Lutanje i jedrenje s čamcima po hrvatskom moru, ilegalni privezi, luka u kojoj su električni kablovi položeni odmah preko plaže i žena sa sjekirom u ruci. Nakon nesreće na Malom Lošinju, u kojoj su život izgubila tri nautičara, odgovorni urednik portala Morski HR komentirao je situaciju na Jadranu za N1 Hrvatska. "U Dalmaciji vlada pravi divlji zapad", upozorava on.
U nedjelju se u trajektnoj luci na Malom Lošinju dogodila teška nesreća u kojoj su tri nautičara poginula, a jedan je teško povrijeđen. Ulazna platforma lastovskog trajekta se srušila, pri čemu su mornari zarobljeni. Tragična nesreća pokrenula je niz sigurnosnih pitanja za naše susjede na jugu. Naime, bilo je mnogo nagoveštaja da se incident dogodio zbog dotrajalosti rampe.
Predsjednik Udruge pomorskih kapetana Sanjin Dumanić izjavio je za Večernji list da se slaže da je do urušavanja lastovske trajektne rampe došlo zbog tehničke greške, ali je dodao da do nje ne bi došlo da Hrvati nisu majstori improvizacije. Kazao je i da su za nesreću odgovorni tehnički odjel, uprava i oni koji brinu o sigurnosti. „Trebalo bi da idu u zatvor još danas“, oštar je bio Dumanić.
“Ova nesreća na Malom Lošinju obilježit će ljude do kraja života”, rekao je za N1 Hrvatska Jurica Gašpar, glavni urednik portala Morski HR. Tvrdi da ubuduće prevencija i kontrola moraju biti na prvom mjestu, a kao primjer dobre prakse izdvojio je hrvatsku državnu aviokompaniju Croatia Airlines. Prema njegovim riječima, potonja je kupovinom novih aviona putem lizinga obezbijedila sigurnost putnika i posade. Uvjeren je da bi to trebala učiniti i Jadrolinija. Trajekt Lastovo izgrađen je 1969. godine u Japanu za japanskog kupca, a dio flote Jadrolinije postao je 1978. godine.
“Ko će biti odgovoran ako se neko zapetlja u konopac i padne pod propeler?”
Gašpar je za N1 naveo niz opasnih situacija koje čekaju kupače i vlasnike čamaca u Jadranskom moru. Prema njegovom mišljenju, najgore je u Dalmaciji, “gdje vlada pravi divlji zapad”. On je istakao vlasnike koji lutaju morem raznim plovilima. U prošlosti su se smrtni slučajevi već računali kao rezultat.
„Stranci su vidjeli kako se lokalci ponašaju i počeli divljati. Austrijanci, Nijemci i Švajcarci se neće tako ponašati kod kuće, ali onda dođu kod nas i saznaju da mogu sve”.
Kao primjer nereda uzeo je luku Krilo Jesenice, koju je nazvao deponijom, jer je tu natrpano čak 135 brodova.
“Situaciju smo tamo snimili kamerom. Saznali smo da su električni kablovi položeni direktno preko plaže i mora, stranci bacaju hemikalije u more, posvuda su rezervoari sa etiketama koje ukazuju na supstance opasne po zdravlje i životnu sredinu. Čovjek jednostavno ne može vjerovati šta se tamo dešava. Državno tužilaštvo trebalo bi da utvrdi ko je dozvoljavao ovakvo stanje više godina. Razgovarali smo sa jednim od inspektora iz Rijeke, koji je istakao da bi za identične uslove u nekoj sjevernijoj zemlji ljudi završili u zatvoru“.
Gašpar je kao problem istakao i vezivanje brodova za drveće i stijene, što onemogućuje sigurnu plovidbu ostalim učesnicima u pomorskom saobraćaju. Pojasnio je da sve marine imaju bitve na kojima kapetani vežu plovila i moraju imati potvrdu o snazi. “Da li drveće i stijene imaju certifikate? Ko je tamo odgovoran u slučaju nesreće?”
Osim toga, pomorci znaju gdje su službeni vezovi; dok se može desiti da se privezuje na crno (na kamen ili drvo), oni to ne primjećuju. “Šta će biti ako neko prođe gliserom, zapetlja se u konopac i padne pod elisu”, pita Gašpar. “Ovi ljudi koji stignu brodom često sa sobom imaju vodne skije i onda divljaju u blizini plaže i kao rezultat ugrožavaju kupače”, dodao je.
“Žena sa sjekirom vrhunac nezadovoljstva”
Prije nekoliko dana društvenim mrežama kružio je snimak žene sa sjekirom u ruci na plaži koja pokušava presjeći konopac kojim je brod vezivao za jednu od stijena. Ustrajala je na onome što je radila dobrih šest minuta, a ono što se dogodilo najvjerovatnije je snimljeno sa plovila. Ženi je bilo dosta nelegalnog vezivanja velikih jahti, kruzera i drugih većih brodova za drveće i kamenje, pa je uzela zakon u svoje ruke.
Iako ni to žena nije smjela učiniti, jer je ugrožavala sebe i posadu i putnike na brodu, vlasnik plovila nije imao pravo ni vezati brod za stijenu.
Gašpar, koji ne odobrava postupke žene, kaže da je ovo vrhunac nezadovoljstva građana nefunkcionisanjem pravne države; bilo da se radi o uzurpaciji i okupaciji ležaljkama na plažama, ilegalnim vezovima ili ilegalnom ribolovu na Hvaru, gdje nelegalno ulovljenu ribu prodaju vrhunski restorani.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!