FOTO| "Beogradski" Jimmy Hendrix od čelika i šarafa

Regija 15. apr 201604:53 > 10:56
Bojana Janjić

Jimmy Hendrix, jedan je od najsnažnijih simbola popularne kulture i rocka, kralj distorzije, muzičar s kojim je električna gitara probila sve svoje granice i - vječita inspiracija. Poštovaoci i umjetnici širom svijeta nerijetko podsjećaju na njegovo ime i stvaralaštvo. I na to da je njegova vječnost, u koju je, nažalost, prebrzo otišao.

Jedan takav događaj danas je u glavnom gradu Srbije. 

Stamen i, iako od metala, nikako hladan – baš kao nekada, on uživa i svira… Djelo ruku tridesetpetogodišnjeg Borisa Deheljana, obožavaoca iz Beograda. Izložba “Snaga duše”, koja nosi ime po Hendrixovoj pesmi “Power of soul”, biće otvorena danas od 19 sati, u galeriji “Štab”, uz zvuke muzike ovog neprevaziđenog virtuoza na gitari.

“Beogradski” Hendrix, urađen u prirodnoj veličini, a težak je oko 200 kilograma. Završen je nakon šest meseci rada, često i po 10 sati dnevno, priča autor za N1. 

Grudi, šake i lice urađeni su topljenjem žice, ostatak tijela je mrežasta struktura nastala spajanjem šarafa. U ovu skulpturu “stali” su i limovi, flahovi,  L profili, kockaste šipke, armatura od 6mm matice, žice i drugi metalni dijelovi.

Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić
Bojana Janjić

Nikakav kalup nije korišten, a utrošeno je 4.000 šarafa i 40 kg žice za zavarivanje, priča Deheljan.

Počeo je od cipela, a najviše vremena mu je trebalo za kosu, šake i lik. “Samo u frizuri se nalazi 80 metara armature od 6 mm”, objašnjava autor.

Efekat pojačava svijetlo, koje je instalirano unutar skulpture. “Ta svjetlost koja izlazi iz njega, pokazuje snagu duše”, kaže.

Za njega, kao i za mnoge, Hendrix je više od gitariste, kompozitora, pisca… “On je simbol pravih vrijednosti, u vremenu kada je svaki vid umjetnosti, naročito književnosti i muzike, razapet na krst besmisla i zabave”, dodaje.

Deheljan je u svom hobiju spojio ljubav prema rock'n'rollu i umjetnosti uopšte, ljubav prema gitari, ali i prema radionici, gde provodi veći dio svog dana baveći se motorima. Njegov talenat odveo ga je i na film. Bio je dio tima koji je radio scenografiju za srbijanski horor “Mamula”, za “Četiri ruže” ali i za pojedine predstave. 

Bojana Janjić

Stapanjem željeza i šarafa u oblike, kombinujući ih uz svijetlo, počeo je da se bavi tek prije nekoliko godina. Prvo što je uradio bila je jedna neobična lampa koju je napravio za sebe, i od tada je, kaže, sve krenulo. Motivi koje je koristio bili su dijelovi tijela – šaka, ruka, glava, lice – a Hendrix je prva cjelovita figura. Priča da mu je rock'n'roll inspiracija, a da bi naredni izazovi mogli da budu Slash i Jimmy Page. 

Boris Deheljan kaže da do prije nekoliko godina nije ni znao da sve to može, a danas je pred njim treća izložba.

Mnogo truda, mnogo sati provedenih pod maskom za varenje, mnogo puta opečeni i posječeni prsti, ali na kraju – ostvaren jedan veliki san. I to baš onako kao što je i otpevao Hendrix – “with the power of soul anything is possible”.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.