Jedan od najvećih sportskih gubitaka desio se 1. maja 1992. godine, kada je u Imoli poginuo legendarni vozač Formule 1 Ayrton Senna.
Crni dani historije Formule 1 odvijali su se od 29. aprila do 1. maja. Prvo je na treningu za Veliku nagradu San Marina nesreću doživio Rubens Barrichello. Vozeći 230 kilomeara na sat Brazilac se zabio u zaštitnu ogradu i završio u bolnici, ali na svu sreću je preživio. Senna je odmah obišao svog sunarodnjaka i nakon toga se vratio na trening.
Sljedeći dan (30. april 1994. godine) Roland Ratzenberger u bolidu Simteka je pokušavajući da skrene u Villeneuveovu krivinu s visokom pritisnom silom vozeći 314,9 km/h zabio u vanjski zid. Austrijanac je odvezen u Medicinski centar Imola Circuit, a onda helikopterom do bolnice Maggiore u Bologni, gdje je po dolasku konstatovana njegova smrt. Prema kasnijim izvještajima zadobio je smrtonosne povrede, koje su navedene kao službeni uzroci smrti. Bazilarnu frakturu lobanje i rupturu aorte.
Dan prije svoje smrti Ratzenberger je zamolio svog kolegu Davida Brabhama da testira njegov automobil, jer su ga kočnice “mučile” na prethodnim utrkama. Rolandov kolega iz Australije poslije testa riješio je problem na zadovoljstvo obojice.
One of our greatest competitors, who we admired greatly. Today we remember Ayrton 28 years on from that day in Imola 💚💛💙#essereFerrari 🔴 #SennaSempre pic.twitter.com/9SOtBNVsQZ
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 1, 2022
Sennu je mnogo potresla smrt Ratzenbergera, pa mu je glavni ljekar Formule 1 Sid Watkins savjetovao da ne vozi utrku za VN San Marina. Ayrton ga nije poslušao. Brazilac je tog 1. maja sjeo u bolid i sa sobom ponio austrijsku zastavu, koju je namjeravao podići poslije utrke u znak poštovanja i sjećanja na dan ranije stradalog Rolanda Ratzenbergera.
Senna je te kobne nedjelje u Imoli krenuo sa prve startne pozicije u bolidu Williamsa ispred Michaela Schumachera koji je tada bio u bolidu Benettona.
Tragedija se dogodila početkom sedmom kruga. Senna je superiorno vozio bolid i na drugom zavoju na stazi izgubio kontrolu nad formulom pri brzini od 309 km/h. Poslije toga je udario od betonski zid vozeći 211 km/h. Sve se desilo ispred Michaela Schumachera.
Brazilski bozač formule 1 pretrpio je teške povrede glave, a medicinska pomoć nije stigla tako brzo. Prebačen je u bolnicu Maggiore u Bologni, gdje je ubrzo konstatovana njegova smrt u 18:40 po italijanskom lokalnom vremenu.
Čelnici Williamsa kasnije su se našli i pred sudom, ali su oslobođeni. Najvjerodostonija teorija o smrti jeste puknuće dijela upravljača poslije kojeg je Senna izgubio kontrolu nad bolidom. A poslije toga komadić metala probio mu je vizir kacige i završio u sljepočnici.
Druge teorije kažu da je Ayrton namjerno sabotiran i da je u Imoli počinjeno ubistvo.
Senna je titulu prvaka svijeta osvajao tri puta: 1988. 1990. i 1991. godine. 34-godišnjak iz Sao Paula 40 upisao je i 40 pobjeda, a 39 puta se našao i na pobjedničkom postolju. Sa prve startne pozicije počeo je u karijeri 65 utrka.
Milion ljudi prisustvovalo je sahrani Ayrtona Senne 4. maja 1994. godine u Brazilu.
For many, the greatest racing driver who ever lived. 🧡🇧🇷 #SennaSempre pic.twitter.com/Zh86k0N9lW
— McLaren (@McLarenF1) May 1, 2022
A unique talent, idolised by millions
— Formula 1 (@F1) May 1, 2022
Forever remembered#SennaSempre pic.twitter.com/zMDT0IgsnA
This is what I remember
— Just Carl 🇿🇦 🇩🇪 (@Porschephile_1) May 1, 2022
of Ayrton #Senna, the real greatest #F1 driver of all time. Gone but never forgotten. 1960 - 1994 pic.twitter.com/TFMKlYyNtQ
The greatest, left us on this day 28 years ago 🙏 #Senna pic.twitter.com/dADHO7QqFA
— Vélo Péloton 🇺🇦 (@VeloPeloton) May 1, 2022
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!