Hrvatska otvara Bajakovo za svu kvarljivu robu

Regija 22. sep 201516:27 > 16:55
TANJUG/Zoran Žestić

Hrvatska carina puštat će preko graničnog prijelaza Bajakovo svu kvarljivu robu, odlučeno je u utorak u Vladi, a za provođenje odluke na terenu je zadužena Carina koja će kontrolirati prolaz robe, potvrđeno je za N1.

Hrvatske granične vlasti su od ponoći između nedjelje i ponedjeljka zatvorile za teretni promet prijelaz Bajakovo, jedini koji je na granici sa Srbijom ostao otvoren od početka izbjegličke krize, što je duž autoceste na srpskoj strani stvorilo kolonu dugu desetak kilometara i otežalo normalan promet.

Ta je odluka izazvala oštre reakcije srbijanskih političara koji su Hrvatsku prozvali za nekorektnost, na što im je hrvatski premijer Zoran Milanović danas odgovorio “da malo snize ton”.

HGK traži hitnu normalizaciju robnog prometa sa Srbijom

Hrvatska gospodarska komora (HGK) traži što bržu uspostavu normalnog režima robnog prometa između Hrvatske i Srbije kako bi se izbjegle velike štete koje već trpi gospodarstvo, rekao je u utorak na konferenciji za novinare potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i finansije Josip Zaher.

Prema najnovijim informacijama, granični prijelaz Bajakovo između Hrvatske i Srbije zatvoren je za promet teretnih vozila na ulazu u Hrvatsku. Iz Srbije je najavljeno da će na zatvaranje graničnih prijelaza odgovoriti protumjerama.

Zaher kaže kako razumije situaciju s izbjeglicama u kojoj se Hrvatska našla, ali poručuje da robni promet treba što prije normalizirati.

Po njegovim riječima, Komori se javljaju deseci tvrtki koje upozoravaju na moguće katastrofalne posljedice otežnog graničnog prometa na njihovo poslovanje.

Ako bi robni promet između Hrvatske i Srbije bio potpuno obustavljen, dnevne gubitke za hrvatsku privredu u Komori procjenjuju na milion eura. Kad bi pak obustava nastupila između Hrvatske i Mađarske, ta bi šteta bila 600.000 eura dnevno, kaže Zaher.

No, uz te dnevne gubitke, iz Komore upozoravaju da bi puno veći problemi nastali zbog mogućeg skretanja robnih tokova na druge prometnice, kao i zbog urušavanja teškom mukom obnovljenih gospodarskih odnosa, prije svega sa Srbijom.

“Hrvatska ne može biti otok u srcu Europe. Ako granice budu zatvorene, kamo će i kako naši privrednici sa svojim robama? Kako će ispoštovati rokove i ugovorne obaveze prema svojim poslovnim partnerima? Na koncu, kako će isplatiti plaće svojim djelatnicima?”, pita Zaher.

Najveće će posljedice zbog otežanog graničnog prometa imati tvrtke koje posluju sa Srbijom, ali i svi oni čije je poslovanje na bilo koji način povezano s teritorijom Republike Srbije, koja je jedna od važnijih hrvatskih trgovinskih partnera, kaže Zaher. Potkrijepio je to podacima da je hrvatski izvoz u Srbiju godišnje vrijedan 509 miliona eura, što tu zemlju čini šestim najvažnijim tržištem za hrvatske izvoznike.