BiH i Srbije, kaže da je "ključ da se razumijemo, da dozvolimo jedno drugom da dišemo svjež vazduh".
"Žrtve moraju biti poštovane, žrtve moraju biti priznate... Ako se desilo to što se desilo, a znamo da se desilo... Kako god je opisali smrt je smrt, i treba je opisati istinito onako... A genocid je ona teška riječ - to je plansko ubijanje, i bilo je i toga i trebamo to prevazići i reći: Hajde da se pomirimo, izvinimo se jedni drugima, zato što smo bili budale i otišli u taj rat i pristali da dignemo ruku jedni na druge, da se pomirimo i da kažemo - od danas ćemo živjeti zajedno, a Bog nek nam oprosti za ono što smo uradili jedni drugima, i da idemo naprijed".
Upitan o budućnosti BiH, kaže da je važno da jedni drugima garantuju slobodu. "Ako se ne budu dijelili na entitete, ako je budemo isparčali, ta zemlja je mala, niko neće biti sretan. Treba da živimo zajedno, da imamo podjednaka ljudska prava, bez obzira na nacionalnost, vjeru..."
Govoreći o stanju u Sandžaku i političkim prilikama, kaže da što se tiče Rasima Ljajića i Sulejmana Ugljanina - da su oni iskusni političari, državljani i stanovnici Srbije i da znam da neće napraviti nikakvu odluiku koja će ugroziti pravo jednog naroda ili integritet Srbije. "A što se Zukorlića tiče - on priča kako vjetar duva".
Kaže da je njega mnogo puta zvao da popije čaj i da razgovaraju, ali da nikada nije došao iako uvijek svraća u Bajrakli džamiju kad dođe u Beograd.
Kad je zapaljena džamija, on je poslao pun kamion građe, naglasio je. "Mi se ne slažemo oko tehničkih pitanja ko je prava Islamska zajednica, mi njima ne odbijamo njihovo pravo postojanja, oni nama da, ali nas baš briga", kaže muftija srbijanski.
Dodaje da u svom radu ne dobija instrukcije iz Sarajevu. "Ne dobijam instrukcije ni od koga, ni iz vana, ni iznutra. A što se Sarajeva tiče, ja bih volio da sa njima imam najbolje moguće odnose.... E, sada, kako će odnosi odvijati, Bog sami zna, ja ne znam", kaže,
Komentarišući bespravno izgrađenu zgradu Fakulteta za islamske studije u Novom Pazaru, kaže da je to zdrava zgrada, za učenje. "Napravio je (Zukorlić) fakultet, Vučić je donio dobru odluku, bolje raspravljati o zakonima kad je nešto loše", kazao je dodajući da je to možda na hajdučki način urađeno, ali da je dobra stvar jer će djeca učiti. "Jedna stvar koju treba priznati Zukorliću - on je proaktivan, on nešto pravi", kaže.
O ubijanju ISIS-a: Da se takve stvari nagrađuju, Hitler bi bio najbolji musliman
Na pitanje da prokomentariše to što brojne terorističke grupe ubijaju ljude, a pod izgovorom da to rade u ime islama, rekao je: "Dozvoljavamo da ljudi koji ne znaju ništa o islamu proglašavaju sebe najvećim muslimanima na svijetu i da ubijanjem ljudi čine uslugu i sebi i drugim muslimanima, a ponajviše ubijaju muslimane... Oni su na pogrešnom putu, samo čine štetu, za njih nemam nikakvo izvinjenje", kaže muftija srbijanski.
"Ono što rade je pogrešno, zatucano, bez ikakvog znanja", navodi muftija Numan, naglašavajući da to daje povoda bombarduju muslimane, da nestaje jedna zemlja kakva je Sirija...
Na pitanje zašto djeca iz Sandžaka i BiH odlaze na ta ratišta, i šta hrani tu njihovu želju, navodi da je to stoga što žele da se dokažu da su muslimani. "Da budu ljudi koji poginu na Božjem putu, oni idu direktno u raj - takve stvari se ne nagrađuju, onda bi Hitler bio najbolji musliman na svijetu... To je jedan put koji ne vodi ničemu, moramo se probuditi i izaći iz toga, i imali smo krstaške ratove - kad su ljudi ubijali u ime Boga, pa šta smo dobili - ništa... Vjerski ratovi ne traba da postoje, oni su šteta čovječanstvu, čovječanstvo mora naći načina da razgovara samo sa sobom, bez ubijanja i mržnje", rekao je.
"Crkve na Kosovu se moraju čuvati"
Upitan kako gleda na rušenje crkava na Kosovu, kaže da bogomolje svi treba da štitimo.
"Te crkve se moraju čuvati, imaju dugu historiju, postojale su za 600 godina ovdje, te crkve su izgrađene u tursko vrijeme, one su dio srži postojanja pravoslavlja u ovim dijelovima... Bez tih crkava pravoslavlje koje sada mi imamo ne bi moglo da postoji i to se ne smije srušiti i dirati, to je dio svete historije pravoslavlja... Niko nema pravo s tim da se igra - da odlučuje da li bilo koja crkva ili džamija imaju pravo da postoje, jer one služe Bogu", naglašava.
Treba da budu sigurne i svi ih trebamo štiti čak i od pomisli da se mogu uništiti, podvukao je.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare