MoMa otvara veliku retrospektivnu izložbu posvećenu Bjork

Showbiz 04. mar 201507:38 > 07:41
EPA

Njujorški muzej savremene umjetnosti MoMA 8. marta otvara veliku retrospektivnu izložbu islandske muzičarke Bjork, na kojoj će predstaviti sva lica te proslavljene pjevačice, kompozitorice i performerice u proteklih više od dvadeset godina njene intrigantne i inovativne karijere.

EPA
EPA
EPA
EPA
EPA
EPA
EPA

U predvorju Muzeja izložit će se inovativni instrumenti s “Biophilie”, programirani da sviraju muziku koju je Bjork komponovala za taj album, a uz koji je integrišuući muziku, dizajn i digitalnu tehnologiju objavila aplikaciju, prvu koju je MoMA uvrstila u svoj stalni postav.

Dio izložbe posvećen je video instalaciji “Black Lake”, novoj akviziciji MoMA-e. Riječ je o desetominutnom video uratku za pjesmu s albuma “Vulnicura”, koji je u režiji Andrewa Thomasa Huanga snimljen prošlog ljeta na Islandu i koji kroz prizore špilja, klanaca, lave i polja reflekuje slike boli, propadanja i ponovnog rođenja.

Njenih osam albuma “Debut” (1993.), “Post” (1995.), “Homogenic” (1997.), “Vespertine” (2001.), “Medulla” (2004.), “Volta” (2007.), “Biophilia” (2011.) i Vulnicura (2015.) predstavljeno je hronološki u posebnom interaktivnom audio doživljaju, najavljeno je na internetskim stranicama Muzeja.

Svaki je album predstavljen kroz pomno osmišljene i iznimne vizuelne prizore koje izražavaju i utjelovljuju njenu muziku, a izloške povezuje osobni i poetski narativ slavnog islandskog pisca Sjona.

Izloženi su i roboti dizajnirani za video “All Is Full of Love” te njene haljine i kostimi za spotove i turneje, među kojima se ističe ‘labud’ makedonskog dizajnera Marjana Pejoskog, u kojoj je ostavila dojam na crvenom tepihu Oscara te haljina u obliku zvona Alexandera McQueena.

Poseban prostor rezervisan je za projekcije njenih video spotova, koji su uobičajeno kombinacija eksperimentalnog stvaralaštva, tehnologije, naracije i performansa te rezultat bliske saradnje Bjork s režiserima na koncepciji i izvedbi.

Po riječima autora izložbe, kustosa Klausa Biesenbacha, Bjork je beskompromisno originalna, uspješna autorica i umjetnica, otvorena za saradnju i interpretaciju svog rada. Kako bi što bolje prikazala i izrazila svoju muziku Bjork je zadnjih desetljeća redovno sarađivala s fotografima, filmskim i video umjetnicima, dizajnerima, arhitektima, inovatorima, nerijetko prelazeći granicu najkreativnijih područja, utvrdio je u najavi izložbe kustos, čiju je ideju o retrospektivi islandska pjevačica prije petnaest godina odbila.

Na Facebook stranici Bjork, koja ima više od tri miliona sljedbenika, nedavno je objavljen isječak iz intervjua u kojemu je izjavila da joj je smiješna ideja retrospektive jer uvijek razmišlja o onome što će sljedeće napraviti. A upravo je činjenica da ima priliku napraviti i nešto novo za izložbu bio razlog što je ovaj put pristala.

“Da budem iskrena ne znam kakva je tačno publika MoMA-e, ali zamišljam da će neko ko ne sluša previše muziku, kada s porodicom posjeti moju izložbu, otkriti zvuk i pomisliti kako mu se sviđa što valovi zvuka prolaze njegovim tijelom i kako želi čuti još”, rekla je Bjork.

Osim novog albuma i izložbe, početak ove godine Bjork će obilježiti i monografijom “Bjork: Archives”, koja će ju oslikati kroz mješavinu poezije, akademskih analiza, filozofskih tekstova i fotografija. Izložba će biti postavljena do 7. juna, a njeno otvaranje pratit će serija nastupa u New Yorku.