Trial trka – povratak prirodi i trčanje po nepoznatom terenu

N1

Planinarsko društvo „Jahorina“ organizuje prvu ultra trail trku u Bosni i Hercegovini pod nazivom Jahorina Ultra Trail.

Cilj je da se pripremom i organizacijom trke trajno markira staza koja bi se, osim za potrebe trke, mogla koristiti u svrhu organizovanja planinarskih pohoda između Sarajeva, Višegrada i Jahorine. Tim povodom gošća Novog dana bila je Sanja Kavaz, izvršna direktorica Jahorina Ultra Trail 2015.

Ovom razgovoru pridružio se i Goran Lesjak, trail trkač koji je finišer mnogih ultra trail trka i jedan od najboljih trkača u Hrvatskoj i EU.

Trial trka je trka u prirodi, na označenim stazama na različitim podlogama. Organizatori su pokušali staze maksimalno prilagoditi i onim iskusnim trial trkačima, ali i onima kojima će trčati prvi put.

Bilo je i ranije trka, ali nisu postale tradicije. Nama je želja da ova postane tradicionalna ultra trail trka. Najduža trka trajat će u dužini od 114 kilometara, maxi staza iznosi 51 kilometar, trka duga 34 kilometra počinje u Sarajevu, a najkraća je na Jahorini“, rekla je Kazaz i dodala da se u trci od Sarajeva do Višegrada prolazi pored brojnih kulturno historijskih spomenika BiH.

Na pitanje zašto su trail trke toliko popularne u regionu i koji je cilj, Goran Lesjak iz Zagreba je rekao: “U regiji ultra trail trčanje je tek u usponu. Popularno je i kod nas i van regiona. To je povratak prirodi, trčanje po nepoznatom i raznolikom terenu. Čovjek jednostavno počne uživati u tome.”

Istakao je da je svaka trka izazov sebe i nikada se ne zna kako će završiti. “Radujem se utrci u Bosni u predjelu koji je prekrasan.”

Na pitanje koliko može ultra trail trke mogu koristiti turističkoj promociji zemlje, Lesjak je rekao da BiH nosi veliki turistički potencijal. “Kada bi se nadležni ugledali u alpske zemlje gdje se zarađuje više novca od ljetnog turizma nego od skijanja zimi, onda se možda shvati koliki je to neiskorišten turistički potencijal.”

Sanja Kazaz je otkrila kako je došlo do pokretanja trke i koji su dalji ciljevi.

Mi smo na početku rekli da je Jahorina brand i da s njom trebamo povezati dijelove koji nisu turistički poznati, ali imaju predivan krajolik. Ipak potrebno je markirati sve staze, jer nemamo infrastrukturu te su potrebna velike sredstva. Sve je izraslo u veliki projekat i sada je cilj planinarskim stazama povezati sve zemlje bivše Jugoslavije i Albaniju u projektu Via Dinarica.”