"Osvojiti" Ameriku bio je cilj mladih britanskih muzičara još od vremena beatlemanije, no taj san se rasplinuo. Stotine umjetnika u usponu moglo bi biti pogođeno planovima za povećanje taksi za vize za 250 posto, a rukovodioci muzičke industrije kritizirali su ministre zbog nedjelovanja.
Još od beatlemanije, britanski izvođači bacili su pogled preko bare. No, američka turneja za muzičare u Velikoj Britaniji mogla bi postati luksuz.
Naime, američka imigracijska služba želi povećati troškove viza s 460 dolara (385 funti) na 1.615 dolara (1.352 funte) zajedno s drugim promjenama za koje umjetnici i njihovi menadžeri kažu da bi gotovo onemogućile nastupe u SAD-u za bilo koga osim najvećih zvijezda.
Umjetnici koji se već bore s birokratijom Brexita i utjecajem pandemije također su pod utjecajem inflacije, s povećanjem troškova turneja od 40 posto, prema Forumu muzičkih menadžera (MMF) i Koaliciji istaknutih umjetnika (Fac).
MMF i Fac ponovno su pokrenuli “Let the Music Move” kampanju koja je započela 2021. u borbi protiv učinaka trgovinskih dogovora nakon Brexita, koji još uvijek ometaju muzičare. Kompanije za prijevoz kamiona koje prevoze muzičku opremu morale su se registrirati kao kompanije iz EU-a, a ekipa ne može raditi u EU-u više od 90 dana od svakih 180. Mnoge su kompanije napustile industriju tokom pandemije, piše The Guardian.
Important Coverage of the #LetTheMusicMove campaign in today’s @ObserverUK https://t.co/BSbXZ2bXSQ. Don’t forget to submit your evidence of the impact/respond directly to the US consultation by the end of the week.
— Music Managers Forum (@MMFUK) February 26, 2023
Annabella Coldrick, izvršna direktorica Foruma muzičkih menadžera, rekla je da je istraživanje otkrilo da je 84 posto izvođača planiralo turneju po SAD-u. Od toga, 70 posto to ne bi moglo učiniti s predloženim povećanjem naknada, dok je 20 posto izvođača reklo da bi odgodilo turneju.
David Martin, izvršni direktor Fac-a je rekao: “Već je vrlo izazovno otići u SAD, a ovo će uveliko utjecati na talentirane izvođače koji su već imali užasne trenutke u posljednje tri godine.”
Dodao je da je globalni udio Velike Britanije u snimljenoj muzici pao sa 17 posto u 2015. na samo 10 posto nakon povećane konkurencije latinoameričke muzike i K-popa.
Izvođači u ranoj ili srednjoj fazi svoje karijere često obilaze SAD ili Europu, dva najveća tržišta britanske muzike, kako bi izgradili bazu fanova, ali pritom gube novac.
“Ljudi čuju izvođače na radiju i misle da su poznati i da im dobro ide”, rekao je Michael Lambert, čija kompanija za upravljanje predstavlja izvođače uključujući škotske bendove Fatherson i Idlewild. “Ali češće idu na turneje s minimalnom dobiti ili potencijalno s gubitkom”, dodao je.
Simone Marie Butler, bas gitaristica grupe Primal Scream je rekla: “Možete napraviti karijeru u Ujedinjenom Kraljevstvu, ali zapravo morate ići na turneju po vuropi i Americi. Za bendove koji čak nisu u mogućnosti otići tamo, njihove šanse su smanjene od samog početka.”
Brian Message, menadžer Nicka Cavea i engleske pjevačice PJ Harvey, rekao je: “Svi ti mladi bendovi su išli i obilazili Ameriku kada su troškovi bili nikakvi, a po mom mišljenju američka kultura je imala veliku korist.”
Sada se čeka potez britanske vlade iz koje je saopćeno da će o zabrinutostima muzičkog sektora razgovarati s relevantnim vlastima u SAD-u.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!