Starbucks stigao u Beograd, za šolju kafe čekalo se i na ulici

Regija 16. apr 201918:45 > 19:00
N1

U tržnom centru Rajićeva u Beogradu otvorena je prva kafeterija svjetskog lanca Starbucks. Prvog dana lokal od 175 kvadrata bio je krcat, jer se za šolju kafe čekalo na ulici - u redu.

Stigao je u Srbiju. I bez brige, ako je na glavnom ulazu naziv u originalu, tik pored je onaj politički najavljen – na ćirilici.

“Mi smo došli da vidimo što je tolika gužva i ništa drugo. Idemo”, kaže jedna gospođa.

Ali generacija Z ne ide nigde. Najviše je baš postmilenijalaca koji su čekali i po pola sata na šolju kafe za koju im pasoš više neće biti potreban.

“Volim ja da putujem, ali, polovina mog puta se završi u Starbucksu zato što znam da ga ovdje nema, najradije bih ga ponijela sa sobom kući. Sad kada se zapravo otvorio, kada živim na 100 metara, mislim da ću spavati ovdje”, kaže jedna devojka.

N1: I da li je obavezna fotografija za Instagram?

“Stvarno nije, ali biće vremena i za to. Bitnije mi je da samo konačno probam sve što nisam imala vremena da probam kada sam putovala negdje”, dodaje.

“Jednostavno, svake godine, svake sezone dodaju nove neke napitke i onda želimo sve da probamo“, navodi jedan momak.

“Mnogo veće uzbuđenje je kada neki internacionalni brend dođe kod nas zato što ne dešava se toliko često”, kaže jedna devojka.

Za razliku od Lidla, Starbucks može da se pohvali disciplinovanijom klijentelom. No, iako nije bilo guranja, red za kafu tužna je scena – dobacivali su prolaznici.

“Pa, ne ovo je ponižavajuće toliki red, kao da se nešto džabe dijeli. Kafa je preskupa, ne odgovara našem standardu, ne razumijem čemu ovo poniženje”, navodi jedna gospođa.

Kafa je od 150 do 450 dinara. A to su cijene, ipak, niže, nego u istim kafeterijama u inostranstvu – zaključak je to portala za kafopije – kafica.rs. Dodaju: dolazak Starbucksa plus je za turizam, jer se radi o globalnom fenomenu.

“To je hajde da računamo da je Starbucks pandan McDonald'su u svijetu, to je za široke narodne mase”, kaže Bojan Đorđević, s portal kafica.rs.

Iako fotogeničan, brend je ovo koji nudi prevruće, velike kafe, koje, ocenjuje kafica.rs, nisu vrhunskog kvaliteta.

“Ako vezujemo kafu za Italiju, kao zemlju u kojoj je kafa svetinja, podatak da samo pet lokala Starbucksovih postoji u Italiji dovoljno govori o tome. Znači to su potpuno dva svijeta – Starbucks kafeterija i italijanska kafa. Italijani su uspjeli da uzmu kafu iz Brazila i da je vrate tamo upakovano. To dovoljno dokazuje koliko su oni majstori u tome”, navodi Đorđević.

Starbucks se rodio 1971. u Americi i sa 48 godina ima 28 hiljada lokala širom svijeta od kojih će 10 biti u prestolnici Srbije.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija zaAndroid|iPhone/iPad