Firma “Starting”, za koju je Zoran Đajić, konsultant koji je bio angažovan na rekonstrukciji Željezničke stanice u Novom Sadu, rekao da je ignorisala upozorenje nadzora, nije jedini podizvođač koji je bio angažovan na tom projektu. Osim dvije velike kineske kompanije koje su bile izvođači, radove na stanici je izvodilo još najmanje šest firmi, od kojih su neke dobijale niz poslova od države. Jedna od njih je bila angažovana na rekonstrukciji peronskih nadstrešnica, navodi nova.rs.
Prošlo je više od 10 dana od pada nadstrešnice Željezničke stanice u Novom Sadu, a u toj nesreći život je izgubilo 14 osoba, a tri su i dalje u teškom stanju. Do danas niko zbog te nesreće nije uhapšen.
Kako podsjeća portal nova.rs, glavni izvođač bio je konzorcijum kineskih kompanija CRIC-CCCC, koje su se oglasile samo na dan nesreće, kada su saopštile da nadstrešnica koja je urušena nije bila predmet rekonstrukcije.
“Aktivno ćemo učestvovati u akciji spašavanja i oporavka i ukazati brigu i solidarnost sa povrijeđenima u ovoj nesreći i njihovim porodicama. Još jednom upućujemo izraze dubokog saučešća porodicama nastradalih, a povrijeđenima želi brz oporavak“, navedeno je u saopštenju u kojem su istakle da su radove izvodile striktno u skladu sa građevinskom dozvolom.
Kineski konzorcijum bio je izvođač radova, a osim njih angažovan je i niz srbijanskih firmi. Zoran Đajić otkrio je da je jedna od njih i firma Starting, koja je, kako je rekao, glavni podizvođač.
„Čelik“ bio zadužen za peronske nadstrešnice
On za Nova.rs otkriva i druge firme koje su radile na tom projektu, vrijednom blizu 65 miliona eura.
Kako kaže, jedna od njih je “Fero mont”, a na spisku se nalazi i kompanija “Čelik doo” iz Bačkog Jarka. Na sajtu ove kompanije se inače i navodi da su bili angažovani prilikom rekonstrukcije stanice, a u opisu piše da su urađene 102 čelične peronske nadstrešnice na pet perona. Nadstrešnica je, kako se navodi, projektovana kao čelična konstrukcija, sa krovnom oblogom od aluminijumskog lima i kaljenog stakla. Kao vreme trajanja projekta navodi se decembar 2021. do jula 2023.
U odgovorima na pitanja Nova.rs iz te firme kažu da su bili angažovani u okviru projekta izgradnje pruge Beograd-Subotica državna granica (Kelebija), dionica pruge Novi Sad – Subotica – Državna granica (Kelebija).
„Predmet Ugovora je bilo izvođenje radova na izgradnji novih čeličnih peronskih nadstrešnica. Imajući u vidu da je došlo do urušavanja nadstrešnice na južnoj fasadi objekta zgrade Željezničke stanice u Novom Sadu, a ne do nadstrešnice perona, koja nema nikakvu konstruktivnu vezu sa zgradom Željezničke stanice i nadstrešnicom koja je urušena, nismo bili pozvani na saslušanje kod nadležnih organa“, kažu u toj kompaniji.
Kako piše na sajtu APR, njeni vlasnici su firma Hopetosa (20 posto) i preduzeće “Naše šume” (35 posto), iza kojih stoje Nebojša Petrić i Danilo Tomašević, zatim Rodoljub Golubović (25 posto) i Davor Krmpot (20 posto).
Ovu firmu je angažovala kompanija Infrastrukture željeznica Srbije u dva navrata i to na održavanju mostova i radova na zamjeni mosta između stanica. Dobila je posao i od Transnafte na izgradnji hale za odlaganje opreme i materijala, kao i od Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave. Uglavnom je nastupala u konzorcijumu sa drugim firmama.
Opširnije OVDJE.
Bonus video:
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!